Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 september 2008, 10:44
IMDNME's schermafbeelding
IMDNME IMDNME is offline
Member

Ziggo Internet: @Home HDTV
DTV: Cisco 8455 / 9200C / Samsung HD / Samsung Std
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AW78 Bekijk bericht
Dan heeft hij toch hoop ik de mogelijkheid om van component in HD op te nemen?
Anders heeft die bluray brander namelijk geen enkele zin!
Volgens de specs niet .. en al had hij die dan had je er weinig aan want zoals al gezegd stuurt de 8455 alleen SD uit via composite. Hij heeft wel een Terrestrial tuner.
Met de BRW kun prachtige HD schijfjes maken van je eigen film materiaal.
Oud 24 september 2008, 12:45
Joop558's schermafbeelding
Joop558 Joop558 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Internet Glasvezel 100/100 KPN all in one standaard
DTV: KPN IPTV HMB2260 glasvezel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joop558 Bekijk bericht
Via internet, bouwmarkten, speciaal zaken, kan je deze schroevendraaiers kopen.
Ok tips voor diegene die via internet willen bestellen;
www.display.nl
www.farneel.nl (weet niet zeker voor particulieren)
www.conrad.nl
www.rs.nl (weet niet zeker voor particulieren)
via www.google.nl en op torx zoeken.

En uiteraart via alle gereedschap speciaal zaken.

En vaak zitten ze ook in setjes, bijvoorbeeld in bouwmarten.
Ook in setjes voor de boormachine.
Oud 24 september 2008, 13:25
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AW78 Bekijk bericht
Dan heeft hij toch hoop ik de mogelijkheid om van component in HD op te nemen?
Anders heeft die bluray brander namelijk geen enkele zin!
Nee dus.

Hij heeft wel een DVB-T tuner. Dus alleen interessant als je ergens woont waar je via DVB-T FTA HD kanalen hebt (zoals Engeland).
Oud 28 september 2008, 18:30
RadioMan's schermafbeelding
RadioMan RadioMan is offline
Junior Member

Ziggo Internet: all in one extra
DTV: Samsung
Standaard

Is het niet mogelijk om dit systeem gewoon uit de VS te laten komen, dus incl usb of netwerk aansluiting en aansluiting voor een externe HD?
Normaal zou ik denken dat juist in de vs al deze betuttelende maatregelen genomen worden om kopieren tegen te gaan, of zou het nog erger zijn, dat de vs niet wil dat een volledig werkend product voor de vs markt alleen geëxporteerd mag worden, mits daar allerlei beperkingen aan opgelegd worden?
Ik weet wat jullie nu denken, van haha de vs heeft een heel ander systeem ntsc enz. zelfs een heel andere spanning, maar toch hebben wij in de jaren 80 ooit juist om die reden een videorecorder uit de vs gehaald en deze hier succesvol aan de praat gekregen.

Main question is: Zijn de mensen in de vs nu echt zoveel braver dan wij nuchtere hollanders?
Oud 28 september 2008, 21:57
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member

Ziggo Internet: A-i-1 Plus, Modem: Ubee
DTV: LG 32LD350 (zonder CAM); Cisco 8455, Ziggo IPTV pilot, Humax Fox C
Standaard

Ze hebben in de VS ook andere softwareversies en mogelijk zelfs andere codering. Zo'n apparaat zal dus hier niet gaan werken.
Oud 29 september 2008, 01:23
AW78's schermafbeelding
AW78 AW78 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IMDNME Bekijk bericht
Met de BRW kun prachtige HD schijfjes maken van je eigen film materiaal.
Dat kun je met een blu ray brander voor je PC ook wel, daar hoef je niet zo'n duur apparaat voor te kopen!
Oud 3 oktober 2008, 14:20
MartijnP's schermafbeelding
MartijnP MartijnP is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-Extra
DTV: Humax 5050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IMDNME Bekijk bericht
Daarstraks een 8455 opengeschroefd, dat viel nog niet mee want er worden speciale schroefjes gebruikt ... Torx met een palletje erin, dat resulteerde in de boormachine bij 1 vd 3 maar goed hij was open.
Zit een WD 160 Gb schijf in. Ik heb een heel handig USB2 apparaatje waar je oa een sata schijf op aan kunt sluiten dus hoefde niet verder te schroeven. Helaas konden zowel mijn OSX 10.5.4 als Vista niets met de schijf. Ik had met name op mijn Mac de hoop dat hij hem zou mounten. Geen goed nieuws wat dat betreft dus, ik heb hier geen grotere schijf bij de hand maar zal binnenkort kijken of ik die er gewoon aan kan hangen en formateren ofwel de huidige schijf kan ghosten oid.
To be continued.
En heeft iemand al succes met het opwaarderen van de interne schijf? Is dit een 2,5" of een 3,5"? Sata?

Het zou erg tof zijn om de mogelijkheid te hebben een externe disk via USB2 aan de Cisco te hangen om het opslaggebied te vergroten. Het feit dat dit encypted is maakt niets uit. Die aansluiting zit er niet voor niets...

Overigens ben ik zeer tevreden met de opnamekwaliteit. Deze is gewoon 100%
Oud 3 oktober 2008, 18:02
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MartijnP Bekijk bericht
Overigens ben ik zeer tevreden met de opnamekwaliteit. Deze is gewoon 100%
Als hij opneemt wat je wilt zonder te laat te beginnen of te vroeg te eindigen ondanks buffertijd aan beide kanten wel ja
Oud 3 oktober 2008, 20:26
keesv1's schermafbeelding
keesv1 keesv1 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: CISCO 8455DVB HD-PVR
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Als hij opneemt wat je wilt zonder te laat te beginnen of te vroeg te eindigen ondanks buffertijd aan beide kanten wel ja
Sorry, maar ligt niet aan de sisco of welke recorder dan ook, maar aan de klere zooi die de programmabazen en omroepen er van maken. Sinds de introductie van TV is er eigenlijk geen programma op tijd begonnen. (misschien de journaals)

Alle systemen die er in de afgelopen jaren ontwikkeld zijn hebben gefaald.

Ik heb de hoop opgegeven!

De kwaliteit van de opname zijn, als op tijd opgenomen, zeer goed!

Kees
Oud 4 oktober 2008, 10:58
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keesv1 Bekijk bericht
Sorry, maar ligt niet aan de sisco of welke recorder dan ook, maar aan de klere zooi die de programmabazen en omroepen er van maken. Sinds de introductie van TV is er eigenlijk geen programma op tijd begonnen. (misschien de journaals)
Dat mag dan zo zijn, maar als ik instel dat een opname 30 minuten na afloop moet doorgaan op de Cisco verwacht ik dat hij dat ook doet. En niet exact op het eindtijdstip stopt (en dat dan net het einde er niet op staat licht idd wel aan de omroepen).

En bij twee programma's achter elkaar is het helemaal erg: de laatste 5 min van programma 1 en de eerste 5 van programma 2 staan er dan niet op.

Sorry, maar op die manier zijn EPG opnames dus volledig onbruikbaar. Ga denk ik maar weer ouderwets alles handmatig timebased opnemen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten