Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)

Mededelingen

Humax iRHD-5000 (HD-Tuner) Ervaringen, vragen en opmerkingen over de iRHD-5000 High Definition kabel ontvanger van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 november 2008, 17:11
Schrijver's schermafbeelding
Schrijver Schrijver is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: Smit 1.3 Interactieve Cam
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maslov Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie Anoniem.

Ik hoop dat Humax hier wel mee bezig is, ook als dat niet door jullie is gepland.
Ik hoop ook dat er in ieder geval bij HUMAX aan gewerkt wordt.

Jammer dat "Anoniem" de problemen van SD via HDMI niet kan ontdekken. Ook op kieskeurig lees ik dezelfde reacties over dat probleem.

@Anoniem: Zou je aub aan Humax willen vragen of zij dit probleem wel herkennen en zoja of dit inmiddels is opgelost? Dezelfde decoder wordt immers in verschillende landen aangeboden?

Ik kijk op dit moment SD via scart en op een goed gecalibreerde tv kan je de verschillen duidelijk zien.
Oud 18 november 2008, 17:52
TipX's schermafbeelding
TipX TipX is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Extra / Ubee
DTV: Panasonic TX-55AX630 CI+ & HUMAX 5200
Standaard

Na de reactie van Anoniem (die ik zeker serieus neem) heb ik nogmaals goed gekeken of de verschillen er waren; Het verschil is duidelijk waarneembaar. Je kunt het b.v. al heel goed zien op het zenderoverzicht, kanaal 12. Ik hoop, Anoniem, dat jij ook doorgeeft aan Humax, dat de timer niet juist werkt, dit is echt een bug die aandacht vereist.
Oud 18 november 2008, 19:20
Hotzenwalder's schermafbeelding
Hotzenwalder Hotzenwalder is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ziggo Alles-in-1 Extra (Ubee EVM3200)
DTV: Sony 40W4710 + XTrend 6000 + Sundtek DVB-C stick
Standaard

Hoe wordt je eigenlijk betatester voor Ziggo voor de Humax 5000C?
Oud 18 november 2008, 20:20
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Bedankt voor je reactie Anoniem.

Ik hoop dat Humax hier wel mee bezig is, ook als dat niet door jullie is gepland.
humax zit bij ons te werken aan de hd-pvr !
Oud 18 november 2008, 20:24
Ziggo Official

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schrijver Bekijk bericht
Ik hoop ook dat er in ieder geval bij HUMAX aan gewerkt wordt.

Jammer dat "Anoniem" de problemen van SD via HDMI niet kan ontdekken. Ook op kieskeurig lees ik dezelfde reacties over dat probleem.

@Anoniem: Zou je aub aan Humax willen vragen of zij dit probleem wel herkennen en zoja of dit inmiddels is opgelost? Dezelfde decoder wordt immers in verschillende landen aangeboden?

Ik kijk op dit moment SD via scart en op een goed gecalibreerde tv kan je de verschillen duidelijk zien.

ik zal een survey laten uitvoeren naar de mogelijke issues om te kijken of er op korte termijn een maintenance project opgestart moet worden.
Oud 18 november 2008, 21:00
Maslov's schermafbeelding
Maslov Maslov is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 +
DTV: Humax 5050c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
humax zit bij ons te werken aan de hd-pvr !
Ik wist niet dat Humax een éénmansbedrijf is.

Dat betekent dus dat het tot in 2009 gaat duren voordat Humax tijd heeft om de SD-problemen van de HD-tuner op te lossen?

Ik geef het op.
Oud 18 november 2008, 21:02
marcello's schermafbeelding
marcello marcello is offline
Junior Member

Standaard Geen scherp helder beeld(humax 5000)

Ik vind bij het eredivisiekanaal en sport 1 het beeld niet scherp en helder hebben meer mensen daar last van?
De hd uitzendingen op sport1 zijn super.
Oud 18 november 2008, 21:08
Ziggo Official

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat Humax een éénmansbedrijf is.

Dat betekent dus dat het tot in 2009 gaat duren voordat Humax tijd heeft om de SD-problemen van de HD-tuner op te lossen?

Ik geef het op.
hoeveel klachten hebben jullie ingelevert bij copaco omtrent deze problemen ? Start anders eens een poll op
Oud 18 november 2008, 21:30
Maslov's schermafbeelding
Maslov Maslov is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 +
DTV: Humax 5050c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
hoeveel klachten hebben jullie ingelevert bij copaco omtrent deze problemen ? Start anders eens een poll op
Ik heb zelf niet eens een Humax HD-tuner maar heb er eentje bij vrienden geïnstalleerd. Ik heb toen gezien dat het SD-signaal niet goed was. Die mensen kunnen zelf niet eens het verschil zien met een goede (SD) tuner omdat ze geen vergelijkingsmateriaal hebben. (Zie een aantal pagina's terug in dit topic). Datzelfde heb ik van anderen ook gehoord. Evenals iemand (ook in dit topic) die uitgebreid vertelt (met een aantal links erbij) dat men in de UK met de Humax Foxsat HD-tuner (waar de 5000c van is afgeleid) precies dezelfde problemen heeft met de kwaliteit van SD-beeld. Men heeft dat inmiddels met een nieuwe firmware versie opgelost.

Als dat alles niet voldoende is voor Ziggo om (op eigen initiatief) aktie te ondernemen om e.e.a. na te gaan, te onderzoeken en op te lossen, dan houdt het voor mij op. Dit is erg amateuristisch allemaal en het belooft weinig goeds voor de toekomst.
Ik zou zeggen, droom maar lekker verder.
Oud 18 november 2008, 22:11
Ziggo Official

Standaard

Citaat:
Ik heb zelf niet eens een Humax HD-tuner maar heb er eentje bij vrienden geïnstalleerd. Ik heb toen gezien dat het SD-signaal niet goed was. Die mensen kunnen zelf niet eens het verschil zien met een goede (SD) tuner omdat ze geen vergelijkingsmateriaal hebben. (Zie een aantal pagina's terug in dit topic). Datzelfde heb ik van anderen ook gehoord. Evenals iemand (ook in dit topic) die uitgebreid vertelt (met een aantal links erbij) dat men in de UK met de Humax Foxsat HD-tuner (waar de 5000c van is afgeleid) precies dezelfde problemen heeft met de kwaliteit van SD-beeld. Men heeft dat inmiddels met een nieuwe firmware versie opgelost.

Als dat alles niet voldoende is voor Ziggo om (op eigen initiatief) aktie te ondernemen om e.e.a. na te gaan, te onderzoeken en op te lossen, dan houdt het voor mij op. Dit is erg amateuristisch allemaal en het belooft weinig goeds voor de toekomst.
Ik zou zeggen, droom maar lekker verder.
Het lijkt me dat je erg overdrijft. De ontvanger is recent als beste ontvanger beoordeeld in de consumenten gids. Verder vindt je op kieskeurig deze ontvanger ook met de hoogste score. Uiteraard wil dit niet zeggen dat er individuele situaties kunnen bestaan waar het resultaat anders zou kunnen zijn.
Verder hebben we als onderdeel van de validatie zelf uitgebreid getest aan de hardware waaronder de RGB, Component en HDMI interfaces. De problemen die sommige gebruikers hebben gemeld hebben wij niet geconstateerd tijdens de visuele beoordelingen en eveneens niet met de uitgebreide video metingen op verschillende interfaces. Ik kan daarom zonder nader onderzoek niet bevestigen waar deze mogelijke verslechtering in de individuele situaties door veroorzaakt wordt en aan ten grondslag ligt. Wij zijn best genegen zodra ons een ontvanger met deze problemen wordt aangeboden deze nader onderzoeken, om te zien of we een oorzaak kunnen vaststellen. Tot dusver zijn er nooit probleem boxen voorlegd voor een nader onderzoek. Gebruikers die een box willen aanbieden zijn hierbij uitgenodigd.

Verder heeft de ditributeur Copaco zelf een enquete formulier toegevoegd. Ik zie niet in waarom je copaco, die het product geleverd heeft, niet zou kunnen informeren over de bevindingen en in geval van problemen niet zou moeten benaderen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten