Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 augustus 2008, 15:51
digitalekabeltelevisie's schermafbeelding
digitalekabeltelevisie digitalekabeltelevisie is offline
Senior Member

Standaard

Hij was er net weer, de melding "PRE LOG2" in een zwart balkje linksboven in beeld. Dit was tijdens een studio-gesprek vanuit Hilversum. Het zit dus niet in aanvoer van signalen uit China (of Frankrijk tijdens de tour).

Ik zag deze melding op kanaal 67, de 1080i versie. Geen idee of deze melding ook te zien was op de 720p of SD versie.
Oud 7 augustus 2008, 18:36
Apple740's schermafbeelding
Apple740 Apple740 is offline
Senior Member

Standaard

Even een vraagje aan diegene die nog even tussen 720p en 1080i hebben zitten switchen vandaag (op de schrale momenten dat de wedstrijd HD was )

Bij de camera-zwenks was er een soort van mosquito-noise in het gras te zien, iets wat tijdens het EK vrijwel volledig ontbrak. Tijdens het EK was de grasmat schoner.

Mosquito-noise bij camera bewegingen wordt meestal veroorzaakt
door een gebrek aan bitrate/bandbreedte. Dit hoeft niet aan de uitzendende partij te liggen (UPC/Ziggo) maar kan ook een aanleverprobleem zijn vanuit China.

Waar ik benieuwd naar ben is of die noise ook in de 720p stream was te zien? (bij UPC hebben we enkel de 1080i stream, vandaar de vraag)
Oud 7 augustus 2008, 19:12
Qapla's schermafbeelding
Qapla Qapla is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apple740 Bekijk bericht
Even een vraagje aan diegene die nog even tussen 720p en 1080i hebben zitten switchen vandaag (op de schrale momenten dat de wedstrijd HD was )

Bij de camera-zwenks was er een soort van mosquito-noise in het gras te zien, iets wat tijdens het EK vrijwel volledig ontbrak. Tijdens het EK was de grasmat schoner.

Mosquito-noise bij camera bewegingen wordt meestal veroorzaakt
door een gebrek aan bitrate/bandbreedte. Dit hoeft niet aan de uitzendende partij te liggen (UPC/Ziggo) maar kan ook een aanleverprobleem zijn vanuit China.

Waar ik benieuwd naar ben is of die noise ook in de 720p stream was te zien? (bij UPC hebben we enkel de 1080i stream, vandaar de vraag)
Zowiezo is de gehele kwaliteit van het HD signaal vanuit China veel minder dan die van het EK of van de Tour. Ik kan/wil het geen HD noemen wat ik hier op de Pioneer te zien krijg. Ik denk dat ze bij de NOS of Eurosport er ook niet veel aan kunnen doen, want bij beide was het van beduidend mindere kwaliteit.

PS. Misschien tijd voor een nieuw topic? OS in HD als titel?
Oud 7 augustus 2008, 23:04
hitcher's schermafbeelding
hitcher hitcher is offline
Junior Member

DTV: samsung dcb-h360ra
Standaard

vilgens mij was de wedstrijd van vanmiddag op nl1 HD niet in HD, ik ben overgeschakeld naar Eurosport HD, die was zo te zien wel HD, alleen iets minder dan bij het EK, waziger van kleur, ws door atmosferische omstandigheden aldaar.
het blokje van de stand was veel gladder bij ES dan bij NL1, wat voor mij erop duidde dat NL1 SD was ipv HD. ook stond het hd logo niet naast de 1.
Hopelijk komt het in orde vanaf de opening.
Oud 7 augustus 2008, 23:08
Alfons's schermafbeelding
Alfons Alfons is offline
Junior Member

Standaard

Het ging idd niet goed met het HD. De eerste helft ging pas na 16 minuten over in HD en de 2e helft was weer in SD. Pas in de 87e minuut schakelde men weer naar HD.
Oud 8 augustus 2008, 21:10
AW78's schermafbeelding
AW78 AW78 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digitalekabeltelevisie Bekijk bericht
Hij was er net weer, de melding "PRE LOG2" in een zwart balkje linksboven in beeld. Dit was tijdens een studio-gesprek vanuit Hilversum. Het zit dus niet in aanvoer van signalen uit China (of Frankrijk tijdens de tour).

Ik zag deze melding op kanaal 67, de 1080i versie. Geen idee of deze melding ook te zien was op de 720p of SD versie.
Ja! Ik heb het vanmiddag tijdens de openingsceremonie op kanaal 14 (Ned1-HD-720p) ook weer gezien.
Blijkbaar zit het in het signaal van de NOS...?
Oud 8 augustus 2008, 21:16
kassiesa's schermafbeelding
kassiesa kassiesa is offline
Junior Member

Standaard

Bij de openingsceremonie was het beeld van Eurosport HD duidelijk veel beter dan Nederland 1 HD. Nederland 1 HD had veel meer (digitale) ruis. De NOS doet blijkbaar iets niet goed.
Oud 8 augustus 2008, 21:21
TipX's schermafbeelding
TipX TipX is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Extra / Ubee
DTV: Panasonic TX-55AX630 CI+ & HUMAX 5200
Standaard

Inderdaad, het beeld van Eurosport HD is aanzienlijk beter dan Nederland 1 HD. Kunnen de technici misschien even wakker geschud worden?
Oud 8 augustus 2008, 23:59
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TipX Bekijk bericht
Inderdaad, het beeld van Eurosport HD is aanzienlijk beter dan Nederland 1 HD. Kunnen de technici misschien even wakker geschud worden?
Op welk kanaal keken jullie ?
Kanaal 14 in 720P of op kanaal 67 1080i ??
Oud 9 augustus 2008, 01:31
TipX's schermafbeelding
TipX TipX is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Extra / Ubee
DTV: Panasonic TX-55AX630 CI+ & HUMAX 5200
Standaard

Kanaal 14. Overigens zijn de studiobeelden uit Nederland wel perfect. Het zit dus in het aangeboden signaal uit China.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten