Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie

Mededelingen

Ziggo Vaste Telefonie Discussies en vragen over Ziggo Vaste Telefonie, nieuwe diensten, tarieven e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 september 2008, 17:18
kingpin's schermafbeelding
kingpin kingpin is offline
Inactieve account
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Locatie: Support N.W.
Ziggo Internet: A-I-Extra, Ubee EVM3200, Sitecom Gigabit/XR
DTV: Humax / PVR
Berichten: 1.054
Standaard Telefonie portering

Belangrijke tip: Wanneer klanten telefonie aanvragen en het nummer willen meenemen, dan moet hun huidige/oude provider NIET zelf opgezegt worden.
Ziggo zegt het contract automatisch op als het nummer is overgenomen.
  #2  
Oud 4 september 2008, 18:30
paullus's schermafbeelding
paullus paullus is offline
Member
 
Geregistreerd: 29 augustus 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 38
Standaard

Dit is een zeer goede tip.
De vraag is alleen of een en ander alleen geldt voor overgang van analoge telefonie van KPN naar Ziggo, of ook voor overgang van een combinatie Internet plus bellen?
  #3  
Oud 5 september 2008, 15:35
Ziggo Webteam_Geoffrey's schermafbeelding
Ziggo Webteam_Geoffrey Ziggo Webteam_Geoffrey is offline
Inactieve account
 
Geregistreerd: 29 mei 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paullus Bekijk bericht
Dit is een zeer goede tip.
De vraag is alleen of een en ander alleen geldt voor overgang van analoge telefonie van KPN naar Ziggo, of ook voor overgang van een combinatie Internet plus bellen?

Dit geldt voor beide.

Met vriendelijke groet,

Geoffrey (Ziggo Webteam)
  #4  
Oud 5 september 2008, 15:37
Ziggo Webteam_Geoffrey's schermafbeelding
Ziggo Webteam_Geoffrey Ziggo Webteam_Geoffrey is offline
Inactieve account
 
Geregistreerd: 29 mei 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingpin Bekijk bericht
Belangrijke tip: Wanneer klanten telefonie aanvragen en het nummer willen meenemen, dan moet hun huidige/oude provider NIET zelf opgezegt worden.
Ziggo zegt het contract automatisch op als het nummer is overgenomen.

En hopende dat dit ons een hoop onnodige tickets gaat verminderen

Het kwam regelmatig voor dat klanten een telefoonnummer hadden waarvan ze niet wisten dat dat hun nummer was en dan blijkt achteraf dat het nummer dat ze wilde behouden (nummerportering dus) is uitgeporteerd en bij een andere provider (bijvoorbeeld) ligt. Dan is er een probleem.
Maar goed. De tip is van zeer belang en ik hoop dat veel klanten daar van bewustworden, want dat zal een hele hoop elende besparen.
  #5  
Oud 7 september 2008, 21:49
Onlinegamer's schermafbeelding
Onlinegamer Onlinegamer is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 7 augustus 2008
Locatie: Groningen @home
Berichten: 22
Standaard

Wanneer je als klant zelf je telefonie abonnement opzegt zal deze provider indien het nummer uit zijn eigen reeks komt, deze in quarantaine status zetten en zal dit nummer niet meer op naam staan. Mocht het nummer uit een reeks van een andere provider komen omdat je in het verleden al een keer het nummer vanuit de orginele bezitter geporteerd hbet, zal het nummer gedeactiveerd worden ofwel teruggegeven worden aan de orginele reeks bezitter. In beide gevallen kan het nummer niet meer geporteerd worden.

Quote: "dan blijkt achteraf dat het nummer dat ze wilde behouden (nummerportering dus) is uitgeporteerd en bij een andere provider (bijvoorbeeld) ligt". Een nummer zal nooit zomaar naar een andere provider uitgeporteerd worden, slechts als deze dit in naam van de huidige bezitter aanvraagt.
  #6  
Oud 19 september 2008, 23:32
evdalen's schermafbeelding
evdalen evdalen is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 19 september 2008
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel
Berichten: 4
Standaard Portering MSN nummer Bij ISDN-2

Hoe zit het bij portering van een ISDN-2 nummer, maar dan niet het hoofdnummer, maar juist 1 van de 3 MSN-nummers?

Op de website van Consuwijzer staat dat dit mogelijk moet zijn: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_adv...ag_ik_meenemen

Wie heeft hier ervaring mee?

Bedankt,\
Edwin
  #7  
Oud 21 september 2008, 23:24
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 december 2007
Locatie: Cogas
Ziggo Internet: A-i-1 Plus, Modem: Ubee
DTV: LG 32LD350 (zonder CAM); Cisco 8455, Ziggo IPTV pilot, Humax Fox C
Berichten: 2.461
Standaard

Bij @Home was het altijd zo dat alleen het hoofdnummer overgenomen kon worden. Aanvragen voor de bij-nummers werden door KPN geblokkeerd.

Handig om te weten:

Als je ISDN2 bij KPN hebt, en je gaat verhuizen, wordt er voor je verhuizing alvast een nieuw abonnement op je nieuwe adres aangemaakt. Hierbij kan het hoofdnummer nog niet worden gebruikt. Eén van de bij-nummers wordt dan op het nieuwe adres als hoofdnummer gebruikt en het oude hoofdnummer wordt op de dag van de verhuizing als bij-nummer toegevoegd aan het nieuwe abonnement. Dit geeft normaal niet snel problemen, totdat je wilt uitporteren, en het gewenste nummer ineens niet meer het hoofdnummer is...
  #8  
Oud 13 november 2008, 12:09
Erik70's schermafbeelding
Erik70 Erik70 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 13 november 2008
Locatie: Edam/Nieuwerkerk Multikabel
Berichten: 1
Standaard Telefonie portering

Ook is handig om te weten dat, ook bij Ziggo evenals bij b.v. KPN, nummerbehoud niet mogelijk is wanneer je naar een ander netnummergebied verhuist. Na een vraag hierover via het reactieformulier de site is dit mij zelfs schriftelijk, via email door een klantenservice medewerker, medegedeeld dat dit WEL mogelijk zou zijn! Bij KPN staat dit ook op hun site in de F.A.Q.'s vermeld maar kan hier over niets terug vinden bij Ziggo.
  #9  
Oud 13 november 2008, 12:30
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Locatie: Deventer
Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 3.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik70 Bekijk bericht
Ook is handig om te weten dat, ook bij Ziggo evenals bij b.v. KPN, nummerbehoud niet mogelijk is wanneer je naar een ander netnummergebied verhuist. Na een vraag hierover via het reactieformulier de site is dit mij zelfs schriftelijk, via email door een klantenservice medewerker, medegedeeld dat dit WEL mogelijk zou zijn! Bij KPN staat dit ook op hun site in de F.A.Q.'s vermeld maar kan hier over niets terug vinden bij Ziggo.
Volgens mij (weet dit dus niet zeker) heeft dit ook te maken met het feit hoe je huidige nummer opgebouwd is, en hoe de situatie gaat zijn in de nieuwe regio. Om dit een beetje te verduidelijken het volgende voorbeeld:

Je woont op je huidige adres in een regio met een 3-cijferig kengetal, en je telefoonnummer is: 012-3456789 Je gaat vervolgens verhuizen naar een regio met een 4-cijferig kengetal. Als je nummer dan overgezet zou worden zou er een 11-cijferig telefoonnummer ontstaan, immers, het kengetal is een vaststaand feit. Visa verse werkt het ook de andere kant op, van een 4-cijferig kengetal naar een 3-cijferig kengetal zou een telefoonnummer van slechts 9 cijfers geven.
__________________

  #10  
Oud 13 november 2008, 20:50
evdalen's schermafbeelding
evdalen evdalen is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 19 september 2008
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel
Berichten: 4
Standaard Behoud MSN-nummer bij overstap naar Ziggo

Hallo,

Het is inmiddels gelukt om van ISDN-2 over te stappen naar Ziggo en daarbij niet het hoofdnummer, maar een onderliggend MSN-nummer mee te nemen (porteren).

Dus je hoeft niet eerst van ISDN-2 naar analoog te migreren en daarna pas over te stappen naar Ziggo.

Deze mogelijkheid was bij de helpdesk van Ziggo niet bekend.

Overigens ben ik erg tevreden met de overstap. De kwaliteit van de telefonieaansluiting is prima. Nog geen storing gehad.

Groeten,
Edwin
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl