Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 augustus 2008, 09:46
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royz Bekijk bericht
Volgens mij is het niet eens mogelijk om 2 opnames tegelijk uit te voeren met de cisco wat ik zeer zeer vreemd vind.
Is al in een ander topic door Kitaro herkend als bekende bug en ook is erkend dat de Cisco het zou moeten kunnen en het dus echt een bug is.

Had trouwens zelf gisteren weer iets anders gek: plots deden alle menu overlays het niet. Alle zenders deden het uitstekend, maar de popup met zenderinfo bij zappen was niet meer zichtbaar en alle menus gaven alleen een zwart beeld. Stekker er in en uit en alles was weer normaal, maar hoe kan dat nu weer?
Moet toch echt een Cisco bug zijn lijkt me, dit kan toch echt niet aan de rest van mijn apparatuur liggen.

Hopelijk komen ze snel met een nieuwe firmware. Moet nu toch wel bijna dagelijks door diverse issues de stekker uit en in de Cisco trekken en het wordt ook irritant elke dag als je hem het eerst uit standby haalt eerst een heel ritueel te moeten uitvoeren voor het laten slagen van de HDMI handshake.
Oud 13 augustus 2008, 09:53
Royz's schermafbeelding
Royz Royz is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Cisco 8455DVB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Is al in een ander topic door Kitaro herkend als bekende bug en ook is erkend dat de Cisco het zou moeten kunnen en het dus echt een bug is.
Ah thanks!

Als je trouwens de reactie erna bekijkt:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kitaro1 Bekijk bericht
Ik heb het nagevraagd en het volgende antwoord gekregen:
Tegelijkertijd opnemen van 2 zenders is nog niet mogelijk. Mogelijk zal dit later dit jaar nog aangepast worden.
"Mogelijk" komt het nog dus
Oud 13 augustus 2008, 18:33
RoKoNL's schermafbeelding
RoKoNL RoKoNL is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Cisco 8455 DVB (1) / Samsung DCB-9401R (2)
Standaard Beeldkwaliteit Cisco in vergelijking met Samsung zapper + huidige tijd in EPG

Ik ben nieuw hier, dus weet niet of mijn opmerkingen hier thuis horen, en zo niet, dan hoor ik het graag en zal ik ze verplaatsen.

Mij is opgevallen en zo ook de anderen in mijn huishouden die ik het heb gevraagd dat de beeldkwaliteit van digitale televisie via de Cisco box (aangesloten via HDMI uiteraard) echt minder is dan eerder via de oude SD Samsung zapper box die we gebruikten (welke vanzelfsprekend via scart was aangesloten!) Hebben meer gebruikers van de Cisco decoder deze ervaring (je ziet het vooral ook in gezichten dat het beeld continu aan het herstellen is? Overigens heb ik alles aan laten sluiten door de Ziggo monteur (incl. meegeleverde versterker), en in laten stellen. Ook geeft het info beeld van de decoder aan dar kwaliteit en signaal 100% is. Ik heb een Full HD 37 inch Philips televisie (37PFL9732/10) en heb daar uiteraard ingesteld dat hij het signaal nu pakt op zijn HDMI 1 aansluiting (zijn er nog twee over op de tv). Wellicht dat het later met updates nog beter wordt?

Een ander iets voor de wish-list is dat je in het EPG niet de huidige tijd vermeld ziet staan. Ik hoop dat dit nog aangepast gaat worden.

Verder erg blij met de decoder en de manier waar de Ziggo monteur me mee heeft geholpen overigens!! Was een verademing in vergelijking met de eerder helpdesk medewerkers die er 2 maanden over hebben gedaan om de box bij mij geleverd te kirjgen.....(na heel veel bellen en verkeerde box geleverd etc.). Maar ach, ik werk bij UPC en paar jaar gelden toen wij meerdere bedrijven samenvoegden liep het ook niet zo soepel.
Oud 13 augustus 2008, 19:22
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Tja, kan niet vergelijken want heb nooit een SD decoder gehad bij Ziggo.

Wel weet ik dat het beeld van de Cisco beduidend beter was dan de SD decoder die ik tot augustus vorig jaar had bij UPC.

Maar wellicht heb je in je TV instellingen wat fout staan? Dat beeld herstellen wat je noemt herken ik nml echt niet. Heb zelf een Philips 32PF9531/10 trouwens.
Oud 13 augustus 2008, 21:26
Royz's schermafbeelding
Royz Royz is offline
Member

Standaard

Voor zover ik weet heeft de 9531 ook minder opties dan de 9732. De 9732 heeft allerlei exotische beeldverbeteringen zoals Digital Natural Motion en nog meer dingen (ik weet niet exact welke de 9732 wel heeft en de 9531 niet). Ik vermoed eerlijk gezegd dat het gewoon hieraan ligt. Ik heb namelijk ook een Philips (32PFL9731) en ik heb er geen last van.

Speel eens met de instellingen van je TV?
Oud 13 augustus 2008, 21:59
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Royz Bekijk bericht
Voor zover ik weet heeft de 9531 ook minder opties dan de 9732. De 9732 heeft allerlei exotische beeldverbeteringen zoals Digital Natural Motion en nog meer dingen (ik weet niet exact welke de 9732 wel heeft en de 9531 niet). Ik vermoed eerlijk gezegd dat het gewoon hieraan ligt. Ik heb namelijk ook een Philips (32PFL9731) en ik heb er geen last van.

Speel eens met de instellingen van je TV?
Digital Natural Motion had de 9531 ook al, maar idd, de 9531 is alweer twee jaar oud en zal ongetwijfeld minder opties hebben. Maar idd, bij een digitaal signaal en zeker HD zijn al die 'beeldverbeteraars' eerder beeld verslechteraars. Al die opties die default aan staan hebben vaak alleen zin bij analoog signaal: uitzetten zou ik zeggen.
Oud 13 augustus 2008, 22:32
Royz's schermafbeelding
Royz Royz is offline
Member

Standaard

toch zonde want je hebt er ooit honderden euro's extra voor betaald voor die pixel plus 2 hd etc terwijl je ze met de komst van HD materiaal niet meer nodig hebt

ik ben het met je eens dat een tv met veel hd materiaal het signaal 1 op 1 door moet geven en dat zo goed mogelijk. mijn volgende tv wordt dus op een hele andere manier gekozen
Oud 15 augustus 2008, 12:05
RoKoNL's schermafbeelding
RoKoNL RoKoNL is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Cisco 8455 DVB (1) / Samsung DCB-9401R (2)
Standaard

Ik ben inderdaad al wat aan het gaan experimenteren met de instellingen van de Philips tv. En inderdaad, het beeld lijkt beter te worden naarmate ik diverse geavanceerde verbeter-opties op de TV uitzet!

Verder heb ik de meegeleverde radio/tv-splitter achter op de decoder gezet (zoals ook lijkt te zijn aangegeven in het Ziggo installatie-boekje overigens!) ipv op de uitgang in de muur waar de Ziggo monteur hem op had gezet en dat lijkt ook verbetering tot gevolg te hebben gehad.

Ook ben ik gaan spelen met het kiezen van een andere uitgang op de versterker dan die de monteur had gekozen (uitgangen hebben allemaal verschillende versterk-graad namelijk) en dat kan ook hebben geholpen.

Iets anders dat ik sinds mijn eerste opname in een via het info scherm signaal en kwaliteit aangegeven zie staan bij de tweede tuner (leek eerst 'dood').

Waar ik nog niet helemaal uit ben is of ik de decoder in moet stellen op 720p of 1080i.......
Oud 15 augustus 2008, 23:22
MartijnP's schermafbeelding
MartijnP MartijnP is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-Extra
DTV: Humax 5050
Standaard

Ik heb echt een probleem met de Cisco en aangezien niemand hetzelfde heeft begint het er steeds meer op te lijken dat mijn apparaat defect is.

Situatie:
Live TV kijken gaat prima. Opnemen is een groot drama. Bijna alles wat ik opneem geeft problemen. Vaak vanaf het begin van een opname heb ik geen/stilstaand beeld en digitaal gekraak. Maar meestal begint een opname goed en blijkt na een aantal minuten dat het beeld/geluid ineens vastloopt.

Eigenlijk zijn de problemen vergelijkbaar met de huidige kwaliteit van het Eurosport HD kanaal. Ik heb daar tijdens 'live' kijken continu problemen mee. Het beeld/geluid hapert... Zou Eurosport HD normaliter al prima moeten werken?

Moet ik de box terugsturen? Ik ben niet van plan weken zonder TV te zitten...

De ontvangst/kwaliteit zijn 100% op beide tuners en nogmaals, live tv bekijken (uitgezonder Eurosport HD) gaat prima!

Help!

De kwaliteit
Oud 16 augustus 2008, 11:03
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Standaard

Lijkt idd een defecte box, want iig ik heb die problemen bij opnemen en Eurosport HD niet.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten