Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 oktober 2008, 14:38
DJ To's schermafbeelding
DJ To DJ To is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Kabel Online (Orange/Wanadoo)
DTV: Cisco 8455DVB IN GEBRUIK
Unhappy Slecht beeld op digitale aansluiting

Ik zoek een oplossing voor het volgende probleem:

Ik ontvang zeer slecht beeld op het digitale signaal (HDMI) als ik TV wil kijken.

Alles is als volgt aangesloten:

1-gats hoofdaansluiting --> Versterker--> COAX naar Cisco -->1. HDMI-TV / 2. COAX naar TV. / 3. Scart naar DVD speler.

Zoals je ziet heb ik zowel analoog als digitaal aangesloten op mijn TV, alles vanuit de Cisco. Sinds 4 weken krijg ik slecht beeld op het digitale ontvangst. Terwijl het analoge signaal goed is zonder storingen.
Zie link: http://members.ziggo.nl/djto/analoogvsdigitaal.jpg

De Cisco, DVD speler, TV, versterker worden via een klik-aan-klik-uit systeem qua stroom verbonden. Nadat alle apparatuur op standby staan en na enkele minuten zet ik de cisco pas aan (het opstarten duurt vaak ff).

Ik heb het volgende al geprobeerd:
  1. Kanalen opnieuw opzoeken (ook bij het slechte beeld zijn signaal en ontvangst 100%).
  2. Terugzetten naar fabrieksinstellingen en alles weer opnieuw installeren zonder foutmeldingen.
Het enige wat ik nog kan bedenken is het vervangen van de Orginele HDMI kabel die bij de Cisco geleverd was.

Hebben andere mensen dit probleem al eens eerder gehad? Alvast bedankt voor jullie respons!

gr. To
Oud 29 oktober 2008, 14:50
support's schermafbeelding
support support is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z1
DTV: Cisco 8455DVB
Standaard

Heb je al eens geprobeerd om je scart los te koppelen?
Verder zou je eens naar je Menu/Instellingen/AV kunnen gaan en kijken naar de HDMI instellingen. Normaal gesproken zou 720p goed moeten zijn.
Mocht het nog steeds niet werken, laat het me even weten.
Oud 29 oktober 2008, 15:16
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

@Support Hij kijkt digitaal via HDMI. Aan de SCART kan het dan niet liggen. Kan me nml ook niet voorstellen dat het via SCART aansluitenvan andere apparaten effect heeft op het beeld via HDMI.

En dat het aan de HDMI instellingen licht lijkt me ook sterk. Van verkeerde HDMI instellingen krijg je nml geen artefacten. Hooguit geen beeld of vervormd beeld.

Denk dat het eerder is dat zijn COAX kabels of versterker niet optimaal zijn. Ik zie bij digitaal alleen maar artefacten, wat meestal komt door slechte COAX, slechte splitters en/of slechte versterkers.
Digitaal heeft daar helaas veel meer last van dan analoog.

Heb je al eens geprobeerd of je wel goed beeld hebt als je met een goede COAX kabel (dus geen bouwmarkt kwaliteit) de decoder direct op de 1 gats doos zet?

Gebruik je de officieel meegeleverde Ziggo versterker? Is die versterker wellicht defect (of niet correct aangesloten)?

Wat is je signaalkwaliteit (mag niet te laag zijn) en BER waarde (moet 0 zijn) in je systeem informatie scherm?

Oh, en de HDMI kabel kan natuurlijk defect zijn. Een andere proberen kan idd een goed idee zijn. Laat je alleen geen super dure aansmeren want vanwege het digitale signaal is het verschil tussen een goed werkende goedkope kabel en een dure kabel niet waar te nemen.
Oud 29 oktober 2008, 15:22
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is nu online
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht

Wat is je signaalkwaliteit (mag niet te laag zijn) en BER waarde (moet 0 zijn) in je systeem informatie scherm?

Hij schrijft in zijn bericht dit: (ook bij het slechte beeld zijn signaal en ontvangst 100%).
Oud 29 oktober 2008, 15:28
support's schermafbeelding
support support is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z1
DTV: Cisco 8455DVB
Standaard

Het signaal kan ook te sterk zijn dus een extra versterker is niet altijd even wijs om te gebruiken.
Oud 29 oktober 2008, 15:44
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is nu online
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door support Bekijk bericht
Het signaal kan ook te sterk zijn dus een extra versterker is niet altijd even wijs om te gebruiken.

In de handleiding interactieve televisie wordt toch in elk van de aansluitmogelijkheden de breedbandversterker gebruikt.
  1. hoofdaansluiting in de woonkamer:
    hoofdaansluiting - breedbandversterker - ontvanger
  2. hoofdaansluiting in de meterkast:
    hoofdaansluiting - breedbandversterker - 1gatsdoos - ontvanger
gezien zijn uitleg, denk ik dat situatie 1 van toepassing is.
Oud 29 oktober 2008, 16:47
rpvrpv's schermafbeelding
rpvrpv rpvrpv is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Geen
DTV: CISCO PVR
Standaard Uitsluiten

De enige juiste manier om dit probleem te tackelen is uitsluiten.

Al het overbodige afkoppelen (scart, klik aan klik uit etc.) en beginnen bij de bron, dus inderdaad zoals xahmol aangeeft probeer de boel direct op de hoofdaansluiting aan te sluiten en ga dan stap voor stap verder.
Oud 29 oktober 2008, 16:54
DJ To's schermafbeelding
DJ To DJ To is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Heb je al eens geprobeerd of je wel goed beeld hebt als je met een goede COAX kabel (dus geen bouwmarkt kwaliteit) de decoder direct op de 1 gats doos zet?
Ik zag vandaag nog een Hirschmann COAX voor slechts 15,95. had hem bijna al gekocht. Maar als het aan de coax zou liggen, moet mijn analoge signaal dan ook geen kuren vertonen?

Citaat:
Gebruik je de officieel meegeleverde Ziggo versterker? Is die versterker wellicht defect (of niet correct aangesloten)?
Ja ik gebruik de orginele versterker. Alles is netjes zoals de handleiding geinstalleerd. Alle kabels ook aangsloten op de juiste "uitgangen"

Citaat:
BER = 0.0E-6 Signaal kwaliteit = 100

Citaat:
Oh, en de HDMI kabel kan natuurlijk defect zijn. Een andere proberen kan idd een goed idee zijn. Laat je alleen geen super dure aansmeren want vanwege het digitale signaal is het verschil tussen een goed werkende goedkope kabel en een dure kabel niet waar te nemen.
Is 30-80 euro redelijk voor 2 meter?

Citaat:
In de handleiding interactieve televisie wordt toch in elk van de aansluitmogelijkheden de breedbandversterker gebruikt.
  1. hoofdaansluiting in de woonkamer:
    hoofdaansluiting - breedbandversterker - ontvanger
  2. hoofdaansluiting in de meterkast:
    hoofdaansluiting - breedbandversterker - 1gatsdoos - ontvanger
  1. Inderdaad situatie 1 is van toepassing.
Oud 29 oktober 2008, 16:56
DJ To's schermafbeelding
DJ To DJ To is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rpvrpv Bekijk bericht
De enige juiste manier om dit probleem te tackelen is uitsluiten.

Al het overbodige afkoppelen (scart, klik aan klik uit etc.) en beginnen bij de bron, dus inderdaad zoals xahmol aangeeft probeer de boel direct op de hoofdaansluiting aan te sluiten en ga dan stap voor stap verder.
Bedankt voor de tip, ga het vannacht na werk ff proberen.
Je was me net te snel af anders had ik hem bij mijn vorige reply gezet
Oud 29 oktober 2008, 17:46
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DJ To Bekijk bericht
Ik zag vandaag nog een Hirschmann COAX voor slechts 15,95. had hem bijna al gekocht. Maar als het aan de coax zou liggen, moet mijn analoge signaal dan ook geen kuren vertonen?
Analoge TV is veel minder gevoelig voor slechte COAX in mijn ervaring dan digitale TV. Had zelf (alleen toen nog in UPC gebied) exact hetzelfde: perfect beeld analoog en bagger beeld digitaal. Alles vervangen door Hirschmann COAX en versterker/splitters en geen enkel probleem meer.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten