Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 september 2009, 14:57
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pimmiepim Bekijk bericht
Klopt het dat timeshift alleen werkt als je de zender waar je naar kijkt niet verandert?
Ja, zie blz 20 van de handleiding:

De PVR blijft deze tijdelijke opnames in de timeshift buffer opslaan totdat:
- er geen plaats meer is op de harde schijf
- u kiest voor een andere zender
- u de PVR uitschakelt
Oud 14 september 2009, 15:01
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Technisch gesproken ging je op de Philips HD recorder over van timeshiften (vertraagd kijken naar de zender waar je op dat moment op bent afgestemd) over op donweg opnemen.

De Cisco kan dat helaas niet, net zoals de Cisco helaas niet de buffer van de timeshift alsnog naar een opname kan verplaatsen zoals andere PVRs ook wel kunnen.

Je doet dus niets verkeerd, alleen ondersteund helaas de Cisco idd niet wat jij wilt.

Daarom gebruik ik timeshift ook persoonlijk niet bij programma's die ik echt niet wil missen, die neem ik standaard op ookal kijk ik ze bijna live. Veel minder storingsgevoelig (zal niet de eerste keer zijn dat ik bij het timeshiften met een verkeerde knop de buffer kwijt was) en je kunt waar nodig dan wel wegzappen terwijl opname doorgaat.
Oud 14 september 2009, 15:23
jongetje's schermafbeelding
jongetje jongetje is offline
Senior Member

DTV: Cisco 8455 & 8485
Standaard

Dus de oplossing is:
Druk op de opname knop tijdens kijken, dan loopt de opname mee en raakt je het niet kwijt.

p.s. Wel automatisch wissen uitzetten in de instellingen, snap niet dat Ziggo dit standaard aanzet...
Oud 14 september 2009, 15:36
pimmiepim's schermafbeelding
pimmiepim pimmiepim is offline
Junior Member

Ziggo Internet: ITV Totaal
DTV: Cisco 8455DVB
Standaard

Dank voor de snelle antwoorden. Toch de gebruiksaanwijzing niet goed gelezen dus! Tip om op te nemen zal even wennen zijn, maar lijkt me goed werkbaar.
Oud 15 september 2009, 19:03
zweefduif's schermafbeelding
zweefduif zweefduif is offline
Junior Member

Ziggo Internet: TV
DTV: Cisco 8544 dvb
Standaard Bugs & Wish list

Ook een wens is om reclameblokken er tussenuit te kunnen knippen, wel even werk, maar dan kun je ongestoord een film of een serie kijken.
Oud 22 september 2009, 16:37
nmatheij's schermafbeelding
nmatheij nmatheij is offline
Junior Member

Ziggo Internet: iTV Cisco
DTV: Humax
Standaard

Vast al gemeld, maar dan nog een extra iemand met dezelfde wens.

Timeshift aanzetten in de instellingen op de Cisco betekent dat ie altijd opneemt op de huidige zender. Dan kun je wel terugspoelen, maar daar heb ik geen boodschap aan. Ik wil dat Timeshift pas inschakelt als ik op de pause toets druk, en weer uitgaat als ik op stop druk.

Nu is de harde schijf altijd aan het werk, dat is niet nodig en maakt het ding ook nog eens trager.

Voor de rest hangt ie gewoon te vaak, minstens een keer per week. Dit vind ik echt vreemd aangezien half internet draait op Cisco apparatuur. Hij hangt op verschillende momenten, ik heb nog geen consistente momenten kunnen vinden waarop ie de mist in gaat of crashes kunnen repliceren.
Oud 23 september 2009, 01:56
pjutr's schermafbeelding
pjutr pjutr is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Philips 42PDL7906 Cisco8455 Samsung SMT-C7140A
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongentje Bekijk bericht
Dat is toch precies hoe time-shift werkt? Dat is om je live-tv te kunnen pauzeren en stukje terug te kunnen spoelen. Is geen opname functie, daar heb je je 2e tuner voor. (En hopelijk in een firmware upgrade wel mogelijk om 2 opnames tegelijk te maken).
Je snapt niet echt waar ik het over heb.
Bij de Cisco wprdt altijd het kanaal waarop afgestemd is 1 of 2 uur lang 'opgenomen'. En zolang je op die ene zender afgestemdl blijft, werkt dat. Dus als er een timer-opname begint (op een ander kanaal) loopt de Timeshift door. En als ik een eerder opgenomen programma bekijk loopt de Timeshift op het kanaal waarop de Cisco het laatst stond afgestemd ook door. Dus ik kan tot 2 uur lang kijken naar opgenomen programma's en toch daarna de 'Timeshiftopname' terugkijken van de zender waarop was afgestemd.

En nu blijkt dus dat dit allemaal wordt UITGESCHAKELD als je naar een ineteractief programma kijk. Je denkt dan: even een uur terugspoelen op de zender waarop hij al die tijd heeft gestaan en dan blijkt dat niet mogelijk.
Oud 23 september 2009, 22:13
jongetje's schermafbeelding
jongetje jongetje is offline
Senior Member

DTV: Cisco 8455 & 8485
Standaard

Ik snap wel wat je zegt, alleen timeshift is bedoelt om je tv programma wat kijkt te kunnen pauseren en eventueel stukje terug te spoelen. Jij wilt d.m.v. shift eigenlijk iets "opnemen". Ik vraag me af in hoeverre dit echt nuttig is, waarom kijk je niet eerst dat programma en vervolgens iets via i-tv i.p.v. zo ingewikkeld te doen met terugspoelen van een opname die op de achtergrond wordt ge timeshift. Neem dat dan gewoon op, veel simpeler.
Oud 23 september 2009, 23:01
oneway's schermafbeelding
oneway oneway is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in een plus. Ubee EVM 3200 Netgear WNR 3500
DTV: Humax 5050C
Standaard

Ik weet niet of hij al bij de wensen staat,maar ik zou graag willen dat als er dolby wordt uitgezonden ik niet elke keer mijn audio signaal moet gaan bepalen maar dat hij het automatisch doorgeeft,vind dit zeer hinderlijker had ik niet met mijn samsung 360
Oud 23 september 2009, 23:19
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oneway Bekijk bericht
Ik weet niet of hij al bij de wensen staat,maar ik zou graag willen dat als er dolby wordt uitgezonden ik niet elke keer mijn audio signaal moet gaan bepalen maar dat hij het automatisch doorgeeft
Toch handig zo een 'zoek in deze discussie' knop:
8-11-2008 door TheGrouch in dit bericht:
Ik zou graag op de wishlist willen toevoegen dat deze 5.1 talen als voorkeur vastgelegd kunnen worden.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten