Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet - Nieuwsgroepen

Mededelingen

Internet - Nieuwsgroepen Discussies over de news-server van Ziggo, het gebruik van een payserver en usenet software

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 21 mei 2009, 18:57   #31
chrisdb
Senior Member

chrisdb's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plop Bekijk bericht
Hallo,

Ook ik krijg de melding 482: Authentication rejected. Gebruik al jaren newsleecher. Nooit problemen. Vanaf vanmiddag kan ik niet meer inloggen (mogelijk al eerder). Ik heb m'n modem al gerest (30 sec spanning er af en weer aanzetten). Geen resultaat. Ik heb wel gezien op ziggo.nl dat er een storing was in mijn postcodegebied. Dit zou wel al weer zijn opgelost.

inloggevens:

server: news.ziggo.nl
Inlognaam: <mijn casema-emailadres>
Password: <mijn casema email-password>

Iemand suggesties?
Je kunt zowieso als server even 'news.casema.nl' proberen met je casema e-mail adres. Dat is zowieso aan te raden .. om altijd :

news.{domein.nl} aan te houden waarbij {domein.nl} de extentie van je e-mail adres is.

mvg,
Chris
chrisdb is offline  
Oud 21 mei 2009, 19:49   #32
Plop
Junior Member

Plop's schermafbeelding
Standaard

Hallo Chris,

Het vreemde is dat ik in eerste instantie news.casema.nl had staan. Toen die problemen gaf ben ik gaan variëren met m'n instellingen en heb uiteindelijk news.ziggo.nl ingevuld. Beide gaven echter dezelfde fout.

Ik heb het zojuist weer terug gezet op news.casema.nl. En het werkt nu.

Ik weet niet wat er gebeurd is maar het werkt. Niet meer aan prutsen.

Bedankt voor je snelle reactie!
Plop is offline  
Oud 22 mei 2009, 09:01   #33
ray1981
Junior Member

ray1981's schermafbeelding
Standaard

hallo.

ik heb sind gisteravond hetzelfde probleem. ik gebruik het pragramma altbinz om bestanden vanaf newsgroepen te downloaden.
heeft ziggo hun instellingen verandert ofzo... het is toch vaag dat dit ineens gebeurt bij verschijdende mensen.

mvg ray
ray1981 is offline  
Oud 22 mei 2009, 09:16   #34
chrisdb
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ray1981 Bekijk bericht
hallo.

ik heb sind gisteravond hetzelfde probleem. ik gebruik het pragramma altbinz om bestanden vanaf newsgroepen te downloaden.
heeft ziggo hun instellingen verandert ofzo... het is toch vaag dat dit ineens gebeurt bij verschijdende mensen.

mvg ray
Hi!

Nee, er is niet veranderd (althans, niet met opzet), want dan had ik dat wel geweten. Ik zal eens kijken of ik kan achterhalen waar het issue in zit ... vreemd is het zeker wel.

mvg,
Chris
chrisdb is offline  
Oud 22 mei 2009, 12:29   #35
bezoeker
Senior Member

bezoeker's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chrisdb Bekijk bericht
Hi!

Nee, er is niet veranderd (althans, niet met opzet), want dan had ik dat wel geweten. Ik zal eens kijken of ik kan achterhalen waar het issue in zit ... vreemd is het zeker wel.

mvg,
Chris
Het is voor mij onduidelijk wanneer de extensie Ziggo gebruikt gaat worden. Ik heb nu casema, maar weet niet hoe lang dit zo blijft. Is daar al duidelijkheid over bekend ?
bezoeker is offline  
Oud 22 mei 2009, 12:35   #36
chrisdb
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bezoeker Bekijk bericht
Het is voor mij onduidelijk wanneer de extensie Ziggo gebruikt gaat worden. Ik heb nu casema, maar weet niet hoe lang dit zo blijft. Is daar al duidelijkheid over bekend ?
Hi !

Qua e-mail adressen veranderd er niets .. je oude 'vervallen' niet of iets dergelijks.

Je hebt ondertussen via Mijn Ziggo wel de mogelijkheid om extra (mits dat binnen je pakket valt) adressen aan te maken er daarbij is ook @ziggo.nl een optie.

De @home.nl, @casema, @quicknet.nl addressen etc blijven gewoon in de huidige vorm bestaan. Het enige wat 'veranderd' is, is dat alles (optioneel) via centrale adressen benaderbaar is ... je kunt dus nu al overal pop.ziggo.nl en smtp.ziggo.nl invullen. Ook om je @casema.nl e-mail op te halen.

mvg,
Chris
chrisdb is offline  
Oud 5 juni 2009, 21:07   #37
ezeltje
Junior Member

ezeltje's schermafbeelding
Standaard vraagje

ik heb het zelfde probleem help me a.u.b
ezeltje is offline  
Oud 9 juni 2009, 09:44   #38
Trample
Junior Member

Trample's schermafbeelding
Standaard 482: Authentication rejected

Hoi , hoi,

Ik ben nieuwe bij Ziggo en heb dezelfde problemen als de mensen hier gemeld hebben.

Krijg steeds 482: Authentication rejected

Ik maak gebruik van Grabbit
hostname= news.ziggo.nl
accountname = ziggo inlognaam
password = ziggo password

probleem is opgelost

Laatst gewijzigd door Trample; 9 juni 2009 om 10:49
Trample is offline  
Oud 16 juni 2009, 12:56   #39
edmonique
Junior Member

edmonique's schermafbeelding
Standaard authentication rejected

goedemiddag,

zit met de zelfde foutmelding.
gebruik sabnzb.

wie kan mij helpen?

Edwin
edmonique is offline  
Oud 17 juni 2009, 15:14   #40
chrisdb
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chrisdb Bekijk bericht
Hi !

Qua e-mail adressen veranderd er niets .. je oude 'vervallen' niet of iets dergelijks.

Je hebt ondertussen via Mijn Ziggo wel de mogelijkheid om extra (mits dat binnen je pakket valt) adressen aan te maken er daarbij is ook @ziggo.nl een optie.

De @home.nl, @casema, @quicknet.nl addressen etc blijven gewoon in de huidige vorm bestaan. Het enige wat 'veranderd' is, is dat alles (optioneel) via centrale adressen benaderbaar is ... je kunt dus nu al overal pop.ziggo.nl en smtp.ziggo.nl invullen. Ook om je @casema.nl e-mail op te halen.

mvg,
Chris
Volgende tip ....

Zie nog wel wat P.M.'etjes van mensen die een '482 Authentication rejected' krijgen. Kijk altijd even of je met -dezelfde- login/password combinatie waarmee je probeert in te loggen op de newsserver wel in kunt loggen op de webmail.

Als het daar ook niet werkt ... dan zul je eerst op Mijn Ziggo het password van het betreffende (mail)account moeten aanpassen want dan is het wachtwoord anders dan je zelf denk

bye,
Chris
chrisdb is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet - Nieuwsgroepen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten