Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 oktober 2009, 12:03
ronvm's schermafbeelding
ronvm ronvm is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z3 / Ubee Modem / TP-Link Archer c7 Router
DTV: CI+ op LG 42LM620S LED Cinema 3D SMART TV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Navi Bekijk bericht
En als je die Spamfighter installeert genereer je weer spam want dan wil het programma iedereen uit je adesboek duidelijk maken dat er zoveel spam uit je Postvak IN is gefilterd. Je wil niet weten hoevaak ik dit ben tegen gekomen bij het klantenservice werk wat ik heb gedaan. (nee geen Ziggo of andere ISP etc)
Helemaal waar, dan krijg je van die teksten en links onderin je mail en da's ook spam.
Oud 26 oktober 2009, 12:44
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member

DTV: Samsung DVB-9401R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Navi Bekijk bericht
En als je die Spamfighter installeert genereer je weer spam want dan wil het programma iedereen uit je adesboek duidelijk maken dat er zoveel spam uit je Postvak IN is gefilterd. Je wil niet weten hoevaak ik dit ben tegen gekomen bij het klantenservice werk wat ik heb gedaan. (nee geen Ziggo of andere ISP etc)
Daarvan was ik niet op de hoogte, maar dat kan je vast ergens uitzetten.
Oud 19 november 2009, 12:15
sjome's schermafbeelding
sjome sjome is offline
Junior Member

Standaard Spamfighter

Even een korte uitleg over Spamfighter.

Door de voetnoot die Spamfighter meezend SPAM te noemen is wel erg kort door de bocht.

Spamfighter is er in twee versies, namelijk SpamFighter Standard en SpamFighter Pro.

SPAMfighter Standard
De gratis versie is alleen vooor particulier gebruik (en voor leerlingen op school). In SPAMfighter Standard wordt een korte tekstuele advertentie getoond in uw e-mailprogramma, en een "Ik word beschermd door SPAMfighter" boodschap wordt toegevoegd aan uw uitgaande e-mails. Bevat geen talenfilter en ook andere features ontbreken.

SPAMfighter Pro is geschikt voor bedrijven en andere commerciële instanties en/of particuliere gebruikers die geen korte advertenties in hun e-mail programma willen zien en die de "Ik word beschermd door SPAMfighter" boodschap niet in hun emails mee willen laten verzenden. Bovendien heeft SPAMfighter Pro wat meer opties en een nog betere bescherming.

Dat is dus de 'prijs' die je voor GRATIS betaald, een beetje reclame voor zichzelf. Dit is trouwens bij veel 'gratis' software het geval. Ze moeten toch ergens hun brood mee verdienen.

Overigens wil ik niet te veel reclame voor SpamFighter maken, er zijn vast ook vele andere anti-spam oplossingen die minstens even goed zijn, maar zelf gebruik ik de betaalde versie al meer dan een jaar en het werkt voor mij perfect. Bijna geen enkele spambericht in mijn postvak in en heel weinig 'valse' spam mailtjes in mijn spam-bus.
Oud 19 november 2009, 13:41
Zapp Brannigan's schermafbeelding
Zapp Brannigan Zapp Brannigan is offline
Senior Member

Ziggo Internet: nee
DTV: nee
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjome Bekijk bericht
en een "Ik word beschermd door SPAMfighter" boodschap wordt toegevoegd aan uw uitgaande e-mails.
Oftewel: je wordt zelf een bron van SPAM.
Oud 19 november 2009, 15:59
Spartagek's schermafbeelding
Spartagek Spartagek is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Op de terugweg naar Ziggo
DTV: Horizon + Extra box en CI+
Standaard

Dat is inderdaad uit te zetten, maar door te betalen.

Mijn "oplossing"

Ik laat mijn mail via Gmail lopen.
ook die van Ziggo / eigen domeinen.
hier zit een redelijk goede spamfilter in, en sinds het wordt toegepast hier, krijg ik nergens meer teveel gezeur van.
en mocht er een tussendoor komen, dan markeer je die 'even' en in het vervolg ben je ervan af
Oud 20 november 2009, 19:19
sjome's schermafbeelding
sjome sjome is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapp Brannigan Bekijk bericht
Oftewel: je wordt zelf een bron van SPAM.
Dan ken jij de definitie van SPAM niet.

SPAM is ongewenste en ongevraagde email berichten verzenden, meestal naar mensen of bedrijven waarmee je geen band of relatie hebt. Meestal reclame voor iets.

Spamfighter verzend zelf geen email berichten, dat doet de verzender van het bericht zelf.
Dat er een reclameregeltje aan toe wordt gevoegd, of dit nu gebeurd door een programma als Spamfighter dan wel door de verzender van Mail zelf maakt die mail niet opeens ongewenst, dus SPAM.
De inhoud van het Email bericht zelf is voor de ontvanger van belang en niet een 'handtekening' of een regel reclame tekst dat met het bericht wordt meegezonden.

Er wordt niet geheimzinnig over gedaan dat er een reclameregeltje wordt meegezonden in de gratis versie en als je dat niet wilt. Gebruik dan niet de gratis versie maar de betaalde versie, of gebruik het gewoon helemaal niet. Zo simpel is dat.

Dit heeft niks met SPAM te maken.

Laatst gewijzigd door sjome; 20 november 2009 om 19:35
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten