Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Mededelingen

Storingen Digitale TV bij Ziggo Storingen die (vermoedelijk) meerdere digitale-TV gebruikers in het hele Ziggo gebied treffen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 juni 2009, 08:44
wappy's schermafbeelding
wappy wappy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: snel
DTV: dunno
Standaard

Bij NGC is dit al sinds ze naar ws overgegaan zijn zo ook bij upc, en nee het is niet van dmc afkomstig, maar ook op de originene aanvoer op de sat heeft i de wss signal verkeerd.

Denk ook eerder dat het aan ziggo ligt dan als bij Chellomedia, aangezien op de sat bij film1 en sport1 geen wss lijtjes tezien zijn.(ook bij upc geen wss tezien)

Zie screens:
http://members.chello.nl/devilstrike/sport1_sat.jpg (geen wss)
http://members.chello.nl/devilstrike/ngc_sat.jpg (wel wss)
http://members.chello.nl/devilstrike/film1.2_sat.jpg (geen wss)
http://members.chello.nl/devilstrike/film1_sat.jpg (geen wss)

Oud 30 juni 2009, 09:14
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wappy Bekijk bericht
Bij NGC is dit al sinds ze naar ws overgegaan zijn zo ook bij upc, en nee het is niet van dmc afkomstig, maar ook op de originene aanvoer op de sat heeft i de wss signal verkeerd.
De playout van NGC in Nederland met de 8 Mbps bitrate wordt verzorgt door Chellomedia/Digital Media Centre. Zie de volgende link voor alle kanalen waar de playout gedaan wordt door DMC:
http://www.digitalmediacentre.com/showcase.html

Citaat:
Denk ook eerder dat het aan ziggo ligt dan als bij Chellomedia, aangezien op de sat bij film1 en sport1 geen wss lijtjes tezien zijn.(ook bij upc geen wss tezien)
Film1 en Sport1 via de satelliet wordt verzorgd door CanalDigitaal en CanalDigitaal hercodeert alles met eigen MPEG encoders naar een lagere bitrate. Bij dat hercoderen zal dat verkeerd gecodeerde WSS signaal van Chellomedia wel weg worden gehaald.
Oud 30 juni 2009, 09:23
wappy's schermafbeelding
wappy wappy is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
De playout van NGC in Nederland met de 8 Mbps bitrate wordt verzorgt door Chellomedia/Digital Media Centre. Zie de volgende link voor alle kanalen waar de playout gedaan wordt door DMC:
http://www.digitalmediacentre.com/showcase.html

Film1 en Sport1 via de satelliet wordt verzorgd door CanalDigitaal en CanalDigitaal hercodeert alles met eigen MPEG encoders naar een lagere bitrate. Bij dat hercoderen zal dat verkeerd gecodeerde WSS signaal van Chellomedia wel weg worden gehaald.
En hoe verklaar je het dan bij upc, daar geen wss lijntjes tezien.(word 1:1 doorgegeven)

Archie die link van dmc was van toen, nu word het door ngc zelf gedaan.(zecht ngc zelf)
Oud 30 juni 2009, 10:39
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
En hoe verklaar je het dan bij upc, daar geen wss lijntjes tezien.(word 1:1 doorgegeven)
Op het Chelloo forum lees ik echter berichten van UPC klanten die hetzelfde rijtje van kanalen aangeven met een zichtbaar WSS signaal als waar hierover gesproken wordt. Bij Ziggo wordt voor zover mij bekend geen gebruik gemaakt van eigen MPEG encoders om het signaal van NGC te hercoderen, dus zal het toch echt al bij de bron in het beeld moeten zijn gekomen.

Citaat:
Archie die link van dmc was van toen, nu word het door ngc zelf gedaan.(zecht ngc zelf)
Ik heb hier en daar even via de mail wat vragen uitgezet om te achterhalen hoe dat zit. Daar kom ik dus nog op terug.
Oud 30 juni 2009, 15:16
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Ik heb antwoord ontvangen van Chellomedia/Digital Media Centre waarbij wordt bevestigd dat de playout van zowel de SD als de HD kanalen van NGC voor de Nederlandse markt wordt verzorgd door Chellomedia/Digital Media Centre. Het leek me al sterk dat er iets veranderd zou zijn aangezien het NGC signalen qua opbouw en bitrates gelijk zijn gebleven.

Heb je wel geinformeerd bij de Nederlandse tak van NGC? De uitvoering voor de UK wordt namelijk niet door Chellomedia/Digital Media Centre gedaan.
Oud 3 juli 2009, 16:04
wappy's schermafbeelding
wappy wappy is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Ik heb antwoord ontvangen van Chellomedia/Digital Media Centre waarbij wordt bevestigd dat de playout van zowel de SD als de HD kanalen van NGC voor de Nederlandse markt wordt verzorgd door Chellomedia/Digital Media Centre. Het leek me al sterk dat er iets veranderd zou zijn aangezien het NGC signalen qua opbouw en bitrates gelijk zijn gebleven.

Heb je wel geinformeerd bij de Nederlandse tak van NGC? De uitvoering voor de UK wordt namelijk niet door Chellomedia/Digital Media Centre gedaan.
Heb idd den ngc europe denk ik gemailt.
Afijn, op bijde tv's hier bij upc geen wss lijntjes tezien ook op een 4:3 tv niet, heb hier pace mediabox en een thomson dvr.
Oud 28 juli 2009, 18:46
Titan1980's schermafbeelding
Titan1980 Titan1980 is offline
Junior Member

Standaard

ok ik heb hier dus ook last van maar alleen bij Film1 (niet hd). Dan krijg ik dat stippellijntje dus ook. Is het nou zo dat als ik morgen bij de Media markt een nieuwe haal dit probleem over is, of is er nog geen oplossing voor? mijn pa in bedum heeft er ook een maar heb ik hier nog nooit over gehoord. en het gebeurd alleen in de modus 1080i.
Oud 19 augustus 2009, 09:21
Olaf.Braxhoofden's schermafbeelding
Olaf.Braxhoofden Olaf.Braxhoofden is offline
Member

Ziggo Internet: n/a
DTV: Humax 5050
Standaard "storing" Film 1 SD kanalen bij 1080i weergave bekend?

Ik heb mijn full hd plasma ingesteld op dot-by-dot (geen scaling) en de Humax ingesteld op 1080i. Bij de Film1 SD kanalen (alle 4) zie ik bovenaan het scherm een onderbroken witte streep van de linkerzijde tot ongeveer het midden van het scherm. Het Film1 HD kanaal alsmede alle andere SD kanalen hebben hier geen last van. Is dit een bekend probleem?

Laatst gewijzigd door Olaf.Braxhoofden; 19 augustus 2009 om 09:44
Oud 21 augustus 2009, 12:23
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Ook op Sat4all.com komt het bewuste onderwerp weer eens ter sprake.

Sat4all.com: [DM800HD] Datalijnen zichtbaar in beeld
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik Slagter
Wat een gezwam daar zeg. (Bijna) alle content wordt digitaal aangeleverd, dus ook met metadata apart. Er is dus geen enkele reden om metadata in het beeld te stoppen. Als mijn ontvanger een bepaalde lijn altijd zwart zou maken (wat gesuggereerd wordt), dan zou ik 'm als "defect" terugbrengen. LOL... 1079i resolutie...
Oud 21 augustus 2009, 13:30
Rowwan's schermafbeelding
Rowwan Rowwan is offline
Senior Member

DTV: 32pfl9604 + Smit CAM & Philips 37pfl9632 + Humax 5200
Standaard

Ik snap ook niet dat Ziggo hier niet serieus naar kijkt. Naar mijn mening zijn er steeds meer kanalen waar het fout zit (laatst zag ik het ook al op een van de RTL (4,5, of 7, weet niet meer) kanalen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten