Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 juli 2008, 13:14
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is nu online
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bitsflew Bekijk bericht
Probleem is alleen dat moderne receivers en Blu-ray/HD-DVD spelers met een component uitgang dat blokkeren want dat zou het kopiëren van HD content wel erg eenvoudig maken.
Dit zou alleen geblokkeerd kunnen worden als het ICT (Image Constraint Token) signaal gebruikt wordt.
Normaal gesproken gaat component gewoon tot 1080p.
Oud 5 juli 2008, 13:35
keesv1's schermafbeelding
keesv1 keesv1 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: CISCO 8455DVB HD-PVR
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Doman Bekijk bericht
Dit zou alleen geblokkeerd kunnen worden als het ICT (Image Constraint Token) signaal gebruikt wordt.
Normaal gesproken gaat component gewoon tot 1080p.

Dank voor deze info. Uit het aangehaalde artikel lees ik dat het niet normaal is als component geblokeerd wordt. Hij is bij de sisco niet geblokkeerd maar geeft alleen 720p uit.

Dus een onderwerp voor ziggo om in de update mee te nemen!

Groet,

Kees
Oud 5 juli 2008, 16:46
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Als je je keuze gemaakt hebt en geen specifieke vragen meer hebt dan zou je de ontvanger toch gewoon kunnen bestellen via de website..? of begrijp ik het niet.
Bestellen via internet kan ja, de kans dat je dan ook iets krijgt is klein in mijn ervaring omdat internetorders spontaan verdwijnen. Bellen heb je meer kans, er is dan tenminste een kans dat je iemand aan de lijn krijgt die weet dat de 8455DVB bestaat.
Alleen krijgen is ook dan nog iets anders, mijn order van 4 juni staat nog steeds open. En zo langzamerhand begint mijn geduld wat op te raken.
Heb bevestigingsbrief gehad, talloze verzekeringen dat ik hem binnenkort zou krijgen, zelfs een track en trace nummer (dat uiteraard bij TNT volslagen onbekend bleek)... maar nog steeds geen decoder.
Oud 5 juli 2008, 17:02
groennom's schermafbeelding
groennom groennom is offline
Senior Member

DTV: Cisco
Standaard

Ik heb dezelfde ervaring. Besteld op of rond 4 juni. Denk je, das mooi krijg ik hem met het EK. Nooit meer iets gehoord. Na een week gebeld en bleek inderdaad de internetbestelling verdwenen. Vervolgens meteen telefonisch besteld. Resultaat? Nog niets ontvangen. Wel een bevestigingsbrief en verder niets. Het is te genant voor woorden hoe hier mee om wordt gegaan. Men voert een product, je kunt deze bestellen en vervolgens moet je maar afwachten of je iets krijgt en wanneer. Je zou bijna vergeten dat het om een product van € 430 gaat. Helaas is het zo dat je gebonden bent aan Ziggo als je kabel tv wilt. Het bedrijf zou niet misstaan in het communistisch regime van na de oorlog in rusland. Schandalig!
Oud 5 juli 2008, 17:05
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Ik heb recent ook een bericht van een gebruiker gehad waarvan het TNT nummer niet bekend was bij TNT. Na onderzoek bleek dat de ontvanger op nalevering stond en dus nog niet aangeboden was. Blijkbaar kunnen er wel TNT nummers worden toegekend aan een order zonder dat deze al aangeboden worden bij TNT.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Bestellen via internet kan ja, de kans dat je dan ook iets krijgt is klein in mijn ervaring omdat internetorders spontaan verdwijnen. Bellen heb je meer kans, er is dan tenminste een kans dat je iemand aan de lijn krijgt die weet dat de 8455DVB bestaat.
Alleen krijgen is ook dan nog iets anders, mijn order van 4 juni staat nog steeds open. En zo langzamerhand begint mijn geduld wat op te raken.
Heb bevestigingsbrief gehad, talloze verzekeringen dat ik hem binnenkort zou krijgen, zelfs een track en trace nummer (dat uiteraard bij TNT volslagen onbekend bleek)... maar nog steeds geen decoder.
Oud 6 juli 2008, 11:23
Charles K's schermafbeelding
Charles K Charles K is offline
Junior Member

DTV: samsung 850
Standaard

Wil deze waarschijnlijk nog steeds aanschaffen, middels HDMI rechtstreeks op de Onkyo TX-SR606 echter gezien mijn ervaringen met helpdeskmedewerkers van Ziggo over onduidelijkheden wil ik toch gewoon naar mijn eigen dealer (Treffers TV) waar ik al geruime tijd klant ben en moet zeggen naar volle tevredenheid.
Maar helaas Treffers dan deze niet leveren en dit is vreemd, Treffers is een van de dealers van Casema voor digitale televisie, maar nu dus niet meer???? (komt ook niet meer terug op de site van Ziggo).

Treffers heeft ook navraag gedaan bij Casema, ook deze personen wisten niets te melden en ook niet op de hoogte van deze Ciso. Zelfs de twee officiele distibuteurs van deze Cisco in Nederland zijn niet op de hoogte.

Nu vraag ik me dan ook af hoe Ziggo aan de apparaten komt, is dit een soort monopoly die er gespeeld wordt? Nee heb nog geen goed gevoel om te bestellen bij Ziggo maar als ik hem via de dealer kan krijgen dan wordt het al een stukkie beter alhoewel ik de lijst met tekortkomingen toch ook in de gaten moet houden, 1080I niet mogelijk op component uitgang, mhh, okay ga toch werken met de HDMI dus dat zal wel meevallen, trouwens is deze machine instaat op PIP of PAP, met name PAP is wat prettiger kijken

Groet
Oud 6 juli 2008, 11:35
WilkoK's schermafbeelding
WilkoK WilkoK is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z2
DTV: Cisco 8455DVB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charles K Bekijk bericht
trouwens is deze machine instaat op PIP of PAP, met name PAP is wat prettiger kijken

Groet
Zie openingspost, bij wish-list staat vermeld dat dit niet wordt ondersteund.
Oud 6 juli 2008, 12:16
Junior Member

Standaard

Thanks
Oud 8 juli 2008, 18:14
Junior Member

Standaard

Mhh jammer toch dat mensen niet reageren op het feit dat deze ontvanger niet via de standaard door Casema aangewezen dealers geleverd zou kunnen worden (of doet dit topic hier niet terzake, het gaat toch over tekortkomingen)

Charles

Laatst gewijzigd door Charles K; 20 juli 2008 om 11:20
Oud 10 juli 2008, 19:44
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Er wordt eerst alleen rechtstreeks geleverd, waarbij ook een monteur beschikbaar is. Hier is voor gekozen om eerst ervaring op te doen met de huisinstallaties i.c.m. de interactieve ontvanger. Pas als we een goed beeld hebben op basis van de eerste ervaringen, zal besloten worden om via de reguliere retail te leveren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charles K Bekijk bericht
Wil deze waarschijnlijk nog steeds aanschaffen, middels HDMI rechtstreeks op de Onkyo TX-SR606 echter gezien mijn ervaringen met helpdeskmedewerkers van Ziggo over onduidelijkheden wil ik toch gewoon naar mijn eigen dealer (Treffers TV) waar ik al geruime tijd klant ben en moet zeggen naar volle tevredenheid.
Maar helaas Treffers dan deze niet leveren en dit is vreemd, Treffers is een van de dealers van Casema voor digitale televisie, maar nu dus niet meer???? (komt ook niet meer terug op de site van Ziggo).

Treffers heeft ook navraag gedaan bij Casema, ook deze personen wisten niets te melden en ook niet op de hoogte van deze Ciso. Zelfs de twee officiele distibuteurs van deze Cisco in Nederland zijn niet op de hoogte.

Nu vraag ik me dan ook af hoe Ziggo aan de apparaten komt, is dit een soort monopoly die er gespeeld wordt? Nee heb nog geen goed gevoel om te bestellen bij Ziggo maar als ik hem via de dealer kan krijgen dan wordt het al een stukkie beter alhoewel ik de lijst met tekortkomingen toch ook in de gaten moet houden, 1080I niet mogelijk op component uitgang, mhh, okay ga toch werken met de HDMI dus dat zal wel meevallen, trouwens is deze machine instaat op PIP of PAP, met name PAP is wat prettiger kijken

Groet
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten