Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 mei 2009, 09:43
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kadbr0 Bekijk bericht
Wat ik wel mooi vind is een digitale PVR die ook werkt voor HD, maar dan is 160GB wel aan de zeer magere kant.
Als je een HighDef PVR zoekt met meer opslagcapaciteit, dan moet je eens kijken naar de humax 5050c.
Die heeft 320 GB en er zijn al aardig wat mensen die de disk hebben vervangen door een 1 TB. Daarnaast heeft deze de mogelijkheid om een usb-disk aan te sluiten en daar materiaal naar te verplaatsen en zo heb je dus de mogelijkheid van 'ongelimiteerde' opslag.
Hier kun je van alles en nog wat over dat apparaat lezen
Oud 23 mei 2009, 00:36
JovB's schermafbeelding
JovB JovB is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z1 + interactief totaalpakket
DTV: Cisco 8455DVB
Standaard

Ook ik heb wel een paar puntjes (misschien al eerder genoemd):
HDMI handshake verbeteren elke dag mijn Cisco opnieuw instellen begin ik van te balen.
Geluid: de ene zender knalt uit je speakers terwijl de andere nauwelijks te verstaan is.
Verder weinig ervaring met DD uitzendingen via mijn Denon
Ineens een zwarte achtergrond bij EPG enz.
Kan me niet herinneren dat ik dat bij mijn Samsung 360 ooit gehad heb, geluid en beeld altijd super.
HD klein paar series en Films opgenomen stuk of 8 en al 50 % gebruikt, kun je na na de garantie periode makkelijk zelf een andere grotere HD plaatsen?
<quote> je moet als mens natuurlijk altijd iets te z@ken hebben <quote>
Vandaag zelfs helemaal geen Signaal via HDMI en na 5 dagen aangestan te hebben was i vastgeslagen is dit normaal?

Een week in bezit.
Johan

Laatst gewijzigd door JovB; 25 mei 2009 om 11:22
Oud 4 juni 2009, 22:58
The_Hees's schermafbeelding
The_Hees The_Hees is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: Humax iHDR-5050c
Standaard Audio kwaliteit en ethernetpoort

Voor de bug and wishlist:

Ik ben wel happy met de Ciscobox maar de audio-kwaliteit is wel matig. Analoog signaal voor radio klinkt vele malen beter op mijn Pioneer VSX-LX51 en het geluid van tv-programma's blijft ook achter. Dat moet toch anders kunnen. Hebben Humax gebruikers dezelfde ervaring? Wellicht een reden om over te stappen.
Verder wacht ik met spanning op het beschikbaar stellen van de ethernetpoort nu alle argumenten om dat niet te doen met de komst van de Humax imho zijn vervallen.
Oud 4 juni 2009, 23:40
SvenEnSabrina's schermafbeelding
SvenEnSabrina SvenEnSabrina is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Cisco, Humax en Samsung
Standaard

Geluid via optische uitgang is niet te regelen met de afstandbediening?!

Met bv. mijn humax PVR en samsung ontvanger kan ik met 1 zapper alles regelen met de cisco moet ik steeds via mijn versterker het geluid regelen ofwel extra zapper

En ja ik weet het er betstaan universele afstandbedieningen en die heb ik, programeerbaar en wel maar dan toch blijft de cisco remote gewoon het handigst / snelst in bediening met name in het menu / interactieve deel naar mijn mening...

Dus kan de workarround wel bij mij liggen maar de oplossing in firmware .
Oud 5 juni 2009, 00:04
Junior Member

Standaard Geluid Cisco

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SvenEnSabrina Bekijk bericht
Geluid via optische uitgang is niet te regelen met de afstandbediening?!

Met bv. mijn humax PVR en samsung ontvanger kan ik met 1 zapper alles regelen met de cisco moet ik steeds via mijn versterker het geluid regelen ofwel extra zapper

En ja ik weet het er betstaan universele afstandbedieningen en die heb ik, programeerbaar en wel maar dan toch blijft de cisco remote gewoon het handigst / snelst in bediening met name in het menu / interactieve deel naar mijn mening...

Dus kan de workarround wel bij mij liggen maar de oplossing in firmware .
Geluid werd geregeld met remote van de Cisco via HDMI. Na reset van de remote kon ik geluid weer 100% uitsturen en daarmee kwaliteitsprobleem opgelost. Blijkbaar werd de instelling vastgehouden (50%) van het moment dat ik de audio via de tv (Sony) wilde regelen. Ik regel nu het geluid via de Pioneer en dat gaat prima.
Rest alleen nog de ethernetpoort
Oud 5 juni 2009, 00:57
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Hees Bekijk bericht
Geluid werd geregeld met remote van de Cisco via HDMI. Na reset van de remote kon ik geluid weer 100% uitsturen en daarmee kwaliteitsprobleem opgelost. Blijkbaar werd de instelling vastgehouden (50%) van het moment dat ik de audio via de tv (Sony) wilde regelen. Ik regel nu het geluid via de Pioneer en dat gaat prima.
Rest alleen nog de ethernetpoort
Dus jij zegt dat ik na een reset van de remote wel kan zappen en volume kan regelen via de cisco remote? Wat moet ik doen dan?

Let wel ik wil geluid optisch, cisco met hdmi naar philips tv (geluid standaard helemaal uit op tv) en met optisch naar versterker...
Oud 5 juni 2009, 08:25
Junior Member

Standaard

Citaat:
Dus jij zegt dat ik na een reset van de remote wel kan zappen en volume kan regelen via de cisco remote? Wat moet ik doen dan?

Let wel ik wil geluid optisch, cisco met hdmi naar philips tv (geluid standaard helemaal uit op tv) en met optisch naar versterker...
Ik hoop dat ik je goed begrijp.
Zoals ik dat deed was:
- remote met 000 weer deblokkeren zodat die niet meer werkte voor de tv (Zie handleiding)
- tv volume helemaal op nul zetten
- volume op Cisco maximaal zetten
- op je versterker de optische (of coax, wat je wil) ingang die je wil gebruiken kiezen en daar het volume en andere audio instellingen regelen.
Oud 5 juni 2009, 13:12
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Hees Bekijk bericht
Ik hoop dat ik je goed begrijp.
- op je versterker de optische (of coax, wat je wil) ingang die je wil gebruiken kiezen en daar het volume en andere audio instellingen regelen.
Helaas... Dat is het nu juist, ik wil het volume via de cisco box kunnen regelen maar de optische uitgang van dat ding is aan of uit zeg maar ipv harder / zachter via de box zelf, zoals dat wel met een humax, samsung, etc. kan. Kortom nu moet ik zappen met de cisco remote en het volume regelen met mijn versterker. Voorheen had ik met de humax en samsung box het geluid van mijn versterker standaard op 20 staan, tv op 0 en volume regelde ik via de box, dit gaat dus niet met de cisco althans ik vind het niet, ook niet na je mogelijke oplossing

PS: Workarround is momenteel mijn philips prestigo remote (volume knop van cisco box niet geprogrameerd met cisco maar met versterker volume) MAAR dat ding is wel mooi/handig maar dus niet echt handig voor het interactieve deel ivm de knoppenindeling ervan... Wat een keuzes moet ik toch maken, denk dat ik eens die logitech ga proberen maar ja, proberen a 150 euro is ook weer van de zotten natuurlijk al zeggen ze in de reclame dat ik die terug kan sturen als die niet bevalt
Oud 5 juni 2009, 15:07
Marcel F's schermafbeelding
Marcel F Marcel F is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus
DTV: Cisco 8455DVB
Standaard

Citaat:
Helaas... Dat is het nu juist, ik wil het volume via de cisco box kunnen regelen maar de optische uitgang van dat ding is aan of uit zeg maar ipv harder / zachter via de box zelf, zoals dat wel met een humax, samsung, etc. kan. Kortom nu moet ik zappen met de cisco remote en het volume regelen met mijn versterker. Voorheen had ik met de humax en samsung box het geluid van mijn versterker standaard op 20 staan, tv op 0 en volume regelde ik via de box, dit gaat dus niet met de cisco althans ik vind het niet, ook niet na je mogelijke oplossing

PS: Workarround is momenteel mijn philips prestigo remote (volume knop van cisco box niet geprogrameerd met cisco maar met versterker volume) MAAR dat ding is wel mooi/handig maar dus niet echt handig voor het interactieve deel ivm de knoppenindeling ervan... Wat een keuzes moet ik toch maken, denk dat ik eens die logitech ga proberen maar ja, proberen a 150 euro is ook weer van de zotten natuurlijk al zeggen ze in de reclame dat ik die terug kan sturen als die niet bevalt
een logitech harmony werkt perfect
Je kan ook de 555 of 535 kopen.
Deze zijn aanzienlijk goedkoper maar met dezelfde functionaliteit.
Ik zelf heb de 888 een keertje gekocht voor 70 euro
Oud 5 juni 2009, 16:23
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcel F Bekijk bericht
een logitech harmony werkt perfect
Je kan ook de 555 of 535 kopen.
Deze zijn aanzienlijk goedkoper maar met dezelfde functionaliteit.
Ik zelf heb de 888 een keertje gekocht voor 70 euro
Same here. Met de Harmony is interactief prima te bedienen en ongeveer dezelfde knoppen zitten hier ook op. Ik heb de Cisco afstandsbediening nooit hoeven gebruiken en ook nooit gemist.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten