• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Infobalk vaak leeg

Status
Not open for further replies.

twigger

Forum Gebruiker
Messages
2.154
Internet
  1. Ziggo
Digital TV
  1. Ziggo
Sinds een paar dagen verdwijnt de info regelmatig uit de infobalk, het is altijd het huidige programma dat verdwijnt, dus 'volgende' programma is wel te zien. Na een aantal minuten verschijnt de info weer. Het gebeurd op meerdere zenders tegelijk.
Ik heb al een reset gedaan en fabrieksinstellingen maar helpt niet. In EPG scherm is wel alles te zien als die info verdwijnt uit infobalk.

Is dit meer mensen opgevallen??
 
Zojuist op bijna alle zenders de info weer weg(huidige programma titel), 5 minuten later verschijnt de info weer op net5 even later op veronica weer even later op rtl7 enzz. op de andere zenders zal die nu ook wel weer terug zijn maar ik zou graag willen weten wat hier de oorzaak van is. Ligt het aan mijn decoder of aan de leverancier??
 
Zojuist op bijna alle zenders de info weer weg(huidige programma titel), 5 minuten later verschijnt de info weer op net5 even later op veronica weer even later op rtl7 enzz. op de andere zenders zal die nu ook wel weer terug zijn maar ik zou graag willen weten wat hier de oorzaak van is. Ligt het aan mijn decoder of aan de leverancier??

Hallo Twigger,

Wanneer zie je dit? Toevallig elke ochtend rond dezelfde tijd?
We doen namelijk dan een "refresh" van alle programmagegevens.
Je decoder zal dan elke ochtend (tijdstip zit meestal tussen 8.30 en 10.00 uur) alle programmagegevens van alle kanalen opnieuw inlezen.
 
Hallo Twigger,

Wanneer zie je dit? Toevallig elke ochtend rond dezelfde tijd?
We doen namelijk dan een "refresh" van alle programmagegevens.
Je decoder zal dan elke ochtend (tijdstip zit meestal tussen 8.30 en 10.00 uur) alle programmagegevens van alle kanalen opnieuw inlezen.
Hoi TVdigitaal

Het gebeurd niet steeds op de zelfde tijd, het gebeurd ook savonds op willekeurige tijdstippen. Het gekke is dat alleen het huidige programma 'titel' verdwijnt dus als ik met de cursor naar volgende programma ga zie ik dat wel. Via EPG kan ik de huidige programma titel wel zien.
Ik heb dit eerder nooit meegemaakt.
Info is op dit moment terug maar als ik nu op ned 1 en 2 met cursor naar rechts(volgende) druk gebeurd er niks op andere zenders krijg ik wel het volgende programma te zien. Dit probleem doet zich ook al sinds een paar dagen voor.

edit:
Ik zie nu dat het gebeurd als een nieuw programma begint, de knop 'next' werkt dan niet het eerste half uur.

Ik hoop niet dat ik net voor de kerstdagen weer een nieuwe decoder moet gaan aanschaffen.
 
Last edited by a moderator:
probleem blijft, steeds als een nieuw programma begint is het probleem weer aanwezig. Het pijltje naast de klok is dan ook niet aanwezig:
5zjz8l.jpg

en op zenders die het probleem niet hebben zie jet het pijltje wel:
2ly67ns.jpg


Ben ik nu de enige met dit probleem??, als dat zo is (en het begint er al op te lijken) dan heb ik dikke pech natuurlijk. Maar ik ga geen geld meer uitgeven aan een decoder, deze is net 1 jaar oud/.
En zolang ik de enige ben met dit probleem wordt er blijkbaar niks aan gedaan. Dikke pech dus voor mij.

Vooralsnog wacht ik het maar even af.
 
Ben ik nu de enige met dit probleem??, als dat zo is (en het begint er al op te lijken) dan heb ik dikke pech natuurlijk. Maar ik ga geen geld meer uitgeven aan een decoder, deze is net 1 jaar oud/.
En zolang ik de enige ben met dit probleem wordt er blijkbaar niks aan gedaan. Dikke pech dus voor mij.
Onregelmatigheden wat betreft de EPG/tijd merk ik bij de Humax IR-FOX hier ook wel als ik deze weer eens even gebruik.

Op Tweakers.net had Archie er ook nog wat over opgemerkt: Tweakers.net: Humax IR-FOX C tijd/EPG
 
Hallo Twigger,

Heb net ook een Humax fox aangesloten thuis en zie nu ook wat je bedoeld. We gaan het probleem oplossen.
 
Wordt het probleem met de tijd dan ook opgelost, gebeurd heel vaak dat de tijd stil blijft staan, en na het zappen pas weer verspringt. Hierdoor zie je dus ook niet direct wat er op het andere kanaal bezig is in de titelbalk. Dit probleem had ik nooit, maar is nu al 2 maanden (of langer), en na meermale bellen is er nog geen reet aan gedaan.
 
Ben ik nu de enige met dit probleem??, als dat zo is (en het begint er al op te lijken) dan heb ik dikke pech natuurlijk. Maar ik ga geen geld meer uitgeven aan een decoder, deze is net 1 jaar oud/.
En zolang ik de enige ben met dit probleem wordt er blijkbaar niks aan gedaan. Dikke pech dus voor mij.

Vooralsnog wacht ik het maar even af.

Gisteren viel het mij ook op. Nooit eerder gezien. Zoals jij al zei gebeurt het vooral bij wisseling van de programma's. Het is lastig, maar niet irritant.
 
bedankt voor jullie reacties nu weet ik tenminste zeker dat het niet aan de decoder ligt.

@RJD
Ik vond het irritant omdat ik langzaam begon te denken dat de decoder stuk was, en dan raak ik toch wel sneller geïrriteerd en ik gebruik die optie toch wel vaak.

@tvdigitaal
Alvast bedankt voor het oplossen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top