Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 22 september 2008, 17:01   #21
xahmol
Senior Member

xahmol's schermafbeelding
Standaard

Ik heb ook 160GB / 80 uur in mijn hoofd. Alleen die 80 uur is alleen in your dreams.

Met de openingsceremonie van de Olympische spelen was de schijf 50% vol. Dus in HD is het eerder hooguit een tiende.
xahmol is offline  
Oud 22 september 2008, 17:10   #22
TheGrouch
Senior Member

TheGrouch's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Ik heb ook 160GB / 80 uur in mijn hoofd.
Ik dacht altijd dat de opnamecapaciteit van onze hersenen veel groter was
(waarom denk ik dan dat er maar 80 GB in zit )

Citaat:
Alleen die 80 uur is alleen in your dreams.
Met de openingsceremonie van de Olympische spelen was de schijf 50% vol. Dus in HD is het eerder hooguit een tiende.
En dan zijn er mensen die 2 opnames tegelijk willen kunnen maken. Die moet je dus bijna dezelfde dag nog bekijken.
TheGrouch is offline  
Oud 22 september 2008, 18:23   #23
MauriceW
Senior Member

MauriceW's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IMDNME Bekijk bericht
Helaas konden zowel mijn OSX 10.5.4 als Vista niets met de schijf. Ik had met name op mijn Mac de hoop dat hij hem zou mounten.
Probeer het eens met een linux-CD zoals Knoppix. Misschien staat er wel een ext2fs parititie op o.i.d. Of kan MacOS ook ext2fx partities aan?
Citaat:
ik heb hier geen grotere schijf bij de hand maar zal binnenkort kijken of ik die er gewoon aan kan hangen en formateren
Daar ben ik ook erg benieuwd naar ja

En voor de rest: van mij mag de content die de Cisco opneemt encrypted blijven, maar ik zou het bijvoorbeeld wel handig vinden als je deze content dan ook naar een externe USB disk kunt kopieren. Dan heb je voor het afspelen nog wel steeds de Cisco nodig, maar kun je tenminste wel de relatief beperkte opslagcapaciteit vergroten.

Over de opslagcapaciteit: 80 uur op 160 GB houdt in een bitrate van 4,5 Mbit. De "normale" Nederlandse zenders zitten al tussen de 7 en 8 Mbit en HD-zenders rond de 12 Mbit, dus reken maar uit...
MauriceW is offline  
Oud 22 september 2008, 19:01   #24
AW78
Senior Member

AW78's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Ik kom hier verder weinig discussie tegen over dit onderwerp dus ik dacht laat ik die eens starten. Het is natuurlijk de wens van velen om meer met die opnames is HD kwaliteit te doen dan alleen maar op de interne harddisk te laten staan en af en toe te bekijken. Ten eerste raakt de schijf vrij snel vol en dan zal er gewist moeten gaan worden, ten tweede wil je de opnames natuurlijk archiveren en evt streamen.
De USB en ESATA interface zijn niet actief, via de ethernet aansluiting is er ook geen mogelijkheid. Voor zover ik heb kunnen zien zijn er ook geen andere recorders met een HDMI ingang, reden is de HDCP standaard waaraan ze moeten voldoen om gecertificeerd te worden. Er is een aardig apparaat te koop van Hauppauge: http://www.hauppauge.com/site/products/data_hdpvr.html echter de Composite out van de 8455 stuurt alleen SD signaal uit dus dat is ook geen optie (tenminste als je HD kwaliteit wilt behouden, het is wel een optie om je opnames te bewaren, hoewel het dubbel werk is natuurlijk..).
Ik heb zelf een 2e TV met ingebouwde harddisk maar die kan nou net niet opnemen via de HDMI ingang (uiteraard...)
Dus mocht iemand een oplossing kennen ... vooralsnog is er alleen de mogelijkheid geld in te zamelen om een firmwareprogrammeur om te kopen voor een versie waarbij wel al die leuke aansluitingen gaan werken voor de toepassing waarvoor ze bedoeld zijn ...
De oplossing komt er als de blu-ray recorder met HDD op de markt komt. Daarvoor moeten echter eerst de BD-R schijfjes in prijs omlaag én moet er een recorder voor de Europese markt komen. In Japan is die er al, van Sharp: http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=4171 . Hier kan zo'n 1 TB aan informatie op, oftewel 80 uur HD-content. Laten we dus hopen dat ze een beetje gaan opschieten met de ontwikkeling van blu-ray. Die strijd met HD-DVD heeft namelijk ook al veel tijd gekost.
AW78 is offline  
Oud 22 september 2008, 19:10   #25
The_Doman
Senior Member

The_Doman's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AW78 Bekijk bericht
De oplossing komt er als de blu-ray recorder met HDD op de markt komt.
Nee dan beginnen de problemen juist!
Bij vrijwel elk HD bronsignaal zal het HDCP signaal aanwezig zijn en kan je dus niet opnemen.
De enige optie die dan overblijft is via analoog HD component, tenminste als dat nog beschikbaar is.
The_Doman is nu online  
Oud 22 september 2008, 19:33   #26
IMDNME
Member

IMDNME's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MauriceW Bekijk bericht
Probeer het eens met een linux-CD zoals Knoppix. Misschien staat er wel een ext2fs parititie op o.i.d. Of kan MacOS ook ext2fx partities aan?
.
Dat dacht ik dus maar is niet zo ... zal morgen even met een linux versie proberen.
IMDNME is offline  
Oud 22 september 2008, 19:37   #27
IMDNME
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AW78 Bekijk bericht
De oplossing komt er als de blu-ray recorder met HDD op de markt komt. Daarvoor moeten echter eerst de BD-R schijfjes in prijs omlaag én moet er een recorder voor de Europese markt komen. In Japan is die er al, van Sharp: http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=4171 . Hier kan zo'n 1 TB aan informatie op, oftewel 80 uur HD-content. Laten we dus hopen dat ze een beetje gaan opschieten met de ontwikkeling van blu-ray. Die strijd met HD-DVD heeft namelijk ook al veel tijd gekost.
Is een aardige gadget, maar bereikt niet ons doel want: er zit geen tuner in en de hdmi zal alleen weer een uitgang zijn ...
IMDNME is offline  
Oud 22 september 2008, 19:58   #28
The_Doman
Senior Member

The_Doman's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Is een aardige gadget, maar bereikt niet ons doel want: er zit geen tuner in en de hdmi zal alleen weer een uitgang zijn ...
Wat voor doel dan wel?
Het illegaal copieeren en verspreiden van HD materiaal?

Een paar postings eerder was je hier toch nog zo op tegen?
The_Doman is nu online  
Oud 22 september 2008, 20:07   #29
IMDNME
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Doman Bekijk bericht
Wat voor doel dan wel?
Het illegaal copieeren en verspreiden van HD materiaal?

Een paar postings eerder was je hier toch nog zo op tegen?

Mijn hemel, daar hebben we hem ook weer. Als je niks zinnigs hebt bij te dragen ga dan aub ergens anders vervelend lopen doen. Daarnaast lees je ook nog eens niet goed, ik heb het daar nog helemaal niet over gehad en mijn doel al in de eerste posting gezet en NEE ik heb geen enkele intentie tot illegaal verspreiden.
IMDNME is offline  
Oud 22 september 2008, 20:11   #30
IMDNME
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MauriceW Bekijk bericht

En voor de rest: van mij mag de content die de Cisco opneemt encrypted blijven, maar ik zou het bijvoorbeeld wel handig vinden als je deze content dan ook naar een externe USB disk kunt kopieren. Dan heb je voor het afspelen nog wel steeds de Cisco nodig, maar kun je tenminste wel de relatief beperkte opslagcapaciteit vergroten.
Dat wordt ook de enige mogelijkheid denk ik voorlopig ...
IMDNME is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten