Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 september 2009, 23:25
jong710's schermafbeelding
jong710 jong710 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / Ubee
DTV: Cisco 8455DVB
Standaard bugs

Klopt het dat je niet 2 verschillende zenders tegelijkertijd (of met een overlapping) kunt opnemen? Op mijn Samsung ben je dan wel verplicht 1 van de zenders te bekijken i.v.m. de 2 beschikbare tuners, maar dat is logisch. Op de Cisco krijg in dat niet voorelkaar.

Verder viel mij op dat als je een geprogrammeerde timer met een herhaalde frequentie (wekelijks, dagelijks, ma-vr, etc) tijdens de opname stopt, dat de geprogrammeerde timer ook verwijderd wordt. Dat is erg lastig. Je moet de timer dan dus weer toevoegen. Logisch lijkt mij dat de ingestelde timer blijft en naar de volgende dag/werkdag/week (afhankelijk van ingestelde frequentie) gaat.

Beide punten lijken me iets voor op de buglist/verbeterlijst.
Oud 23 september 2009, 23:31
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jong710 Bekijk bericht
Klopt het dat je niet 2 verschillende zenders tegelijkertijd (of met een overlapping) kunt opnemen? Op mijn Samsung ben je dan wel verplicht 1 van de zenders te bekijken i.v.m. de 2 beschikbare tuners, maar dat is logisch. Op de Cisco krijg in dat niet voorelkaar.
Klopt, de cisco kan maar 1 opname tegelijk maken.
Je kunt wel tijdens een opname naar een ander zender live te kijken (maar die kan je dus niet opnemen)

Citaat:
Verder viel mij op dat als je een geprogrammeerde timer met een herhaalde frequentie (wekelijks, dagelijks, ma-vr, etc) tijdens de opname stopt, dat de geprogrammeerde timer ook verwijderd wordt. Dat is erg lastig. Je moet de timer dan dus weer toevoegen. Logisch lijkt mij dat de ingestelde timer blijft en naar de volgende dag/werkdag/week (afhankelijk van ingestelde frequentie) gaat.
Pas hiermee op, want volgens mij komt de volgende dag de timer weer terug in je opnamelijst. Hij is tijdelijk onzichtbaar.
Maar dat kan ik ook verkeerd onthouden hebben, ik gebruik de cisco al een tijd niet meer om op te nemen.
Oud 24 september 2009, 09:18
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGrouch Bekijk bericht
Klopt, de cisco kan maar 1 opname tegelijk maken.
Je kunt wel tijdens een opname naar een ander zender live te kijken (maar die kan je dus niet opnemen)
Dat is erg jammer en ik hoop dat het in de wensenlijst kan worden meegenomen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGrouch Bekijk bericht
Pas hiermee op, want volgens mij komt de volgende dag de timer weer terug in je opnamelijst. Hij is tijdelijk onzichtbaar.
Maar dat kan ik ook verkeerd onthouden hebben, ik gebruik de cisco al een tijd niet meer om op te nemen.
Dat was me nog niet opgevallen, ook omdat ik de timer daarna direct weer heb ingesteld voor de volgende dag, maar ik zal het eens proberen. Dat het onzichtbaar wordt lijkt me in ieder geval niet in orde en werkt verwarrend.
Oud 26 september 2009, 01:17
pjutr's schermafbeelding
pjutr pjutr is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Philips 42PDL7906 Cisco8455 Samsung SMT-C7140A
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongentje Bekijk bericht
Ik snap wel wat je zegt, alleen timeshift is bedoelt om je tv programma wat kijkt te kunnen pauseren en eventueel stukje terug te spoelen. Jij wilt d.m.v. shift eigenlijk iets "opnemen". Ik vraag me af in hoeverre dit echt nuttig is, waarom kijk je niet eerst dat programma en vervolgens iets via i-tv i.p.v. zo ingewikkeld te doen met terugspoelen van een opname die op de achtergrond wordt ge timeshift. Neem dat dan gewoon op, veel simpeler.
Ik 'wil' niets anders dan een logisch werkend apparaat. Het gaat er om dat als de timeshift doorloopt bij het bekijken van een zelf eerder opgenomen programma, het niet meer dan logisch is dat het ook zou moeten doorlopen als ik interactieve tv bekijkt (niets anders dan een eerder -maar dan extern- opgenomen programma) En zeker als voor dat onlogisch verschil in gedrag niets in de handleiding staat....
Oud 28 september 2009, 11:23
Junior Member

Standaard

Afgelopen weekend ben ik tegen een vreemd probleem aangelopen wat ik volgens mij nog niet eerder op dit forum heb gelezen. Tijdens het zappen naar een andere zender gaat het beeld op zwart, krijg ik de huidige programma info van de gekozen zender, maar het geluid blijft van de zender waarop eerst was afgestemd. Het display op de Cisco toont wel de gekozen zender, maar het beeld blijft op zwart. Ik kan zappen wat ik wil, maar ik blijf het geluid houden van de zender waarmee is opgestart en het beeld blijft zwart. Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Oplossing was op standby, even wachten tot de HD gestopt is met draaien, de stroom eraf en even later er weer op.
Ik heb dit nu 2 keer gehad op dezelfde dag (zaterdag 26-9). Sindsdien niet nog een keer gehad.

Laatst gewijzigd door jong710; 28 september 2009 om 13:12
Oud 28 september 2009, 11:44
pimmiepim's schermafbeelding
pimmiepim pimmiepim is offline
Junior Member

Ziggo Internet: ITV Totaal
Standaard

Citaat:
Tijdens het zappen naar een andere zender gaat het beeld op zwart, krijg ik de huidige programma info van de gekozen zender, maar het geluid blijft van de zender waarop eerst was afgestemd.
Ik heb precies hetzelfde gehad. Ook op zaterdag(avond). En ook 2x. Stroom eraf hielp bij mij ook.
Oud 28 september 2009, 12:04
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

Citaat:
Dat is erg jammer en ik hoop dat het in de wensenlijst kan worden meegenomen.
Volgens een eerdere reactie van Ziggo zou dat aan de middleware (dus bij Cisco/OpenTV) liggen en zou het opnemen van twee zenders kunnen als de nieuwe middleware uit is..... Toch ben ik bang dat we er nog wel een tijdje op kunnen wachten.
Oud 28 september 2009, 19:06
pjutr's schermafbeelding
pjutr pjutr is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Philips 42PDL7906 Cisco8455 Samsung SMT-C7140A
Standaard

Citaat:
Afgelopen weekend ben ik tegen een vreemd probleem aangelopen wat ik volgens mij nog niet eerder op dit forum heb gelezen. Tijdens het zappen naar een andere zender gaat het beeld op zwart, krijg ik de huidige programma info van de gekozen zender, maar het geluid blijft van de zender waarop eerst was afgestemd. Het display op de Cisco toont wel de gekozen zender, maar het beeld blijft op zwart. Ik kan zappen wat ik wil, maar ik blijf het geluid houden van de zender waarmee is opgestart en het beeld blijft zwart. Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Oplossing was op standby, even wachten tot de HD gestopt is met draaien, de stroom eraf en even later er weer op.
Ik heb dit nu 2 keer gehad op dezelfde dag (zaterdag 26-9). Sindsdien niet nog een keer gehad.
Zeer herkenbaar. Al tig keren gehad sinds de laatste update. (Waarvan mij nog steeds niet duidelijk is welke veranderingen die heeft gebracht) Alleen hoef ik de Cisco heel even uit te doen en dan weer aan. Niks wachten dus.
Oud 28 september 2009, 21:30
Maestro's schermafbeelding
Maestro Maestro is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Basis
DTV: Cisco / Samsung HD
Standaard

Wat mij laatste tijd ook opvalt is dat na afloop bekijken (tot aan het eind) van Net Gemist (cq. TV-theek?) de cisco niet automatisch meer terugkeert naar het menu (maar dus blijft hangen op laatste beeld).
Oud 28 september 2009, 23:12
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pjutr Bekijk bericht
Zeer herkenbaar. Al tig keren gehad sinds de laatste update. (Waarvan mij nog steeds niet duidelijk is welke veranderingen die heeft gebracht) Alleen hoef ik de Cisco heel even uit te doen en dan weer aan. Niks wachten dus.
Dat werkte bij mij helaas niet, op standby en dan weer aan. Ik had daarna wel weer beeld, maar als ik dan naar een andere zender ging kreeg ik weer hetzelfde probleem.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten