Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 november 2008, 09:23
darksidebadman's schermafbeelding
darksidebadman darksidebadman is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 19 november 2008
Locatie: Maastricht @work(s not)
Berichten: 6
Question smtp instellingen apache/php via @work

Ik maak gebruik van ziggo zakelijk, voormalig @Work
Ik heb een apache webserver draaien en ik kan sinds kort geen email meer versturen via smtp.atwork.nl (Krijg een access denied )
Ik heb vervolgens het smtp adres veranderd in mail.home.nl en daar kreeg ik de volgende foutmelding
Citaat:
Warning: mail(): SMTP server response: 550-Verification failed for <mijn_email_adres> 550-Unrouteable address 550 B002 Sender e-mail address invalid / Afzender e-mail adres bestaat niet in wwwroot\mailtest.php on line 5
Ik heb toen het email adres (in de php.ini) veranderd in abuse@home.nl (Wist ik zeker van dat het adres zou moeten bestaan) en vervolgens werkt het wel!

Iemand hier ervaring mee? want denk niet dat het echt gewenst is dat ik abuse@home.nl ga lopen spoofen
  #2  
Oud 19 november 2008, 09:55
Manolito's schermafbeelding
Manolito Manolito is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 17 mei 2008
Locatie: Tilburg / Ziggo
Ziggo Internet: Connect & Play Max /Ubee EVW320 modem / Netgear X4/Synology DS215j nas
DTV: Samsung ci+ icm Popcornhour A200 / Humax hd-pvr 5200/Horizonbox
Berichten: 1.836
Standaard

Kan je niet een e-mail adres van jezelf daarvoor gebruiken dan?
  #3  
Oud 19 november 2008, 09:57
darksidebadman's schermafbeelding
darksidebadman darksidebadman is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 19 november 2008
Locatie: Maastricht @work(s not)
Berichten: 6
Standaard

voorheen wel nu niet meer, dan krijg ik de bovenstaande <i>550-Verification failed</i> error en een @home email adres heb ik niet en hoef ik ook niet

Laatst gewijzigd door darksidebadman; 19 november 2008 om 10:41
  #4  
Oud 19 november 2008, 21:28
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: NH (Multikabel gebied)
Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Berichten: 12.473
Standaard

Ik denk dat je beter even met de zakelijke helpdesk kunt bellen en daar je probleem voorleggen. Er zal wel iets daar in de configuratie gewijzigd zijn dan.
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
  #5  
Oud 20 november 2008, 01:08
darksidebadman's schermafbeelding
darksidebadman darksidebadman is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 19 november 2008
Locatie: Maastricht @work(s not)
Berichten: 6
Standaard

Heb ik vanmorgen ook gedaan. Nou is het alleen hopen dat ik terug gebeld ga worden. Want dat gebeurd vaker niet dan wel (Op enkele uitzonderingen bij de zakelijke helpdesk na). Ik maak inmiddels vreugde dansjes als ik terug gebeld wordt
Tot die tijd laat ik als email adres wel abuse@home.nl staan, dat werkt en het is toch alleen voor test doeleinden.
  #6  
Oud 20 november 2008, 13:12
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Locatie: Deventer
Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 3.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darksidebadman Bekijk bericht
Tot die tijd laat ik als email adres wel abuse@home.nl staan, dat werkt en het is toch alleen voor test doeleinden.
Ik zou dit persoonlijk niet te lang zo laten staan. Als de abuse afdeling in de gaten krijgt dat jij hun emailadres spoofed denk ik dat je vrij vlot een waarschuwing te pakken hebt. Het is maar een tip.

Wat ik niet begrijp, het is natuurlijk heel vervelend dat het niet meer werkt, maar waarom in de tussentijd een adres gaan spoofen (en dan ook nog abuse@home.nl kiezen) en niet in de tussentijd wachten? Nu ben jezelf ook met (nogal) illegale praktijken bezig, en als er gedonder komt heb je jezelf natuurlijk niet in een heel erg handige positie geplaatst.
__________________

  #7  
Oud 21 november 2008, 00:42
darksidebadman's schermafbeelding
darksidebadman darksidebadman is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 19 november 2008
Locatie: Maastricht @work(s not)
Berichten: 6
Standaard

IK heb een deadline te halen en de enige waarheen ik mail is mezelf (om te testen of alles werkt)
Ik heb geen dagen (of weken) de tijd om te wachten tot ze met een oplossing komen. daarbuiten zie je alleen in de headers het adres staan het from adres en reply-to adres zijn mijn eigen mail adressen
  #8  
Oud 21 november 2008, 06:54
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Locatie: Deventer
Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 3.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darksidebadman Bekijk bericht
IK heb een deadline te halen en de enige waarheen ik mail is mezelf (om te testen of alles werkt)
Ik heb geen dagen (of weken) de tijd om te wachten tot ze met een oplossing komen. daarbuiten zie je alleen in de headers het adres staan het from adres en reply-to adres zijn mijn eigen mail adressen
Dat snap ik, maar ik heb ook een idee hoe diezelfde abuse afdeling zal reageren als ze er lucht van krijgen. Die zullen dit verhaal waarschijnlijk niet of niet zo makkelijk slikken. Waarschijnlijk heb je direct een waarschuwing te pakken.
__________________

  #9  
Oud 22 november 2008, 17:31
Adejong's schermafbeelding
Adejong Adejong is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 juni 2004
Locatie: Alkmaar / UPC
Ziggo Internet: Abbo: Alles-in-1-Basis
DTV: UPC Mediabox, Sony KDL-37EX720, Sony KDL-48W605B
Berichten: 276
Standaard

Is het niet toevallig zo dat voor Ziggo zakelijk ook smtp.ziggo.nl gebruikt kan worden?
__________________
<=There's no place like 127.0.0.1=>

<= Linux is like a wigwam - no windows, no gates, and an apache inside=>
  #10  
Oud 22 november 2008, 20:08
darksidebadman's schermafbeelding
darksidebadman darksidebadman is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 19 november 2008
Locatie: Maastricht @work(s not)
Berichten: 6
Standaard

Nope die had ik al geprobeerd. En nog steeds niet terug gebeld btw
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email


Labels
apache, smtp, work, zakelijk



Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl