Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 6 november 2008, 18:31   #1
ingmar46
Junior Member
 
ingmar46's schermafbeelding
Standaard wel mail ontvangen, niet verzenden

als ik een mail probeer te verzenden krijg ik de volgende foutmelding

Citaat:
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'mail.home.nl', Server: 'mail.home.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E
server instellingen zijn,

voor pop3 mail.home.nl
voor smtp mail.home.nl
en voor gebruikersnaam xxxxxx@home.nl
en wachtwoord is ook correct

firewall heb ik ook uitgezet dus dat kan het probleem ook niet zijn.

wie kan mij helpen
ingmar46 is offline  
Oud 6 november 2008, 18:49   #2
bnijmeij
Member
 
bnijmeij's schermafbeelding
Standaard e-mailproblemen

Deze foutmelding duidt meestal op een storing in de smtp-server van de provider en is vaak van kortdurende aard, zo is mijn ervaring. Het kan ook aan de poortinstellingen van je eigen computer liggen maar dat is niet waarschijnlijk als je daar zelf niet aan bent geweest. Tik de foutcode maar eens in op google en je krijgt een hele serie hits die wellicht meer duidelijkheid geven over de aard en de mogelijke oorzaken van de foutmelding en wat er eventueel zelf aan gedaan kan/moet worden. Maar ik zou voorlopig geen instellingen wijzigen en nog even een dag, desnoods twee, afwachten. Succes!
bnijmeij is offline  
Oud 6 november 2008, 18:50   #3
mennomulder
Senior Member
 
mennomulder's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingmar46 Bekijk bericht
als ik een mail probeer te verzenden krijg ik de volgende foutmelding



server instellingen zijn,

voor pop3 mail.home.nl
voor smtp mail.home.nl
en voor gebruikersnaam xxxxxx@home.nl
en wachtwoord is ook correct

firewall heb ik ook uitgezet dus dat kan het probleem ook niet zijn.

wie kan mij helpen
Ik gebruik dus ook een @home E-mailadres. Probeer eens smtp.ziggo.nl voor uitgaande mail. Voor inkomende mail werkt bij mij pop.home.nl . Een virus-scanner kan ook nog wel eens vervelend doen.
__________________
De bearenburch is myn sjirurg
http://www.youtube.com/watch?v=dul7HPrnue0

Grouten oet Grunnen
mennomulder is offline  
Oud 6 november 2008, 18:50   #4
ingmar46
Junior Member
 
ingmar46's schermafbeelding
Standaard

tnx voor je reactie,

t is 3 weken sinds ik dit als 1e kreeg. zou t misschien iets met router instellingen ofzo te maken hebben?

edit:

ga ik gelijk proberen!
ingmar46 is offline  
Oud 6 november 2008, 18:58   #5
bnijmeij
Member
 
bnijmeij's schermafbeelding
Standaard E-mailproblemen

Wat je ook kunt doen, is tijdelijk of als test gebruik maken van webmail ... http://webmail.home.nl
bnijmeij is offline  
Oud 6 november 2008, 19:44   #6
CeeS
Legend (✝ 2016)
 
CeeS's schermafbeelding
Standaard

Je instellingen zouden goed moeten zijn.
Weet je zeker dat je bij je account instellingen voor verzenden alleen smtp geselecteerd hebt?? (dus geen inlog-gegevens bij SMTP gebruiken)
En gewoon smtp protocol (poort 25) zonder beveiligde verbinding en zo.
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
CeeS is offline  
Oud 6 november 2008, 21:54   #7
tja
Senior Member
 
tja's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'mail.home.nl', Server: 'mail.home.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E
Als de rest van je verbinding het goed doet, is dit vrijwel altijd de virusscanner. Even zonder proberen dus (als uitzetten niet helpt, probeer dan de virusscanner te deïnstalleren, dit is in ongeveer 25% van de gevallen pas genoeg om het probleem op te lossen).
tja is offline  
Oud 7 november 2008, 10:22   #8
nicknick
Senior Member
 
nicknick's schermafbeelding
Standaard

Bij een kennis is het zelfde probleem, al 3 dagen.
Ziggo zegt dat het niet aan hun licht, maar aan de gebruiker.
En dat hij Microsoft moet bellen om het op te lossen.
2 pc's en een laptop hebben het zelfde probleem, met en zonder router, en verschillende virusscanners.

Een telnet naar mail.home.nl op poort 25 resulteerd in een time-out.
Wat kan ik het beste tegen ziggo vertellen zodat ze de boel wel gaan controleren?
__________________
"Computers make very fast, very accurate mistakes."
nicknick is offline  
Oud 7 november 2008, 10:51   #9
CeeS
Legend (✝ 2016)
 
CeeS's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicknick Bekijk bericht
Een telnet naar mail.home.nl op poort 25 resulteerd in een time-out.
Wat kan ik het beste tegen ziggo vertellen zodat ze de boel wel gaan controleren?
Je kunt het beste even hier melden in het forum:
  1. wat is het ip-adres van je kennis (je mag de laatste cijfers wijzigen in XXX)
  2. wat gebeurt er als je een ping doet naar mail.home.nl en welk ip-adres probeert hij dan te pingen?
  3. Telnet naar poort 25 van mail.home.nl werkt niet ?
  4. Werkt smtp.home.nl (of smtp.ziggo.nl) ook niet als server ?
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
CeeS is offline  
Oud 7 november 2008, 10:55   #10
grizzler
Senior Member
 
grizzler's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicknick Bekijk bericht
Bij een kennis is het zelfde probleem, al 3 dagen.
Ziggo zegt dat het niet aan hun licht, maar aan de gebruiker.
Zou in dit geval wel eens kunnen... (zie verderop).

Citaat:
En dat hij Microsoft moet bellen om het op te lossen.
Schitterend advies. Not.

Citaat:
2 pc's en een laptop hebben het zelfde probleem, met en zonder router, en verschillende virusscanners.

Een telnet naar mail.home.nl op poort 25 resulteerd in een time-out.
Aannemend dat je aan jouw kant van het land bij dezelfde servers uitkomt als hier: dat is niet zo gek. Mail.home.nl is alleen nog maar de pop-server (telnet op poort 110 werkt wel).

Citaat:
C:\>host mail.home.nl
mail.home.nl has address 213.51.146.46
mail.home.nl has address 213.51.130.46

C:\>host pop.home.nl
pop.home.nl has address 213.51.146.46
pop.home.nl has address 213.51.130.46

C:\>host smtp.home.nl
smtp.home.nl is an alias for smtp.ziggo.nl.
smtp.ziggo.nl has address 212.54.42.9
Probeer smtp.home.nl eens.
grizzler is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl