Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)

Mededelingen

Humax iRHD-5000 (HD-Tuner) Ervaringen, vragen en opmerkingen over de iRHD-5000 High Definition kabel ontvanger van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 juli 2009, 14:22
OrakelJos's schermafbeelding
OrakelJos OrakelJos is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob G Bekijk bericht
@ Bonapart
Sinds wanneer werkt alles naar behoren, sinds die update, of altijd al? Heb je hiervoor een andere ontvanger gehad? Zo ja welke? En heb je de HDMI-aansluiting ook eens met de scart-aansluiting vergeleken?

Dat sommige geen problemen zien neemt inderdaad niet weg dat het bij mij (en vele anderen) wel duidelijk zichtbaar is. Maar waar is iedereen gebleven, is daar al een oplossing gevonden?
Nee hoor, maar zonder wijgingen blijft de Humax zoals hij is: minder scherp beeld dan een Samsung (heb zowel Humax als Samsung).
Oud 22 juli 2009, 19:16
TipX's schermafbeelding
TipX TipX is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Extra / Ubee
DTV: Panasonic TX-55AX630 CI+ & HUMAX 5200
Standaard

Citaat:
@ Bonapart
Sinds wanneer werkt alles naar behoren, sinds die update, of altijd al? Heb je hiervoor een andere ontvanger gehad? Zo ja welke? En heb je de HDMI-aansluiting ook eens met de scart-aansluiting vergeleken?

Dat sommige geen problemen zien neemt inderdaad niet weg dat het bij mij (en vele anderen) wel duidelijk zichtbaar is. Maar waar is iedereen gebleven, is daar al een oplossing gevonden?
Hier zal geen oplossing voor worden gevonden, zo is het hardwarematig geregeld. Voor mij was het de reden om de nieuwe Samsung DCB-H380 aan te schaffen. Een zeer mooi beeld met HDMI ook met Standard Defenition.
Oud 22 juli 2009, 20:59
bonapart's schermafbeelding
bonapart bonapart is offline
Member

DTV: Humax IRHD5000C en IRHD5200C, Philips 37PFL9604H/12,Ci+(Neotin)
Standaard

Citaat:
@ Bonapart

Na de update werkte de tuner beter (beeldscherpte beter). Heb Samsung en Humax vergeleken.....Humax is de betere. Ook Scart en HDMI getest....HDMI stukken beter.
Kijk eens naar de instellingen van de HDMI ingang. Bij mijn TV kan ik per ingang de instellingen wijzigen...Contrast, Helderheid, Kleur...en nog veel meer. De fabrieksinstellingen staan meestal veel te hoog.
Ik denk dat hierdoor veel problemen zijn op te lossen.
Oud 22 juli 2009, 21:14
Member

Standaard goed/middelmatig

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanfear Bekijk bericht
Met name voormalig Samsung gebruikers zien wel verschil. Wat voor de een al goed is kan voor de ander middelmatig zijn.
Nouw...ja...
Als TV technikus heb ik honderden zo niet duizenden KleurenTV's afgesteld.
Vertel mij niets over het beoordelen van beeldkwaliteit.
De beeldkwaliteit van de Humax, bij mij, beoordeel ik als ZEER GOED.

Laatst gewijzigd door bonapart; 22 juli 2009 om 21:42
Oud 23 juli 2009, 00:30
Rob G's schermafbeelding
Rob G Rob G is offline
Junior Member

Standaard

In mijn setup is het beeldkwaliteit via hdmi zeker niet zeer goed te noemen. De tv-instellingen zijn bij mij ook per bron in te stellen, en ik kijk zelf het liefst naar de iets aangepaste panasonic cinema setup. Via hdmi heeft deze zelfde instelling duidelijk een ander beeld, en ook met het wijzigen van de instellingen behaal ik niet de kwaliteit van de scart-aansluiting. maar daarmee verbetert de kwaliteit veel te weinig. Als je ideeën hebt waar het verder aan kan liggen hoor ik het graag.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.3; U; Series60/3.2 NokiaN85-1/11.047; Profile/MIDP-2.1 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
Oud 23 juli 2009, 11:55
Member

Standaard

Vreemde zaak.
Hier is duidelijk iets mis, met het samenspel tuner/tv.
Schakel de resoluties eens door, knop "V format" op de afstands bediening. Let goed op fijne details.
Stel de basis instellingen zoals contrast, helderheid, kleur enz. op
de HDMI ingang eens goed in. (of is dit niet mogelijk)
Gebruik 'n korte HDMI kabel van goede kwaliteit.
Oud 24 juli 2009, 09:08
Rob G's schermafbeelding
Rob G Rob G is offline
Junior Member

Standaard

Zoals ik al eerder had gepost;
- De V-format scheelt op detail-niveau dat wel iets, maar niet genoeg. Er blijft onscherpte over het gehele beeld.
- De basis-instellingen voor het HDMI-kanaal zijn wel in te stellen, redelijk uitgebreidt ook (Contrast, Helderheid, Kleur, Scherpte, Kleurtemp. Kleurbeheer, P-NR). Hier heb ik mee zitten spelen, en ik kom uit op de iets aangepaste panasonic cinema setup. Maar ook hier geldt: Er blijft onscherpte over het gehele beeld.
- De HDMI-kabel die ik gebruik heeft een normale lengte (1,5m) en is een W&M Audio HD-01 v1.3b, een prima kabel als ik andere gebruikers mag geloven. Ik heb hiervoor de goedkope bijgeleverde kabel aangesloten gehad. Maar ook na deze wijziging geldt: De onscherpte over het gehele beeld is gebleven.
Oud 2 augustus 2009, 12:07
riet's schermafbeelding
riet riet is offline
Junior Member

Ziggo Internet: hdtv
DTV: humax 5000 c
Standaard humax 500 c aansluiten

Heb een humax 5000c gekocht maar mijn vraag is : heb een dvd recorder en full hd tv, hoe nu alles aan te sluiten via hdmi en/of scart. Kan iemand mij helpen
Oud 2 augustus 2009, 13:23
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door riet Bekijk bericht
Heb een humax 5000c gekocht maar mijn vraag is : heb een dvd recorder en full hd tv, hoe nu alles aan te sluiten via hdmi en/of scart. Kan iemand mij helpen
Antennekabel naar Humax dan naar DVD dan naar TV.Of achter de Humax 'n splitter en van hieruit naar DVD en TV.
Humax via HDMI rechtstreeks naar TV.
Humax via SCART naar DVD.
DVD via HDMI of COMPONENT of SCART naar TV. Kijken wat mogelijk is op de DVD Recorder. (in deze volgorde)
Oud 4 augustus 2009, 21:12
riet's schermafbeelding
riet riet is offline
Junior Member

Ziggo Internet: hdtv
DTV: humax 5000 c
Standaard aansluiten humax en dvd en tv

Hallo bonaparte,

Heb alles aangesloten zoals jij beschreven hebt.
Het systeem werkt nu prima.
Hartstikke bedankt.

Riet
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten