Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-B270R

Mededelingen

Samsung DCB-B270R Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze Samsung digitale kabel ontvanger

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 4 juni 2008, 17:18   #1
davidov2009
Junior Member
 
davidov2009's schermafbeelding
Standaard Problemen 16:9 weergave en geheel geen [zwart] beeld) B270R

Hallo beste gebruikers,

Wij hebben sinds enkele dagen digitale TV van, ja u raad t al, Ziggo.
In grote lijnen zijn we wel tevreden, maar met betrekking tot de details
zijn er nog wel wat vragen/onduidelijkheden/kleine problemen.

(vragen van toepassing op de standaard b270r decoder)

1. Wij hebben nog een oude 4:3 beeldbuis, dus staat het beeld bij ons op 16:9 LB (met balken boven en onder). Echter, na wat zappen kan 't beeld spontaan terugspringen naar 4:3 (16:9 uitgerekt dus, waardoor je langgerekte gezichten krijgt). Als je vervolgens in het setup menu kijkt blijkt de INSTELLING nog steeds 16:9 LB te zijn, maar dat krijgen we dus NIET! De enige oplossing is is dan even een ander formaat te kiezen (vb. Pan Scan) en dan weer terug te klikken naar 16:9. Maar omdat nu de hele tijd te doen, dat is een beetje onhandig. Is hier geen oplossing voor?
(heeft 't nut ziggo in te lichten?)

2. Na wat zappen is de kans zo'n 1 op 5 dat het beeld zwart wordt: je hoort nog wel het geluid van de zender, maar krijgt geen beeld meer. De signaalsterkte/kwaliteit blijven 70-88 om 100%. Enige oplossing die wij tot nu toe gevonden hebben is harde reset, waardoor je dus al je instelling kwijt bent. Is dit een bekend probleem/is er een oplossing?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen. Vermeld a.u.b. bij de punten of het nuttig is om er een melding van te maken of dat dit lijd tot gebed zonder end (en van de regen in de drup ).

Laatst gewijzigd door CeeS; 4 juni 2008 om 19:02 Reden: "wijzig-post" link in post verwijderd
davidov2009 is offline  
Oud 9 juni 2008, 14:56   #2
rick70
Senior Member
 
rick70's schermafbeelding
Standaard

Ik heb de Samsung DCB-B270R in de slaapkamer staan en aangesloten op een 4:3 toestel. Het probleem met de 16:9 letterbox instelling heb ik niet.

Ik heb wel het probleem dat als je snel zapt met deze ontvanger het beeld op zwart gaat. Je hebt dan alleen nog geluid. Na een reset is het weer opgelost.

Met de Samsung DCB-9401R (vorige model)heb ik geen problemen met snel zappen. Een beetje jammer.
rick70 is offline  
Oud 4 september 2008, 08:38   #3
RKoster
Junior Member
 
RKoster's schermafbeelding
Standaard

hier helzelfde na een reset lost het probleem wel op maar na een paar keer ben je dit wel zat, komt hier nog een oplossing voor of weet iemand een oplossing
RKoster is offline  
Oud 8 september 2008, 14:42   #4
frails
Junior Member
 
frails's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RKoster Bekijk bericht
hier helzelfde na een reset lost het probleem wel op maar na een paar keer ben je dit wel zat, komt hier nog een oplossing voor of weet iemand een oplossing

Wat bedoel je met een reset?
Ik heb zoals vele andere hetzelfde probleem, en bij werkt alles weer als ik de spanning er even afhaal en deze erna weer opzet.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn Ziggo?????
Valt dit probleem onder het geval van RADAR van afgelopen zaterdag en dat allens binnen 4 weken is opgelost.
Tot nu toe hoor en ziek geen enkele actie van jullie.
Los toch een iets op!!!!

Laatst gewijzigd door frails; 30 oktober 2008 om 15:19
frails is offline  
Oud 9 september 2008, 08:11   #5
SANEX^
Member
 
SANEX^'s schermafbeelding
Standaard

Bij mijn ouders exact hetzelfde probleem. Daar springt het beeld ook af en toe op zwart. Dan moet het stroom eraf en er weer op om weer beeld te krijgen.
SANEX^ is offline  
Oud 9 september 2008, 11:43   #6
RKoster
Junior Member
 
RKoster's schermafbeelding
Standaard

dat ding staat bij mij in de slaapkamer, meestal als ik daar kijk ben ik te lui om overeind te komen om de stekker eruit te halen, dan is resetten (dus zenders opnieuw laten zoeken) makkelijker.

niet te min dat dit onwijze irritant is, beetje jammer dat al die apparaten wel porblemen hebben, in ieder geval van samsung
RKoster is offline  
Oud 14 september 2008, 10:49   #7
mandersp
Senior Member
 
mandersp's schermafbeelding
Standaard

Ik heb ook het probleem met de DCB-270R dat hij bij snel zappen op zwart springt, is hier geen update voor te krijgen want volgens mij is het een software probleem van de decoder.

Verder heb ik ook nog de oude DCB 9401R die iedere keer alle zenders kwijtraakt en die ik opnieuw moet instellen, bij een telefoontje naar de helpdesk is het wel weer een paar dagen opgelost.
__________________
Met vriendelijke groeten

Piet Manders
mandersp is offline  
Oud 14 september 2008, 11:16   #8
anoniem
Cable Expert
 
anoniem's schermafbeelding
Standaard

hoe los je het probleem op als de ontvanger op 'zwart springt' ?

en wat doet de helpdesk precies als je belt t.a.v. 9401 probleem ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mandersp Bekijk bericht
Ik heb ook het probleem met de DCB-270R dat hij bij snel zappen op zwart springt, is hier geen update voor te krijgen want volgens mij is het een software probleem van de decoder.

Verder heb ik ook nog de oude DCB 9401R die iedere keer alle zenders kwijtraakt en die ik opnieuw moet instellen, bij een telefoontje naar de helpdesk is het wel weer een paar dagen opgelost.
anoniem is offline  
Oud 14 september 2008, 11:20   #9
mandersp
Senior Member
 
mandersp's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
hoe los je het probleem op als de ontvanger op 'zwart springt' ?

en wat doet de helpdesk precies als je belt t.a.v. 9401 probleem ??

Bij zwart springen van de dcb-270R even de stekker eruit trekken en dan 10 seconden wachten, dus een reset geven.

Bij het 9401 probleem zet men volgens mij ook een software reset maar dat weet ik niet zeker, hier werkt de stekker eruit halen, de coax eruit halen en een paar uur van de stroom afhalen niet.
__________________
Met vriendelijke groeten

Piet Manders
mandersp is offline  
Oud 14 september 2008, 11:33   #10
anoniem
Cable Expert
 
anoniem's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mandersp Bekijk bericht
Bij zwart springen van de dcb-270R even de stekker eruit trekken en dan 10 seconden wachten, dus een reset geven.

Bij het 9401 probleem zet men volgens mij ook een software reset maar dat weet ik niet zeker, hier werkt de stekker eruit halen, de coax eruit halen en een paar uur van de stroom afhalen niet.
-de helpdesk kan op afstand de 9401 resetten, maar dat werkt op dezelfde manier als dat je zelf de ontvanger spanningsloos maakt.

-het probleem op de 270 is ons niet bekend. Ik zal nog eens vragen een aantal testen uit te voeren, mischien dat je nog wat meer informatie kunt geven om ons in de gelegenheid te stellen het probleem te reproduceren
anoniem is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-B270R




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl