Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 oktober 2008, 12:12
Kitaro1's schermafbeelding
Kitaro1 Kitaro1 is offline
Ziggo VOD Helpdesk

Ziggo Internet: Geen
DTV: Samsung
Standaard

De problemen met opnemen via de EPG staan los van het activeren van interactief. Ik zal de genoemde problemen doorsturen als bug.
Oud 27 oktober 2008, 12:58
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kitaro1 Bekijk bericht
De problemen met opnemen via de EPG staan los van het activeren van interactief. Ik zal de genoemde problemen doorsturen als bug.
Dank! Oh, en de kritiek was uiteraard niet persoonlijk bedoeld, want over de VOD helpdesk medewerkers in de Cisco topics ben ik juist wel erg te spreken.
Oud 27 oktober 2008, 19:46
rkotemp's schermafbeelding
rkotemp rkotemp is offline
Junior Member

Standaard

Bug! Maar anders een wens.
De harddisk blijft altijd draaien als de cisco aan staat ook als hij verder niet gebruikt wordt voor opnames of afspelen.
Met de standaard instellingen begrijpelijk omdat dan de harddisk voor de timeshift permanent gebruikt wordt. Maar als ik die uitschakel blijft de harddisk draaien.
Alleen maar extra herrie, extra warmte en voor de milieu bewuste ook energie.
Voor mij is het eerste punt, het geluid, de belangrijkste. Al moet ik wel zeggen dat hij redelijk stil is.
Oud 27 oktober 2008, 20:06
groennom's schermafbeelding
groennom groennom is offline
Senior Member

DTV: Cisco
Standaard

Inderdaad, alle geplande opnames zijn opeens een uur vervroegd door de wintertijd. Dat betekent dat je alle herhalende opnames opnieuw kan instellen. Eerst alles verwijderen en dan alles weer erin. Toch al gauw een half uurtje werk.

Vraag: Hoe staat het met de nieuwe firmware? En wat zit er allemaal in?
Oud 28 oktober 2008, 10:34
support's schermafbeelding
support support is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z1
DTV: Cisco 8455DVB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rkotemp Bekijk bericht
De harddisk blijft altijd draaien als de cisco aan staat ook als hij verder niet gebruikt wordt voor opnames of afspelen.
Met de standaard instellingen begrijpelijk omdat dan de harddisk voor de timeshift permanent gebruikt wordt. Maar als ik die uitschakel blijft de harddisk draaien.
Voor mij is het eerste punt, het geluid, de belangrijkste. Al moet ik wel zeggen dat hij redelijk stil is.
De reden voor het actief houden van de harddisk is dat het te allen tijde beschikbaar moet blijven voor de instant recordings.
Oud 28 oktober 2008, 10:46
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rkotemp Bekijk bericht
Even een vraag? Waarom zet je hem dan niet uit? .
Scheelt jou de herrie en de warmte en de milieubewusten energie.
Oud 28 oktober 2008, 13:52
exroosje's schermafbeelding
exroosje exroosje is offline
Senior Member

DTV: cisco 8455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groennom Bekijk bericht
Inderdaad, alle geplande opnames zijn opeens een uur vervroegd door de wintertijd. Dat betekent dat je alle herhalende opnames opnieuw kan instellen. Eerst alles verwijderen en dan alles weer erin. Toch al gauw een half uurtje werk.

Vraag: Hoe staat het met de nieuwe firmware? En wat zit er allemaal in?

Dit is toch wel een hele suufe bug Had ik net alles time based gemaakt vanwege onstabiliteit van de EPG (bug 1) moet ik nu alles vaeranderen omdat time based verschuift met de tijdzone (bug 2).

Wie heeft dat nou weer bedacht, een opnametijd in de eigen zone is ALTIJD tov de lokale tijd en dus absoluut, verandert nooit door een andere tijdinstelling.

Als ik problemen zou hebben verwacht, dan is het met de EPG, immers tijdzone aanpassingen kunnen verschuivingen to andere landen met zich meebrengen (al is dat in Europa tegenwoordig ook aardig gesynchroniseerd).
Oud 28 oktober 2008, 15:11
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exroosje Bekijk bericht
Wie heeft dat nou weer bedacht, een opnametijd in de eigen zone is ALTIJD tov de lokale tijd en dus absoluut, verandert nooit door een andere tijdinstelling.
Toch zijn er meer PVR's met zomer/wintertijd problemen. Ik zie over de Samsung DCB-P850R ook weer dezelfde soort meldingen in het forum. Blijkbaar is het niet simpel om dit in de firmware goed te doen (of kennen ze geen zomer/winter tijd in het verre oosten?....)
Oud 28 oktober 2008, 17:10
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
(of kennen ze geen zomer/winter tijd in het verre oosten?....)
Weet niet waar ze gemaakt worden of belangrijker, waar de firmware geschreven wordt, maar idd: heel zuid-oost Azië kent geen zomer/wintertijd. Nooit gehad of inmiddels afgeschaft.

Zie http://www.webexhibits.org/daylightsaving/g.html
Oud 28 oktober 2008, 20:54
rkotemp's schermafbeelding
rkotemp rkotemp is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door support Bekijk bericht
De reden voor het actief houden van de harddisk is dat het te allen tijde beschikbaar moet blijven voor de instant recordings.
Voor timeshift is hij niet nodig (die had ik immer uitgezet).
Voor instand recordings hoeft hij ook niet echt aldoor te draaien. Hoogstens dat je opname door het opgang komen van de HD een paar seconden later start. Vind ik ook niet echt een probleem. Dat is bij wel meer harddisk apparaten het geval.
Mag ook rustig instelbaar zijn van mij, bijvoorbeeld een instelbare timeout met in de lijst van timeouts de keuse altijd aan.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten