Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 november 2008, 10:33
Heisa's schermafbeelding
Heisa Heisa is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 2 juli 2008
Locatie: Ziggo/zeist
Ziggo Internet: Alles in 1
DTV: Humax 5300C
Berichten: 272
Standaard Ontvang spam met mijn eigen email adres als afzender!!!

IK krijg (inmiddels) al dagelijks diverse spam mailtjes met als afzender mijn eigen emailadres van wanadoo. Hoe kan ik dit stoppen voordat men mij als spammer gaat zien?
  #2  
Oud 9 november 2008, 10:42
raymond's schermafbeelding
raymond raymond is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: Rijswijk / Prolocation
Berichten: 1.082
Standaard

Hi!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heisa Bekijk bericht
IK krijg (inmiddels) al dagelijks diverse spam mailtjes met als afzender mijn eigen emailadres van wanadoo. Hoe kan ik dit stoppen voordat men mij als spammer gaat zien?
Bedoel je wellicht bounces ?

Bye,
Raymond.
  #3  
Oud 9 november 2008, 10:50
Heisa's schermafbeelding
Heisa Heisa is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 2 juli 2008
Locatie: Ziggo/zeist
Ziggo Internet: Alles in 1
DTV: Humax 5300C
Berichten: 272
Standaard

Bedoel je wellicht bounces ?


Hallo Raymond,
bedankt voor je reactie maar wat zijn bounces?
  #4  
Oud 9 november 2008, 11:09
raymond's schermafbeelding
raymond raymond is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: Rijswijk / Prolocation
Berichten: 1.082
Standaard

Hi!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heisa Bekijk bericht
Bedoel je wellicht bounces ?


Hallo Raymond,
bedankt voor je reactie maar wat zijn bounces?
Een bounce is een non deliverable. Dus als bijvoorbeeld je adres misbruikt is als afzender adres van spams, dat de mails die niet aankomen nu in jouw mailbox worden afgeleverd.

Vaak undeliverable of mailbox full meldingen krijg je dan in je inbox.

Bye,
Raymond.
  #5  
Oud 9 november 2008, 11:28
Heisa's schermafbeelding
Heisa Heisa is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 2 juli 2008
Locatie: Ziggo/zeist
Ziggo Internet: Alles in 1
DTV: Humax 5300C
Berichten: 272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raymond Bekijk bericht
Hi!



Een bounce is een non deliverable. Dus als bijvoorbeeld je adres misbruikt is als afzender adres van spams, dat de mails die niet aankomen nu in jouw mailbox worden afgeleverd.

Vaak undeliverable of mailbox full meldingen krijg je dan in je inbox.

Bye,
Raymond.
Hallo Raymond,

nee dan is het geen bounce.
De volledige spammail inclusief plaatjes van oa medicijnen etc komt in mijn mailbox terecht met als afzender en geadresseerde mijn volledige wanadoo emailadres. Het zijn ook verschillende spammailtjes dus niet van 1 soort. Ik kan dan ook deze spam niet als ongewenst aanmerken want dan ontvang ik eventueel de mailtjes die ik wil doorsturen naar mijn eigen adres vanuit een ander computer ook niet meer. Klinkt misschien vreemd maar ik ben er nog steeds niet in geslaagd de mailtjes die ik via mijn laptop op vakantie ontvang op 2 plaatsen te kunnen ontvangen. (ook op mijn desktop als ik weer thuis ben)
  #6  
Oud 10 november 2008, 21:11
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 maart 2008
Locatie: Hengelo@Home (NID 9001)
Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Berichten: 7.180
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heisa Bekijk bericht
Hallo Raymond,

nee dan is het geen bounce.
De volledige spammail inclusief plaatjes van oa medicijnen etc komt in mijn mailbox terecht met als afzender en geadresseerde mijn volledige wanadoo emailadres. Het zijn ook verschillende spammailtjes dus niet van 1 soort. Ik kan dan ook deze spam niet als ongewenst aanmerken want dan ontvang ik eventueel de mailtjes die ik wil doorsturen naar mijn eigen adres vanuit een ander computer ook niet meer. Klinkt misschien vreemd maar ik ben er nog steeds niet in geslaagd de mailtjes die ik via mijn laptop op vakantie ontvang op 2 plaatsen te kunnen ontvangen. (ook op mijn desktop als ik weer thuis ben)
Heb ik met m'n "eigen domein" email-adres ook een paar keer gehad. Kwestie van geduld, het gaat vanzelf weer voorbij. Valt niet veel aan te doen...

Gert.
__________________
2 x et10k (CCCS, PLi4) met een Synology ds211+ (2 x 3TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB TechniSat.
  #7  
Oud 10 november 2008, 21:35
raymond's schermafbeelding
raymond raymond is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: Rijswijk / Prolocation
Berichten: 1.082
Standaard

Hi!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catastrofus Bekijk bericht
Heb ik met m'n "eigen domein" email-adres ook een paar keer gehad. Kwestie van geduld, het gaat vanzelf weer voorbij. Valt niet veel aan te doen...

Gert.
In dit geval konden we daar wel iets aan doen, opgelost via private messages en een hele berg spams komen nu netjes in het vang netje

Bye,
Raymond.
  #8  
Oud 10 november 2008, 23:19
gerard64's schermafbeelding
gerard64 gerard64 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 10 november 2008
Locatie: zoetermeer casema
Ziggo Internet: 20mb motorola
Berichten: 4
Standaard spam

ook ik heb veel last van ëigen spam" op mijn orange account ( ik kan nog niet over ivm met drukwerk waar nog mijn orange account op vermeld staat)
Ik moet dus iedere dag een aantal zogenaamde emails die door mij aan mijzelf verzonden zijn verwijderen.
  #9  
Oud 10 november 2008, 23:22
raymond's schermafbeelding
raymond raymond is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: Rijswijk / Prolocation
Berichten: 1.082
Standaard

Hi!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gerard64 Bekijk bericht
ook ik heb veel last van ëigen spam" op mijn orange account ( ik kan nog niet over ivm met drukwerk waar nog mijn orange account op vermeld staat)
Ik moet dus iedere dag een aantal zogenaamde emails die door mij aan mijzelf verzonden zijn verwijderen.
Veel? Stuur er anders een paar door via private message. Alleen recente graag van de laatste 12 uur.

Bye,
Raymond.
  #10  
Oud 11 november 2008, 18:27
rolfhobby's schermafbeelding
rolfhobby rolfhobby is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 4 oktober 2008
Locatie: Weiteveen EX@home user (Modem: Scientific-Atlanta webstar)
Ziggo Internet: @home internet intensief 12000 Ziggo z3
DTV: geen
Berichten: 144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raymond Bekijk bericht
Hi!



In dit geval konden we daar wel iets aan doen, opgelost via private messages en een hele berg spams komen nu netjes in het vang netje

Bye,
Raymond.
hey Raymond
Hoe heb je dit opgelost? zou je mij dat willen Email-en Raymond?
Ik las ergen op een site dat het heel makelijk is om spam- email te verzenden is via een andere mans email account, waarbij de zender en de ontvanger account er op staan in de email? hoe dat werkt stond er niet bij, dat zei een hackker!
Ik krijg nu ook nog dagelijks diverse spam mailtjes met als afzender mijn eigen emailadres alleen niet via deze provider!
Groetjes Rolf
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl