Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)

Mededelingen

Humax iRHD-5000 (HD-Tuner) Ervaringen, vragen en opmerkingen over de iRHD-5000 High Definition kabel ontvanger van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 25 december 2008, 21:08
Snowmaster's schermafbeelding
Snowmaster Snowmaster is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MTH Bekijk bericht
Wat is er dan exact aan electronica vervangen, kun je iets bijvoorbeeld aangeven wat er gemodificeerd is ???

Marc !!
De condensatoren.
Oud 28 december 2008, 12:06
borry52's schermafbeelding
borry52 borry52 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Max + volop bellen..
DTV: Quantis CI+1.3,Horizon 7401, Humax iHDR5050, Humax iRHD5000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Puma Bekijk bericht
Ja, dit heb ik ook als eens gehad

3. Af en toe als je de TV aanzet dubbel en trillend beeld.

Tevens, dit gebeurt wel eens vaker.
Bij het omschakelen van zender is opeens het geluid verdwenen,
helpt alleen maar tv en decoder uitzetten en opnieuw opstarten
Vraagje, heb je de decoder met HDMI rechtstreeks op de TV aangesloten of via een Receiver met upscale mogelijkheden?
Ik had hem een tijd via de receiver lopen en mij is op gevallen dat als ik naar de radio of een CD had geluisterd en daarna de TV aanzette de Decoder soms helemaal van slag was.
Nu ik hem sinds een paar dagen rechtstreeks heb aangesloten heb ik het nog niet weer gehad.
Oud 28 december 2008, 12:53
Snowmaster's schermafbeelding
Snowmaster Snowmaster is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door borry52 Bekijk bericht
Vraagje, heb je de decoder met HDMI Ik had hem een tijd via de receiver lopen en mij is op gevallen dat als ik naar de radio of een CD had geluisterd en daarna de TV aanzette de Decoder soms helemaal van slag was.

Wat was er van slag?
Ook ik ben er al achter dat decoder beïnvloed kan worden door een retoursignaal van het TV scherm. Bij het booten kun je dit ook zien aan de kleur opstartscherm. Standaard is dit bij mij blauw met onderin versie 3.1 maar soms is het paars/lila. Dit wordt beïnvloed door een opstartend TV scherm. De Humax is nog niet stabiel op de HDMI aansluiting.

Laatst gewijzigd door Snowmaster; 30 december 2008 om 17:49
Oud 28 december 2008, 13:22
rinus1249's schermafbeelding
rinus1249 rinus1249 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra - Arris 702B
DTV: Humax IHDR-5200C / Humax IRHD-5000C / Sony Home Theatre HT-SF1300 / Sony Bravia Full HD 40W4500
Standaard Humax van slag

Ja, ik heb ook dezelfde ervaring. Bij mij loopt alles via de av-receiver en is de decoder soms erg van slag. Soms moet ik hem zelfs tweemaal laten rebooten voor er beeld komt. Ook vind ik het video gedrag vreemd, toen ik de humax net had kwam hij alijd op in 576p, later steeds 720p en de laatste tijd in 1080i. Hoe komt dat?
Oud 28 december 2008, 13:32
borry52's schermafbeelding
borry52 borry52 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Max + volop bellen..
DTV: Quantis CI+1.3,Horizon 7401, Humax iHDR5050, Humax iRHD5000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snowmaster Bekijk bericht
Wat was er van slag?
Ook ik ben er al achter dat decoder beïnvloed kan worden door een retoursignaal van het TV scherm. Bij het booten kun je dit ook zien aan de kleur opstartscherm. Standaard is dit bij mij blauw met onderin versie 1.3, maar soms is het paars/lila. Dit wordt beïnvloed door een opstartend TV scherm. De Humax is nog niet stabiel op de HDMI aansluiting.
Klopt, hij is inderdaad niet stabiel op HDMI.
Dat het bij mij nu goed gaat komt, denk ik, omdat ik een oude LCD-TV heb met een DVI ingang en daar zit geen retoursignaal op.
Via de receiver, een DENON AVR3808, doet hij de gekse dingen zoals;
verspringen van resolutie, dubbel beeld bij aanzetten TV, en soms helemaal geen beeld, wel geluid. Het maakt niet uit of je via scart of HDMI kijkt. Ik heb hem ook bij mij buurman op de receiver aangesloten, een Harman Kardon, en dan doet hij net zo gek.
Oud 28 december 2008, 18:47
rick's schermafbeelding
rick rick is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Basis, Ubee EVW320B
DTV: Humax IRHD5300c, IRHD5000c, Cisco 8485DVB
Standaard

Anoniem, als er in de toekomst een firmware update van de Humax HD decoder komt, zou er dan wellicht ook kunnen worden gekeken naar de teletekst functionaliteit?

Wat ik prettig vind aan de teletekstfunctie van de ingebouwde (analoge) tuner van mijn tv is dat hij het teletekstgeheugen vult met (sub)pagina's vanaf het moment dat het betreffende kanaal wordt geselecteerd. Bij de Humax decoder wordt dit pas gedaan vanaf het moment dat teletekst wordt gekozen. Hierdoor moet er alsnog gewacht worden op een pagina. Dit moet met het geheugen van de humax toch geen probleem zijn.

Daarnaast is de bediening van teletekst niet altijd even handig: de knoppen die verschijnen als menu wordt gekozen zouden bijv. ook kunnen worden toegekend aan toetsen op de afstandsbediening die toch niet gebruikt worden tijdens het bekijken van teletekst. Een andere optie (die ik wel eens op een oude tv heb gezien) zou zijn om de functie van de kleuren-toetsen te laten wijzigen in de functies die nu in het menu staan, na het indrukken van de menu toets tijdens teletekst (dus met de menu toets wisselen tussen de standaard navigatiefuncties van de kleurentoetsen en de 'menu'-functies).
Oud 28 december 2008, 18:54
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rick Bekijk bericht
Wat ik prettig vind aan de teletekstfunctie van de ingebouwde (analoge) tuner van mijn tv is dat hij het teletekstgeheugen vult met (sub)pagina's vanaf het moment dat het betreffende kanaal wordt geselecteerd. Bij de Humax decoder wordt dit pas gedaan vanaf het moment dat teletekst wordt gekozen. Hierdoor moet er alsnog gewacht worden op een pagina. Dit moet met het geheugen van de humax toch geen probleem zijn.
Ook als je teletekst gekeken hebt en je zet het dan weer even uit en daarna weer aan (als je even wilt kijken wat er in beeld gebeurd bijvoorbeeld), dan haalt hij opnieuw eerst alle pagina's weer op voordat je iets te zien krijgt ipv die in het geheugen te gebruiken. Dat is jammer en niet echt nodig lijkt me.

Als de teletext eenmaal is gestart is het wel lekker snel omdat blijkbaar alle (meeste?) pagina's in het geheugen passen.
Oud 28 december 2008, 19:00
Jaromirtje's schermafbeelding
Jaromirtje Jaromirtje is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z1
DTV: Humar irhd-5000c
Standaard

Is er geen andere mogelijkheid om aan firmware's te komen zoals met de beruchte humax 5400 serie?
Oud 28 december 2008, 19:27
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rick Bekijk bericht
Anoniem, als er in de toekomst een firmware update van de Humax HD decoder komt, zou er dan wellicht ook kunnen worden gekeken naar de teletekst functionaliteit?

Daarnaast is de bediening van teletekst niet altijd even handig: de knoppen die verschijnen als menu wordt gekozen zouden bijv. ook kunnen worden toegekend aan toetsen op de afstandsbediening die toch niet gebruikt worden tijdens het bekijken van teletekst. Een andere optie (die ik wel eens op een oude tv heb gezien) zou zijn om de functie van de kleuren-toetsen te laten wijzigen in de functies die nu in het menu staan, na het indrukken van de menu toets tijdens teletekst (dus met de menu toets wisselen tussen de standaard navigatiefuncties van de kleurentoetsen en de 'menu'-functies).
de teletekst wordt meegenomen met de nieuwe software release die op dit moment in ontwikkeling is.
Oud 28 december 2008, 20:05
rick's schermafbeelding
rick rick is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Basis, Ubee EVW320B
DTV: Humax IRHD5300c, IRHD5000c, Cisco 8485DVB
Standaard

Mooi. Bedankt voor de snelle reactie.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten