Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 november 2008, 16:30
Rini's schermafbeelding
Rini Rini is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 18 oktober 2008
Locatie: Emmeloord @home
Berichten: 5
Standaard Email account instellen

Vorige week heb ik kennissen aangesloten op het ziggo net.
Dat was in het oude home gebied.
Bij de eerste internet meteen activatie gedaan dmv gebruikersnaam en wachtwoord wat in de brief stond.
Toen kon je meteen het hoofdemail adres aanmaken.
Dat was xxxxxxxxx@home.nl ( ik verbaasde me dat dat geen ziggo op eind was, maar home stond al voor gedrukt)
IK heb alles al geprobeerd om mail binnen te halen maar het wil nog steeds niet.
Mail versturen wil wel.
Wat moet er nu precies als gebruikersnaam worden gebruikt xxxxxxx@home.nl of xxxxxxx@ziggo.nl en wat is de binnenkomende server mail.home.nl of pop.ziggo.nl?
  #2  
Oud 2 november 2008, 16:37
raymond's schermafbeelding
raymond raymond is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: Rijswijk / Prolocation
Berichten: 1.082
Standaard

Hi!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rini Bekijk bericht
Vorige week heb ik kennissen aangesloten op het ziggo net.
Dat was in het oude home gebied.
Bij de eerste internet meteen activatie gedaan dmv gebruikersnaam en wachtwoord wat in de brief stond.
Toen kon je meteen het hoofdemail adres aanmaken.
Dat was xxxxxxxxx@home.nl ( ik verbaasde me dat dat geen ziggo op eind was, maar home stond al voor gedrukt)

Wat moet er nu precies als gebruikersnaam worden gebruikt xxxxxxx@home.nl of xxxxxxx@ziggo.nl en wat is de binnenkomende server mail.home.nl of pop.ziggo.nl?
In de activatie portal waar jij het over hebt kun je gewoon een Ziggo adres kiezen, was een pull down menu, met ziggo en home er in. Als je home gekozen hebt is DAT je e-mail adres. Dan moet je de home instellingen dus nemen.

pop.home.nl
smtp.home.nl

Suc6,
Raymond.
  #3  
Oud 3 november 2008, 14:23
Kamelot's schermafbeelding
Kamelot Kamelot is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 7 oktober 2008
Locatie: Ospel
Berichten: 10
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem, gisteren aangemeld voor internet van ziggo: xxxxx@home.nl. Maar ik kan zowel op de webmail als Outlook Express geen contact met de server maken. Duurt het enige tijd voor dit mail adres is geactiveerd of is er iets fout gegaan..?
  #4  
Oud 3 november 2008, 14:29
mennomulder's schermafbeelding
mennomulder mennomulder is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 24 maart 2008
Locatie: Groningen Rivierenbuurt/@Home
Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus/Ubee EVW3200 modem
DTV: ex 2x IR Fox C nu Samsungs UE27D5000/SMIT CI+ en UE40ES6100/Quantis CI+ en PVR Humax iHDR5200C
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raymond Bekijk bericht
Hi!



In de activatie portal waar jij het over hebt kun je gewoon een Ziggo adres kiezen, was een pull down menu, met ziggo en home er in. Als je home gekozen hebt is DAT je e-mail adres. Dan moet je de home instellingen dus nemen.

pop.home.nl
smtp.home.nl

Suc6,
Raymond.
smtp.ziggo.nl werkt inmiddels ook voor @home.nl adressen, pop.ziggo.nl echter nog niet.
__________________
De bearenburch is myn sjirurg
http://www.youtube.com/watch?v=dul7HPrnue0

Grouten oet Grunnen
  #5  
Oud 3 november 2008, 16:20
rolfhobby's schermafbeelding
rolfhobby rolfhobby is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 4 oktober 2008
Locatie: Weiteveen EX@home user (Modem: Scientific-Atlanta webstar)
Ziggo Internet: @home internet intensief 12000 Ziggo z3
DTV: geen
Berichten: 144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raymond Bekijk bericht
Hi!

pop.home.nl
smtp.home.nl

Suc6,
Raymond.
hey Raymond deze instellingen werken ook wel bij oud-@home user.
alleen vind ik vreeemd dat Willy Verweij van Product Manager Internet en Telefonie mij een verkeerde instellingen via E-mail doorgaaf??
Indien u gebruik maakt van Outlook Express
1. Open Outlook Express
2. Kies Extra > Accounts
3. Kies het tabblad Alles
4. Kies het mail.home.nl account en kies Eigenschappen
5. Kies het tabblad Servers < tja wat mot ik hier invullen??
6. Selecteer uw gegevens bij Account name en verwijder ze
7. Voer op de plaats van uw account name uw volledige
e-mailadres in
8. Klik op OK en op Sluiten
9. De instellingen zijn aangepast!
er staat niet bij welke server's ik mot gebruiken in dit verhaal? en de Kies het mail.home.nl account de pop server mail.home.nl en smtp mail.home.nl werkt dus niet meer!?
Ik heb voor de servers pop= pop.home.nl en smtp= smtp.home.nl en dit werkt nu hier bij mij!
  #6  
Oud 3 november 2008, 20:06
Rini's schermafbeelding
Rini Rini is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 18 oktober 2008
Locatie: Emmeloord @home
Berichten: 5
Standaard

Het duurde 2 dagen voor dat het emailadres werkte.
Ik heb gebruikt
pop= mail.home.nl
smtp= smtp.ziggo.nl
gebruikersnaam= xxxxxxx@home.nl
  #7  
Oud 3 november 2008, 20:54
rolfhobby's schermafbeelding
rolfhobby rolfhobby is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 4 oktober 2008
Locatie: Weiteveen EX@home user (Modem: Scientific-Atlanta webstar)
Ziggo Internet: @home internet intensief 12000 Ziggo z3
DTV: geen
Berichten: 144
Angry

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rini Bekijk bericht
Het duurde 2 dagen voor dat het emailadres werkte.
Ik heb gebruikt
pop= mail.home.nl
smtp= smtp.ziggo.nl
gebruikersnaam= xxxxxxx@home.nl
Oh, de server smtp- smtp.ziggo.nl werkt hier in de buurt van Emmen niet vandaar dat mijn keuze was op server smtp= smtp.home.nl en pop= pop.home.nl ten doen en dit was vandaag ingegaan!
de smtp= smtp.home.nl en pop= pop.home.nl .
  #8  
Oud 4 november 2008, 04:15
raymond's schermafbeelding
raymond raymond is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: Rijswijk / Prolocation
Berichten: 1.082
Standaard

Hi!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rolfhobby Bekijk bericht
Oh, de server smtp- smtp.ziggo.nl werkt hier in de buurt van Emmen niet vandaar dat mijn keuze was op server smtp= smtp.home.nl en pop= pop.home.nl ten doen en dit was vandaag ingegaan!
de smtp= smtp.home.nl en pop= pop.home.nl .
smtp.home.nl is dezelfde als smtp.ziggo.nl dus wat zou er bij jou neit werken? Tis exact hetzefde....

De eens is een alias van de andere....

Bye,
Raymond.
  #9  
Oud 4 november 2008, 04:18
raymond's schermafbeelding
raymond raymond is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: Rijswijk / Prolocation
Berichten: 1.082
Standaard

Hi!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rolfhobby Bekijk bericht
hey Raymond deze instellingen werken ook wel bij oud-@home user.
alleen vind ik vreeemd dat Willy Verweij van Product Manager Internet en Telefonie mij een verkeerde instellingen via E-mail doorgaaf??
er staat niet bij welke server's ik mot gebruiken in dit verhaal? en de Kies het mail.home.nl account de pop server mail.home.nl en smtp mail.home.nl werkt dus niet meer!?
Ik heb voor de servers pop= pop.home.nl en smtp= smtp.home.nl en dit werkt nu hier bij mij!
Ik heb geen idee waarom je dat per mail kreeg. Ik neem aan dat daar een achterliggende gedachte was. Wellicht werkt dat ook gewoon, ik post alleen wat ik denk dat het moet zijn, en kennelijk werkt dat ook

Zowel Multikabel, Casema als Ziggo gebruiken losse namen voor smtp en pop. Waarom bij ex-HOME dat ooit anders bedacht is. Mischien vond en het handiger.

Bye,
Raymond.
  #10  
Oud 4 november 2008, 09:29
rolfhobby's schermafbeelding
rolfhobby rolfhobby is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 4 oktober 2008
Locatie: Weiteveen EX@home user (Modem: Scientific-Atlanta webstar)
Ziggo Internet: @home internet intensief 12000 Ziggo z3
DTV: geen
Berichten: 144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raymond Bekijk bericht
Hi!

Ik heb geen idee waarom je dat per mail kreeg. Ik neem aan dat daar een achterliggende gedachte was. Wellicht werkt dat ook gewoon, ik post alleen wat ik denk dat het moet zijn, en kennelijk werkt dat ook

Zowel Multikabel, Casema als Ziggo gebruiken losse namen voor smtp en pop. Waarom bij ex-HOME dat ooit anders bedacht is. Mischien vond en het handiger.

Bye,
Raymond.
Hey Radymond
De Server pop.ziggo.nl werkt hier nog niet ik krijg foutmeldingen van de pop-server zie hier onder
Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: 'mail.home.nl', Server: 'pop.ziggo.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR [AUTH] Authentication failed', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92
en hij vraag om me wachtwoord en die vul ik in en toch weer het zelfde foutmeldingen? hoe kan dat? ik heb weer terug gezet op pop.home.nl .
Bye Rolf
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl