Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 juli 2009, 19:23
pjutr's schermafbeelding
pjutr pjutr is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Philips 42PDL7906 Cisco8455 Samsung SMT-C7140A
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door josverhulst Bekijk bericht
Bedankt voor je snelle reactie.
Het was inderdaad de instelling voor HDI ingang van mijn TV.
Alles werkt goed voor zover ik kan beoordelen.
Alleen bij een film ophalen in HD kwaliteit krijg ik een schokkerig geblokt beeld.
Ik begrijp alleen niet dat de helpdesk van Ziggo mij niet kon helpen,jij legt de vinger meteen op de zere plek.
Groeten en bedankt,
Jos.
Dat schokkerig geblokt beeld ligt aan Ziggo /Cisco. Heb ik ook regelmatig. Als het een tijdje blijft aanhouden doet een harde reset (stroom 30sec van de Cisco af) wonderen.
Oud 25 juli 2009, 20:05
RoKoNL's schermafbeelding
RoKoNL RoKoNL is offline
Member

DTV: Cisco 8455 DVB (1) / Samsung DCB-9401R (2)
Standaard

Schokkerig beeld bij HD zenders heb ik alleen nog af en toe bij de nieuwe NL 1/2/3 HD. Driving me crazy moet ik zeggen.....

Alle andere HD kanalen komen schokvrij door.

Check eens wat de Cisco zegt over de sterkte van je signaal. Dan kan je dat evt. uitsluiten (indien te zwak dan zou je je coax-kabels kunnen vervangen voor hogere kwaliteit en liefst met vaste stekkers of in ieder geval hoogwaardige aanzet-stekkers. Ook goedkope splitters kunnen signaalverlies veroorzaken).

Als het signaal goed genoeg is zou het evt. nog aan je HDMi kabel kunnen liggen.

Ik heb de Cisco inmiddels een jaar (icm met een 37 inch Philips Full-HD tv (37pfl9732/10)) en moet nog steeds af en toe de stroom er afhalen (zorg dat als je dat doet je dit altijd min. 20 sec. doet!) omdat er iets niet goed gaat in de communicatie met de tv (melding op tv: "niet-ondersteund videoformaat" bijv.; ligt volgens Philips aan de cisco-box in elk geval...).

En een paar andere bugs/tekostkomingen zijn er ook nog wel (oa volume niet instelbaar van sommige HD kanalen via de afstandsbediening van de cisco, en favorieten niet in eigen volgorde te zetten, en afstandsbedieing reageert traag, etc.).

Maar al met al heb ik er na een hoop gedoe nu wel een hoop plezier van (ondanks de paar tekortkomingen)!!
Oud 29 juli 2009, 23:45
SvenEnSabrina's schermafbeelding
SvenEnSabrina SvenEnSabrina is offline
Senior Member

DTV: Cisco, Humax en Samsung
Standaard

I have a wish

Serie linking ofwel als ik iets ga opnemen moet de box vragen of ik enkel deze aflevering of alle afleveringen wil opnemen...

De wish voor usb hd moet er dan ook komen natuurlijk
Oud 4 augustus 2009, 19:12
josverhulst's schermafbeelding
josverhulst josverhulst is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Interactive tv
DTV: Cisco
Standaard teletekstprobleem

Alles werkt nu zoals het moet,prachtig beeld en geluid.
Alleen als ik een programma via teletekst wil ondertitelen(888)
dan verschijnt wel de ondertiteling maar wordt de rest van het scherm
zwart.Kan iemand me daarmee helpen?
Oud 11 augustus 2009, 11:49
KixAss's schermafbeelding
KixAss KixAss is offline
Junior Member

Standaard

Nog een item op de wishlist:

Met bijv. TV-Theek, dat hij onthoud wat je al hebt gezien.

Gister serie gekeken van Grey's Anatomy. Zou handig zijn als er een vinkje achter komt, zodat je kunt zien welke je nog moet.
Oud 23 augustus 2009, 19:27
josverhulst's schermafbeelding
josverhulst josverhulst is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Interactive tv
DTV: Cisco
Standaard Ondertiteling ITV

Omdat er iemand in mijn familie slechthorend is,zou het fijn zijn dat de
Nederlandse ondertiteling zou werken.
Ondanks de juiste instellingen(optie taal en ondertiteling Nederlands)
krijg ik dit niet voor elkaar.
Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?
Oud 25 augustus 2009, 18:30
pjutr's schermafbeelding
pjutr pjutr is offline
Senior Member

DTV: Philips 42PDL7906 Cisco8455 Samsung SMT-C7140A
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KixAss Bekijk bericht
Nog een item op de wishlist:

Met bijv. TV-Theek, dat hij onthoud wat je al hebt gezien.

Gister serie gekeken van Grey's Anatomy. Zou handig zijn als er een vinkje achter komt, zodat je kunt zien welke je nog moet.
Wat ik persoonlijk veel erger vind (en nog niet in dit forum ben tegengekomen): als je iets interactiefs kijkt stopt de timeshift. Ik bedoel dus dan werkt-ie helemaal NIET. Zodra je stopt met kijken begint hij weer met de Timeshift-opname op het geslecteerde kanaal. Ik vind dit een onaangename verrassing want bij het bekijken van ´gewone´ opnamen uit ´Mijn opnamens´ loopt de Timeshift recording wel gewoon door...
Oud 12 september 2009, 18:16
B.A.'s schermafbeelding
B.A. B.A. is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in één plus Cisco
DTV: Humax, Cisco ITV, samsung dcb-9401r
Standaard

Een grote en serieuze bug vind ik dat als je kijkt naar een opname van de BBC en de ondertitels gebruikt hij regelmatig spontaan herstart en zichzelf lijkt te resetten. Las je dan vervolgens weer naar de opname gaat begint die waar vanaf het beginnen kun je dus niet kijken vanaf waar je gebleven was.
Oud 14 september 2009, 10:02
jongetje's schermafbeelding
jongetje jongetje is offline
Senior Member

DTV: Cisco 8455 & 8485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pjutr Bekijk bericht
Wat ik persoonlijk veel erger vind (en nog niet in dit forum ben tegengekomen): als je iets interactiefs kijkt stopt de timeshift. Ik bedoel dus dan werkt-ie helemaal NIET. Zodra je stopt met kijken begint hij weer met de Timeshift-opname op het geslecteerde kanaal. Ik vind dit een onaangename verrassing want bij het bekijken van ´gewone´ opnamen uit ´Mijn opnamens´ loopt de Timeshift recording wel gewoon door...
Dat is toch precies hoe time-shift werkt? Dat is om je live-tv te kunnen pauzeren en stukje terug te kunnen spoelen. Is geen opname functie, daar heb je je 2e tuner voor. (En hopelijk in een firmware upgrade wel mogelijk om 2 opnames tegelijk te maken).
Oud 14 september 2009, 14:47
pimmiepim's schermafbeelding
pimmiepim pimmiepim is offline
Junior Member

Ziggo Internet: ITV Totaal
DTV: Cisco 8455DVB
Standaard Timeshift

Klopt het dat timeshift alleen werkt als je de zender waar je naar kijkt niet verandert?

Klinkt, onduidelijk, maar als ik omschrijf wat ik met mijn vorige HD recorder (Philips) kon, wordt het vast duidelijk:
- ik zette de recorder op Nederland 1 (journaal) en ging daarna wat anders doen.
- om een uur of half 9 was veranderde ik de recorder naar het kanaal waar ik een film of serie op wou kijken.
- vervolgens spoelde ik de in de timeshift buffer terug naar het begin van het journaal om dat te bekijken.

Als ik dit doe op de Cisco zit het journaal niet meer in de timeshift buffer...

Doe ik iets verkeerd of is dit een bug of een wish?

Pim
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten