Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax Duovisio iPVR-9200C (SD-PVR)

Mededelingen

Humax Duovisio iPVR-9200C (SD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze Standard Definition Personal Video Recorder

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 november 2009, 22:35
Chris90's schermafbeelding
Chris90 Chris90 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: basis
DTV: humax 9200
Standaard

Hallo,

Ik heb onze Humax 9200 aangepast door een converter van IDE naar Sata te gebruiken, deze: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12537. Nu heb ik er met een harde schijf van 1000GB achterhangen in een externe behuizing. Het gaat om een Samsung HD103J.

De Humax ziet de hardeschijf wel, enkel heb ik enkele problemen ondervonden, tijdens het 'TV-kijken' krijgt de humax om de zoveel tijd een foutmelding "Fout op hardeschijf" en zal hierna zichzelf opstarten. Het opnemen werkt ook niet tijdens het tv kijken. De humax krijgt hierdoor veel foutmelding waardoor bv. een film elke keer opnieuw word opgenomen dus dan krijg je aan het eind 8-9-10 losse stukjes van de film.
Wel lukt het opnemen van bv. een film als de Humax uit is.

Weet iemand wat een oplossing voor dit probleem kan zijn?

Bij voorbaat dank,
Christian
Oud 6 november 2009, 21:11
sije's schermafbeelding
sije sije is offline
Junior Member

DTV: Humax PVR9200C
Standaard 1 TB hdd Chris

Misschien is je schijf (of eerder nog de converter) niet snel genoeg. Als je TV kijkt gaat automatisch de time-shift functie aan, er wordt dan tegelijk opgenomen en afgespeeld. Als mijn theorie klopt moet je dus ook niet 2 programma's tegelijk kunnen opnemen (met de Humax uit). De standaard hdd is een speciale ACE versie die sneller is dan standaard schijven.

Sije
Oud 3 januari 2010, 17:46
pantagifro's schermafbeelding
pantagifro pantagifro is offline
Junior Member

Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martin1 Bekijk bericht
Vandaag heb ik een Western Digital Caviar Green 1TB WD10EADS in de Humax 9200c gezet ipv de originele 160GB Seagate DB ST3160212ACE.

Samen met een op Ebay gekochte uit Hongkong afkomstige Pata to Sata converter a 2,60 euro.
http://www.picturehosting.com/images...1/humax017.jpg

18 juni betaald vandaag 30 juni eindelijk 3 stuks converters per post ontvangen.
Bedrijf op Ebay heet 'Dragonext'. http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...m=310144391318

Deze converter is klein en past dus prima in de kast!
De hele omzetting is ZEER eenvoudig te doen.

Foto van converter op de WD schijf :
http://www.picturehosting.com/images...1/humax023.jpg

De Sata schijven zijn beter, stiller, koeler, zuiniger, groter/goedkoper als de oudere Pata schijven zoals de originele Seagate DB35.

Ik raad iedereen dan ook aan niet een oudere Pata schijf te gaan zoeken maar gewoon een 1TB WD Green Sata WD10EADS in te bouwen met een passende converter.

Ik heb hem uiteraard grondig getest vanmiddag met twee gelijktijdige opnames maken en gelijktijdig een recording bekijken en 64x spoelen enz.
Alles werkt uitstekend.
Op deze schijf zit overigens geen jumpertje (voor sata 2 naar 1) maar dit bleek ook niet nodig te zijn icm deze converter.

Los in de kast:
http://www.picturehosting.com/images...1/humax029.jpg

http://www.picturehosting.com/images...1/humax030.jpg
Met wat tape extra vastgezet op een bedje van geluidsdempend materiaal.
Rechts zit de FanMate die misschien nog wel wat zachter kan draaien.

981 GB tot mijn beschikking .
http://www.picturehosting.com/images...1/humax032.jpg
heb sinds 3 dagen ook bovestaande configuratie maar helaas alleen maar problemen in de vorm van rebootd en foutmeldingen van de harde schijf gevolgd door een reboot.
Oud 3 januari 2010, 18:04
martin1's schermafbeelding
martin1 martin1 is offline
Member

DTV: 1x Humax 5200 ,2x Humax 9200 PVR met 1 Terrabyte geheugen , Samsung 9401r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pantagifro Bekijk bericht
heb sinds 3 dagen ook bovestaande configuratie maar helaas alleen maar problemen in de vorm van rebootd en foutmeldingen van de harde schijf gevolgd door een reboot.
Maar kan je wat specifieker zijn ?
Werkt het helemaal niet ? Kan je niet opnemen/afspelen enz ?

Is de harde schijf wel geformateerd enz ?
Alle softwareupdates had je al binnen neem ik aan?

Een enkele foutmelding (gevolgd door een herstart) heb ik ook wel eens voorals de Humax uit stand-bye komt.
Dat is niet zo'n ramp, ik zet hem even helemaal uit , meteen weer aan en dan is alles weer goed.
Oud 3 januari 2010, 18:24
Junior Member

Standaard

heb exact de configuratie zoals je hem beschrebven hebt, herkenning van de hdd geen probleem.uiteraard hdd geformateerd opnemen werkt ook alleen dan met regelmaat reboots en foutmeldingenen. software versie is 17. draai nu weer met de 160 gig zonder problemen
Oud 3 januari 2010, 18:32
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pantagifro Bekijk bericht
heb exact de configuratie zoals je hem beschrebven hebt, herkenning van de hdd geen probleem.uiteraard hdd geformateerd opnemen werkt ook alleen dan met regelmaat reboots en foutmeldingenen. software versie is 17. draai nu weer met de 160 gig zonder problemen
Vreemd , ik zou niet weten wat het dan wel kan zijn .

Het enige wat anders is is dat ik bij Caiw zit en mijn familie ook met dezelfde Humax maar dan zonder noemenswaardige problemen.
Oud 3 januari 2010, 18:37
Junior Member

Standaard

Dat zal het zijn moet dus maar afwachten tot dat er een pvr van ziggo komt met een grote HDD, Helaas
Oud 20 januari 2010, 16:49
Bonne's schermafbeelding
Bonne Bonne is offline
Junior Member

DTV: Humax PVR9200
Standaard Inbouwen WD10EADS harddisk in Humax PVR9200 succesvol

Ik wil Martin1 even bedanken voor zijn uitgebreide beschrijving hoe hij een 1TB schijf heeft ingebouwd in de Humax. Ik heb exact gedaan wat hij heeft beschreven en bij mij werkt het probleemloos.

Onderstaand de link waar ik de pata to sata converter heb besteld:
http://cgi.ebay.com/New-PATA-IDE-TO-...item19b8831fbb

Stappen welke ik heb genomen:
TV aan.
Humax aan.
Humax met knop achterop hard uitzetten.
Converter op harddisk aansluiten.
Humax open, harddisk gemonteerd. (fluitje van een cent) Schroefgaten van harddisk komen exact overeen met originele harddisk.
Direct kastje weer dicht en aangesloten op TV.

Bij het opstarten kreeg ik inderdaad de vraag om te formateren. Te bevestigen met Ja en wachtwoord 0000. Daarna starte Humax opnieuw op en kwam opnieuw met vraag formateren. Dit herhaalde een aantal keer. Daarna kreeg ik beeld maar werd de harddisk nog niet herkend. In menu waren de opties m.b.t. opnemen en harddisk beheer verdwenen. Nogmaals aantal keer met knop achterop uitgezet. Nog aantal keer vraag gekregen om te formateren. Na een poging op 5 gaf de Humax de melding "Formateren afgerond." Sindsdien werkt de harddisk perfect.

Opnemen werkt perfect. Ook vanuit standby stand. 2 programma's opnemen en een derde afspelen werkt prima. Timeshift functies werken prima en een zee aan ruimte.

Geluid: meestal heel stil maar soms wat geratel. Echter niet hinderlijk. Heel af en toe hapert een opgenomen programma even of zie je een paar mpeg blokjes. Ben er nog niet helemaal achter of het aan de uitzending ligt of aan de harddisk.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Oud 20 januari 2010, 17:42
Member

Standaard

@Bonne

Goed om te horen dat bij jou ook alles goed werkt ,vooral na de mindere ervaring van @Pantafigro die constant reboots kreeg.

Wel even 'spannend' dan dat het formateren 5x herhaald moest worden bij jou.
Bij mij ging het in een keer al reageerde de Humax wel wat trager met opstarten als met de oude schijf.
Maar als het werkt dan werkt het !

Het geluid wat je beschrijft is misschien het fannetje achter op de kast.
Of de harddisk die wat trillingen maakt , ik heb hem extra vastgezet op een bedje van een soort verpakkingsmateriaal wat trillingen opvangt.
Dit door ervaring met de oude Seagate DB35

De WD hd maakt nm minder geluid en geeft minder warmte af dan de originele schijf.
Als het geluid gaat irriteren van de fan kan je een Fanmate in de kast leggen en de snelheid van de fan tot de helft terug brengen.

De lichte blokvorming/hapering die jij beschrijft herken ik niet van mijn opnames.
Opnamekwaliteit is altijd 1 op 1 met de uitzending zelf.
De enige keer dat ik blokvorming/geen beeld had lag het aan mijn scartkabel.
Te checken via (via ab)Menu-Status-Signaalontvangst .
Oud 28 januari 2010, 13:21
Bonne's schermafbeelding
Bonne Bonne is offline
Junior Member

DTV: Humax PVR9200
Standaard

@Martin1: Het geluid is volgens mij afkomstig van de harddisk. Het vreemde is wel dat het niet altijd aanwezig is. Ik heb geen extra demping gebruikt maar heb de originele rubber ringetjes gebruikt voor het vastzetten van de harddisk. Tevens heb ik het stukje zacht schuim dat bij mij op de originele harddisk geplakt zat overgezet op de nieuwe harddisk. Dit zit dus tussen de harddisk en de deksel van de Humax. Het geluid is echter totaal niet hinderlijk. Ik laat het voorlopig even zo zitten.

De laatste tijd heb ik ook geen last meer van blokjes. Wellicht dat de scartkabel inderdaad iets los zat / zit. Ik zal deze vanavond extra vastduwen.

Ik kijk inmiddels totaal geen live televisie meer maar neem alles op en spoel reclames gewoon door. Eindelijk volledig zelf kunnen bepalen wat je wel en niet wilt zien. Ik vrees wel een beetje dat als iedereen op deze manier tv gaat kijken dit het fundament onder de commerciële zenders weghaalt.

Laatst gewijzigd door Bonne; 28 januari 2010 om 13:43
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax Duovisio iPVR-9200C (SD-PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten