Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 juni 2008, 19:08
kamphajm's schermafbeelding
kamphajm kamphajm is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max (Technicolor TC7210 modem)
DTV: Neotion CI+; Samsung SMT-C7140B
Standaard

Helaas is het uitvallen van het geluid nog niet voorbij. Net bij NOS Sportzomer weer een zwart beeld en wegvallend geluid (NL1-HD)... Vreemd, gisteren niet gemerkt... Nu weer dat vervelende probleem.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamphajm Bekijk bericht
Wel vreemd dan dat het uitvallen van het geluid hier nu niet meer voorkomt en bij anderen wel.
Bij mij is nl. niets meer veranderd sinds woensdagavond.
Ik heb nog steeds constant een BER van 000000 en een signaalsterkte van 80%. De geluidsinstellingen van mijn Samsung DCB-H360RA staan op PCM en HDMI type A; Dolby Digital staat uit.
Ik merk overigens wel nog steeds dat het geluid van NL1-HD niet lipsync verloopt. Is daar geen oplossing voor te vinden?
Behalve de door jou genoemde artefacts bij NL1-HD (die hier nog steeds voorkomen), zie ik trouwens af ten toe ook wat blokvorming bij History Channel HD.
Oud 15 juni 2008, 23:38
Senior Member

Standaard

Vanavond was het weer echt puin op NL1-HD. Enorm veel artefacts (meer dan eerst) en geluidsstoringen. Tjonge, wat valt dat toch tegen. Geen EK in superkwaliteit voor mij... Opvallend is dat nu ook andere HD-zenders storen; dat was eerder niet het geval. Gek genoeg blijft het signaal stabiel (79-80) en de BER-waarde blijft ook 000000.
Ook storingen gezien bij SD-zenders, zoals ZDF.
Postcode 6137.
Oud 16 juni 2008, 00:04
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Ik denk dat er zich toch lokaal of regionaal een probleem voordoet, zeker als zich ook problemen voordoet op de andere zenders in dezelfde QAM.
Zoals ik elders aangaf, ik zal morgen eens naar mogelijke status alarmen uit de apparatuur laten kijken.

Citaat:
Vanavond was het weer echt puin op NL1-HD. Enorm veel artefacts (meer dan eerst) en geluidsstoringen. Tjonge, wat valt dat toch tegen. Geen EK in superkwaliteit voor mij... Opvallend is dat nu ook andere HD-zenders storen; dat was eerder niet het geval. Gek genoeg blijft het signaal stabiel (79-80) en de BER-waarde blijft ook 000000.
Postcode 6137.
Oud 16 juni 2008, 00:32
naquah's schermafbeelding
naquah naquah is offline
Junior Member

DTV: Samsung DCB-H360R
Standaard

Vandaag erg veel artifacts en soms wegvallend beeld voor één of twee seconden (lampje decoder gaat dan ook even uit). Ook tijdens de reclame tussendoor en soms meerdere keren binnen de minuut. Eerder deze week veel minder van dit soort problemen.

Het was vanavond echt vervelend kijken, tweede doelpunt van Turkije volledig gemist! Beeld ging weg bij de voorzet en was pas terug bij juichende supporters. Gelukkig is er dan nog de herhaling...

Postcode is 4708.
Oud 16 juni 2008, 02:15
pjutr's schermafbeelding
pjutr pjutr is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Philips 42PDL7906 Cisco8455 Samsung SMT-C7140A
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeedees Bekijk bericht
Ik woon in Sappemeer en heb een uitstekend beeld maar het geluid valt om de 4 minuten voor een fractie weg. Dit is alleen op kanaal 14, Film 1 HD en Discovery HD hebben dit niet. Ligt dit aan de verbinding of is het een defect van de Samsung HD decoder?
Via knop ALT op AB van Samsung bij geluid 'du' en geen 'dd' kiezen !
Oud 16 juni 2008, 07:01
Senior Member

Standaard

Bedankt voor de tip, maar deze oplossing is ook al aangereikt door anoniem. Helpt hier helaas niet. Het geluid blijft uitvallen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pjutr Bekijk bericht
Via knop ALT op AB van Samsung bij geluid 'du' en geen 'dd' kiezen !
Oud 16 juni 2008, 08:11
se40109's schermafbeelding
se40109 se40109 is offline
Member

Ziggo Internet: geen
DTV: Cisco 8485DVB HD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door naquah Bekijk bericht
Vandaag erg veel artifacts en soms wegvallend beeld voor één of twee seconden (lampje decoder gaat dan ook even uit). Ook tijdens de reclame tussendoor en soms meerdere keren binnen de minuut. Eerder deze week veel minder van dit soort problemen.

Het was vanavond echt vervelend kijken, tweede doelpunt van Turkije volledig gemist! Beeld ging weg bij de voorzet en was pas terug bij juichende supporters. Gelukkig is er dan nog de herhaling...

Postcode is 4708.
In maastricht gisteren ongeveer het zelfde probleem. Beeld blijft hangen, geluid valt weg en lampje van de decoder gaat uit. Op de "gewone" Nederland 1 geen problemen.

Postcode 6221
Oud 16 juni 2008, 10:07
eddedrukker's schermafbeelding
eddedrukker eddedrukker is offline
Member

Ziggo Internet: allesin1extra
DTV: floppydtv en humax en samsung hd
Standaard Ook regelmatig wegvallend geluid

Hier in postcode 6065 ook hetzelfde, om de zoveel tijd wegvallend geluid en het beeld staat dan ook een fractie van een seconde stil. Is eigenlijk wel irritant. Ik hoop dat ziggo het eindelijk een goed aan het werken krijgt, want als het het doet is het beeld wel erg goed.

gr ed cox
Oud 16 juni 2008, 15:15
Klaus_1250's schermafbeelding
Klaus_1250 Klaus_1250 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Internet Regelmatig / Motorola SB4200
DTV: 2x Humax IR Fox C / Twinhan CabCI-2033 + Alphacrypt
Standaard

Postcode 4706: Gisteravond veel storingen op NL1 HD. (DVB-C kaart + DVB Viewer Pro + Cyberlink h264 PDVD8/v2.2). Haperend beeld en af en toe blijven hangen van het beeld. Erg erg irritant, dagen ervoor was het beter.

Wat is nu het hele punt met de NL1HD stream??? Ik heb nog nooit een SDTV of HDTV zender bekeken die soortgelijke mankementen vertoonden (nou ja, via kabel dan), alleen NL1 HD. Wat word er nu (anders) gedaan dan bij alle andere zenders waardoor het niet goed werkt?
Oud 16 juni 2008, 21:19
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Postcode 6137.

Vandaag naar de alarmen laten kijken, t.a.v. ZDF was er inderdaad een probleem maar dat deed zich ook voor op beide (redundant) ontvangers waarmee wij het signaal ontvangen. Van de andere alarmen die geregistreerd zijn is de oorsprong vastgesteld en kunnen naar osn idee geen effect hebben op de kwaliteit van Ned 1 HD. Als de probleem blijven aanhouden is het mischien toch verstandig een monteur te laten kijken naar het signaal.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten