Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Algemeen

Mededelingen

Digitale TV - Algemeen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV van Ziggo welke niet in de overige forums thuis horen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 10 juni 2008, 04:03   #101
Ayrton
Member

Ayrton's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamphajm Bekijk bericht
Daar ben ik weer. Na het resetten en opnieuw opstarten van de Samsung, moet ik helaas constateren dat er niets veranderd is. Ik heb nog steeds last van dezelfde storingen. Het beeld wordt even zwart en dan is het geluid weg. Het komt ook niet meer terug bij mij tot ik even op en neer zap.
Tevens meld ik nogmaals dat het geluid en beeld niet in de pas lopen op NED1 HD.
Helaas moet ik dus melden dat de problemen hier in Sittard nog niet opgelost zijn... De instellingen van het geluid waren al aangepast volgens instructies van Anoniem hieronder.

dan moet jij toch echt de enige zijn. Ik heb geen problemen kunnen vinden sinds het weghalen van teletekst. Prachtig gewoon! Vooral zo volhouden!
Ayrton is offline  
Oud 10 juni 2008, 06:58   #102
Ona14
Junior Member

Ona14's schermafbeelding
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door se40109 Bekijk bericht
Ik heb vlak voor het EK een HD-ontvanger aangeschaft (de Samsung DCB-H360R) en schrok ook toen ik op Nederland 1 HD geen geluid bleek te hebben. Bleek dat ik het Dolby Digital geluid geselecteerd had. Dit geluid kan alleen via een Home System worden weergegeven en niet via je TV.

Oplossing was dus vrij simpel: gewoon het Home System aanzetten en perfect geluid.
Heb je geen Home System, selecteer dan even het andere geluidskanaal Dus niet Dolby Digital maar die andere (weet de naam even niet).
Ik kwam net voor de 2e helft thuis en heb even snel die actie op de Samsung uitgevoerd, en wat denk je...........geluid en ook nog eens een superstrak beeld zonder haperingen of wat dan ook. Helemaal perfect! Bedankt voor de tip SE40109~!
Ona14 is offline  
Oud 10 juni 2008, 07:46   #103
martwout
Senior Member

martwout's schermafbeelding
Standaard Re:

Roe-FR heb ik niet kunnen beoordelen, Ned-IT heb ik de eerste helft gezien. Het viel me op dat het negatieve beeld niet is voorgekomen. Wel waren er artefacts, maar drastisch minder dan eerst. Nu was het wel goed te volgen en waren de artefacts niet overheersend (welgeteld iets van 10x waarvan een aantal kort achter elkaar). De meeste artefacts waren in het begin. Als deze lijn door gaat dan zal het binnenkort wel artefactvrij zijn. En dat zonder reset en power cycle en in 1080.

Ik zal voor de eerstvolgende wedstrijd even resetten en de power cycle uitvoeren. Misschien dat de laatste artefacts dan verdwijnen. Maar nogmaals, nu was het niet irriterend.

Laatst gewijzigd door martwout; 10 juni 2008 om 07:52 Reden: Aanvulling
martwout is offline  
Oud 10 juni 2008, 09:34   #104
vanadium
Junior Member

vanadium's schermafbeelding
Standaard

Prima beeld op 720p alleen een enkele keer viel het geluid weg voor een paar seconden, postcode 7411
vanadium is offline  
Oud 10 juni 2008, 10:32   #105
Lucifer
Junior Member

Lucifer's schermafbeelding
Standaard Nl1 Hd

Nog steeds storingen op het NL1 HD kanaal (postcode 7523, Enschede). Geluid niet lipsynchroon en veel artefacts. Resetten en resolutie omzetten naar 720p heeft niet geholpen

Andere HD kanalen geven geen problemen...
Lucifer is offline  
Oud 10 juni 2008, 11:16   #106
McView
Member

McView's schermafbeelding
Standaard

Mijn ervaring is dat het lipsync probleem zich alleen voordoet bij het gewone stereo geluid.
Dolby Digital geluid is wel lipsynchroon, maar dat heeft weer het nadeel dat het geluid om de 5 minuten steeds even wegvalt.
McView is offline  
Oud 10 juni 2008, 11:46   #107
richard_
Junior Member

richard_'s schermafbeelding
Standaard Beeld-geluid nog steeds niet synchroon

Zolang er geen interviews zijn is N1 HD prima aan te zien. Maar het geluid is vanaf begin EK niet synchroon met beeld dat overigens van prima kwaliteit is. Geen artefacten. Postcode 3512
richard_ is offline  
Oud 10 juni 2008, 14:09   #108
kfaessen
Junior Member

kfaessen's schermafbeelding
Standaard

Decoder: FireDTV
Software indien van toepassing: FireDTVViewer
Stream: NL1 HD h.264/AC3

Datum waarneming: 9-6-2008
Tijd waarneming: 20:00-23:00

Beeld storingen:
Geen geconstateerd

Geluid storingen:
-Geluid loopt vaak ongeveer 1 a 2 seconde voor op het beeld.

Oorzaak:
Onbekend, mogelijk een buffer probleem?
kfaessen is offline  
Oud 10 juni 2008, 14:26   #109
ber000000-6
Senior Member

ber000000-6's schermafbeelding
Lightbulb

zwolle. maandag middag nog enkele uitval. savonds gehele ek wedstrijd geen problemen. enkel geluid stilvallend,(1/2 seconde) maar dit was enkel het commentaar.achtergrond(stadion) bleef wel aanwezig.
ber000000-6 is offline  
Oud 10 juni 2008, 20:34   #110
anoniem
Cable Expert

anoniem's schermafbeelding
Standaard

wat is de BER waarde ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamphajm Bekijk bericht
Daar ben ik weer. Na het resetten en opnieuw opstarten van de Samsung, moet ik helaas constateren dat er niets veranderd is. Ik heb nog steeds last van dezelfde storingen. Het beeld wordt even zwart en dan is het geluid weg. Het komt ook niet meer terug bij mij tot ik even op en neer zap.
Tevens meld ik nogmaals dat het geluid en beeld niet in de pas lopen op NED1 HD.
Helaas moet ik dus melden dat de problemen hier in Sittard nog niet opgelost zijn... De instellingen van het geluid waren al aangepast volgens instructies van Anoniem hieronder.
anoniem is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten