Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 1 oktober 2008, 08:05   #181
exroosje
Senior Member

exroosje's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGrouch Bekijk bericht
Ik heb een herhalende opname voor House geprogrammeerd. Als ik na de opname kijk bij gepland, dan staat er voor volgende week No Name. Ik ging/ga er van uit dat dat komt omdat bij het opnieuw neerzetten van de opname de epg-info er nog niet is. Nu zat ik vanmorgen even met de zoeken functie van het menu te spelen en zocht daarbij ook maar eens naar House. House wordt dan keurig voor do 2-10 gevonden en verrassend is dat het systeem dan wel zegt dat die uitzending geprogrammeerd is om te worden opgenomen, maar in gepland staat nog steeds No Name. Het zou prettig zijn als hier dan ook House komt te staan.
Het valt mij op dat sinds de laatste update het opnemen van herhaalde shows via de EPG erg buggy is. Bovnenstaande heb ik ook geconstateerd, maar het komt ook herhaaldelijk voor dat een opname niet gedaan wordt. Bij een terugkerende opname is het apparaat dan de weg kwijt. Probeeer je een nieuwe in te voeren krijg je een conflict en is soms de oude een dag uit de lijst verdwenen. Ook het editen van een terugkerende opname leidt af en tot spontane conflicten met opnems die niet getoond worden. Een dag later staan ze er dan opeens in met noname oid.

Ik heb alle EPG opnames gewist voor zover ze terugkerend waren. Werd er gek van.

Zelfs toen moest ik een dag later alsnog weer wat wissen ondat ze weer terugkwamen . Het lijkt wel een virus. Herkent iemand dit?
exroosje is offline  
Oud 1 oktober 2008, 15:07   #182
xahmol
Senior Member

xahmol's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exroosje Bekijk bericht
Zelfs toen moest ik een dag later alsnog weer wat wissen ondat ze weer terugkwamen . Het lijkt wel een virus. Herkent iemand dit?
Helaas erg herkenbaar. Het is zelfs zo erg dat ik geen geplande opname meer vertrouw van de Cisco en ik erg blij ben dat ik nog steeds een analoge Windows Mediacenter er (letterlijk zelfs) naast heb staan. Kwaliteit is minder, maar die is tenminste wel betrouwbaar.

Plannen van opnamen via de EPG is helaas op dit moment volstrekt onbetrouwbaar met de Cisco. Om gek van te worden.
xahmol is offline  
Oud 1 oktober 2008, 15:11   #183
exroosje
Senior Member

exroosje's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Helaas erg herkenbaar. Het is zelfs zo erg dat ik geen geplande opname meer vertrouw van de Cisco en ik erg blij ben dat ik nog steeds een analoge Windows Mediacenter er (letterlijk zelfs) naast heb staan. Kwaliteit is minder, maar die is tenminste wel betrouwbaar.

Plannen van opnamen via de EPG is helaas op dit moment volstrekt onbetrouwbaar met de Cisco. Om gek van te worden.

Op zich is het alleen gebruiken van time based opnames een goede workaround, maar EPG werkt in principe een stuk makkelijker. En het is natuurlijk belachelijk dat dit niet goed werkt, iets wat een video in de jaren 80 wel goed kon doen.
exroosje is offline  
Oud 1 oktober 2008, 18:01   #184
xahmol
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exroosje Bekijk bericht
Op zich is het alleen gebruiken van time based opnames een goede workaround, maar EPG werkt in principe een stuk makkelijker.
Tja, timebased. Sorry, dat is wel erg afzien als je Windows MCE gewent bent.

Kijk, als Ziggo zo nodig HTPC oplossingen wil blokkeren moeten ze wel een gelijkwaardig alternatief bieden. Ga eens shoppen/kijken bij Tivo zou ik zeggen. Die hebben wel begrepen hoe je een goede PVR interface bouwt.
xahmol is offline  
Oud 1 oktober 2008, 21:50   #185
TheGrouch
Senior Member

TheGrouch's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Hmm, ik heb net gelukkig ervaren dat het niet zo onbetrouwbaar is.
Film1 action is namelijk op de oude plek van Film1 HD (105) gekomen en HD is 1 plek opgeschoven (106). Gelukkig is de geprogrammeerde film van film1 HD keurig opgenomen.
TheGrouch is offline  
Oud 3 oktober 2008, 11:35   #186
Burat
Junior Member

Burat's schermafbeelding
Standaard Traaaaaaag

Ik heb gisteren m'n nieuwe Cisco geinstalleerd. Ging vrij snel en werkt goed. De bediening van het apparaat is alleen zo buitengewoon traaaaaag. Niet vooruit te branden:
* Als ik op EPG druk, duurt het 4 seconden voordat de guide er staat.
* Als ik dan weer op Live TV druk, duurt het weer 3-4 seconden voordat er TV is.
* Door het menu bladeren voelt als XP op een 486
* Zender wisselen duurt 3-4 seconden

Ik dacht dat m'n oude Samsung DVB ontvanger niet de snelste was, maar ik ben met terugwerkende kracht trots op dat kastje. Die was veeeul sneller.

Staat dit op de roadmap voor een update? Gaat dit gefixed worden?
Burat is offline  
Oud 8 oktober 2008, 17:04   #187
lintweaker
Junior Member

lintweaker's schermafbeelding
Unhappy Cisco crash

Hmm, net de eerste serieuze crash....Nadat ik de Cisco enkele dagen niet gebruikt had reageerde hij niet meer op de afstandsbediening. De tijd stond nog wel netjes in het display.
Enkele seconden de stekker eruit en voila, even initialiseren en de tijd stond er weer en hij reageerde ook weer op de AB. Echter na het aanschakelen verdween de tijd en "Loading please wait" verscheen in beeld en bleef staan. Na nog een keer uit-en-aan lijkt hij het nu weer goed te doen...ik hoop niet dat dit veel vaker voorkomt
lintweaker is offline  
Oud 24 oktober 2008, 08:52   #188
TheGrouch
Senior Member

TheGrouch's schermafbeelding
Standaard Wintertijd?

Gisteravond is na het opnemen van House de opname voor volgende week donderdag klaargezet met een tijd 19:30 - 20:30. Volgens de gids komt House op donderdag 30-10 gewoon tussen 20:30 en 21:30.
Epg iets te veel op wintertijd?

Laatst gewijzigd door TheGrouch; 25 oktober 2008 om 22:56
TheGrouch is offline  
Oud 26 oktober 2008, 13:29   #189
rpvrpv
Junior Member

rpvrpv's schermafbeelding
Standaard EPG onbetrouwbaar

Citaat:
Inderdaad zeg, zeer onbetrouwbaar en onbegrijpelijk.

Als ik vandaag kijk naar de lijst van geplande (dus nog op te nemen) opnames, staat gisteren en eergisteren nog vrolijk in de lijst??? Hoe kan dit nou? En heel toevallig zijn dit nu ok de dagen dat er niets is opgenomen.

Ik zie ook bij sommige nog op te nemen opnames een raar rood bolletje staan. Als ik die opname wil aapassen krijg ik een error melding.

Ik krijg op mijn lazer van mijn vriendin dat ze weer een aflevering moet missen van ANTM en ik weer met mijn nieuwe gadgets de boel loopt te verzieken.

Ok, ok het is nog in de pilot fase, maar wat meer info van Ziggo over dat het probleem bekend is en er aan gewerkt wordt zou fijn zijn.

Ik ga mijn oude HDR maar weer eens uit de kast halen om ANTM in te programmeren.
rpvrpv is offline  
Oud 26 oktober 2008, 18:43   #190
xahmol
Senior Member

Standaard

Over onbetrouwbare EPG gesproken....

Zit net TV te kijken en begint de recorder opeens op te nemen. Meteen kijken wat dan, want had echt niets ingesteld.

Wat blijkt: de decoder staat goed op wintertijd, maar alle geplande opnames staan nu een uur te vroeg. Dus de opname van Op zoek naar Joseph van 20:25u was om 19:25u al gestart.
Duidelijk gaat er dus iets mis met de conversie naar wintertijd. TheGrouch had dat hierboven ook al opgemerkt.

Ook de resterende geplande opnames gechecked en idd: ze beginnen allemaal een uur te vroeg. Lekker, want van EPG geplande opnames kun je zelf de tijd niet wijzigen en opniew via de EPG instellen kan ook niet omdat de EPG maar twee dagen vooruit gaat. Djeez. Dit zijn toch echt basic essentials die een PVR met EPG goed moet doen. Of ben ik nu zo verwent met Windows Mediacenter?

Moet ik dan echt elke geplande opname dubbel en drie dubbel checken? Wat heb je in hemelsnaam aan een PVR als de geplande opnames onbetrouwbaar zijn?

Sorry, maar ik begin het nogal gehad te hebben met de Cisco. Als HD decoder voor puur afkijken is hij uitstekend, maar nogal duur. Het PVR deel vind ik echter compleet amateuristisch en volstrekt onbetrouwbaar.
Er mag echt nog heel wat verbeteren aan de firmware voor ik dit apparaat aan iemand wil aanraden. Houd mijn hart vast als Ziggo straks deze decoder breed wil uitrollen. Wordt de helpdesk nog meer onbereikbaar.

EDIT: Lees net in een andere thread dat je als je door de interactieve TV provisioning bent gegaan (wat ik nog niet ben) je een EPG van meer dan 2 dagen vooruit hebt. Dat is alweer één klacht minder.
Blijven de andere klachten dat de opnames soms onverklaarbaar te vroeg op houden, twee opnames meteen achter elkaar bijna altijd tot gevolg hebben dat programma 1 iets aan het einde mist en programma 2 zowel aan het begin als het einde wat mist, de wintertijd conversie fout gaat, herhalende series vaak fout gaan en bovendien niet slim wordt gekeken in de EPG maar gewoon volegnde week dezelfde tijd wordt aangehouden (waarom niet gewoon 'neem serie op' waarna de PVR automatisch alles van die naam opneemt ongeacht tijd), soms geplande opnames niet in de lijst van geplande opnames staan maar wel spontaan weer beginnen op te nemen of conflicten veroorzaken... moet ik verder gaan?
Of zijn die problemen ook minder met interactieve TV geactiveerd?

Laatst gewijzigd door xahmol; 27 oktober 2008 om 08:34
xahmol is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten