Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)

Mededelingen

Humax iRHD-5000 (HD-Tuner) Ervaringen, vragen en opmerkingen over de iRHD-5000 High Definition kabel ontvanger van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 oktober 2008, 21:32
lanfear's schermafbeelding
lanfear lanfear is offline
Junior Member

Standaard

Ik vond het beeld van de Humax ook niet overtuigend beter dan dat van Samsung HD ontvanger. Dacht dat het misschien kwam omdat ik een HD ready TV heb. Ik zag ook een verschil in scherpte op de SD zenders.
Oud 7 oktober 2008, 09:50
passie34's schermafbeelding
passie34 passie34 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: z3
DTV: humax ihdr-5400
Standaard SD Beeld is zelfs via scart op de IPVR 9200 beter

Gisteren de decoders even vergeleken met elkaar. Als ik de IPVR9200 via scart aansluit heb ik een beter beeld in SD dan via HDMI op de IRHD-5000. Dit kan niet goed zijn. De samsung DCB-H360 in SD is vergelijkbaar met het beeld van de IPVR9200 dus goed. Voor de rest is de IRHD-5000 in alles beter dan de samsung DCB-H360.
Wat kun jij hierover zeggen , "ANONIEM" ? Is dit al eens getest bij ziggo ? Ik kan het je zo laten zien en je ervan overtuigen dat dit absoluut anders moet worden. Als dit probleem softwarematig aangepast kan worden dan is de IRHD-5000 de ultieme HD ontvanger.
Oud 7 oktober 2008, 16:24
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

En als je de 5000 aansluit via SCART ?? Is het dan beter ?

Ik zou me voor kunnen stellen dat dit door de HDMI verwerking in je TV komt??
Heb je al eens geprobeerd om de uitgang van de 5000 te wisselen in resolutie als je SD kijkt ? (Dus 720P/576P/576i etc)

Zelf heb ik dit niet gemerkt. SD is bij mij net zo goed als bij mijn IR-FOX. (op een JVC HD-Ready LCD)
Oud 7 oktober 2008, 20:44
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door passie34 Bekijk bericht
Gisteren de decoders even vergeleken met elkaar. Als ik de IPVR9200 via scart aansluit heb ik een beter beeld in SD dan via HDMI op de IRHD-5000. Dit kan niet goed zijn. De samsung DCB-H360 in SD is vergelijkbaar met het beeld van de IPVR9200 dus goed. Voor de rest is de IRHD-5000 in alles beter dan de samsung DCB-H360.
Wat kun jij hierover zeggen , "ANONIEM" ? Is dit al eens getest bij ziggo ? Ik kan het je zo laten zien en je ervan overtuigen dat dit absoluut anders moet worden. Als dit probleem softwarematig aangepast kan worden dan is de IRHD-5000 de ultieme HD ontvanger.
We hebben alle interfaces getest: scart, component als HDMI.
Ik wil morgen nog eens kijken op mijn test sample of ik een verschil zie in het voordeel van scart in vergelijking met de 9200 of de 360

Edit: ik heb vanmiddag 15/10 een vergelijking gedaan met een Samsung H360 en de IRHD-5000 en twee gelijke Philips Full HD schermen. Ik heb geen verschil kunnen constateren tussen de kwaliteit van SD via HDMI.

Laatst gewijzigd door anoniem; 15 oktober 2008 om 20:20
Oud 8 oktober 2008, 09:39
passie34's schermafbeelding
passie34 passie34 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: z3
DTV: humax ihdr-5400
Standaard pioneer pdp5090

heb zelf de Pioneer PDP-5090 staan. Ik zie duidelijk verschil tussen de h360 en de IRHD-5000.
Oud 8 oktober 2008, 13:31
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door passie34 Bekijk bericht
heb zelf de Pioneer PDP-5090 staan. Ik zie duidelijk verschil tussen de h360 en de IRHD-5000.
Ook als je ze beiden met SCART bekijkt ?
Kan het geen HDMI instelling zijn (zie mijn bericht hierboven) ?
Oud 13 oktober 2008, 08:02
Schrijver's schermafbeelding
Schrijver Schrijver is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: Smit 1.3 Interactieve Cam
Standaard

Ik heb sinds zaterdag een HUMAX 5000C.

Wat mij opvalt is dat de SD kwaliteit via scart stukken beter is dan via HDMI. Via HDMI is hij op alle resoluties erg wazig behalve als het een HD kanaal is welke erg scherp en mooi worden weergegeven.

De decoder is aangesloten op een Pioneer 4280XA Plasma. Deze TV staat bekend om z'n uitstekende scaler en deinterlacer.

Toch zou theoretisch gezien het scart signaal en HDMI op 576i er exact hetzelfde moeten uitzien. Ook de standen 720P en 1080i zijn een stuk waziger dan het scart signaal.

Een tweede minpunt is dat het menu alleen ragscherp is op 720p. Bij andere instellingen is deze wazig. Eigelijk hetzelfde probleem als dat SD wazig is!

@Anoniem: Zijn bovenstaande problemen bekend bij Humax? Of moet ik deze ergens appart bij hun melden?
Oud 13 oktober 2008, 20:05
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schrijver Bekijk bericht

Wat mij opvalt is dat de SD kwaliteit via scart stukken beter is dan via HDMI. Via HDMI is hij op alle resoluties erg wazig behalve als het een HD kanaal is welke erg scherp en mooi worden weergegeven.

De decoder is aangesloten op een Pioneer 4280XA Plasma. Deze TV staat bekend om z'n uitstekende scaler en deinterlacer.

Toch zou theoretisch gezien het scart signaal en HDMI op 576i er exact hetzelfde moeten uitzien. Ook de standen 720P en 1080i zijn een stuk waziger dan het scart signaal.

Een tweede minpunt is dat het menu alleen ragscherp is op 720p. Bij andere instellingen is deze wazig. Eigelijk hetzelfde probleem als dat SD wazig is!

@Anoniem: Zijn bovenstaande problemen bekend bij Humax? Of moet ik deze ergens appart bij hun melden?
Wil je eens proberen of je de Humax ook in de ORIG stand kunt zetten en dan nog eens testen op SD uitzendingen ?
Ik kan de ORIG mode alleen selecteren als de TV nog niet is ingeschakeld op het HDMI kanaal, anders kan ik alleen schakelen tussen de vaste resoluties.

Dus:
- TV uitlaten of op een niet-hdmi kanaal zetten
- resolutie van de humax omschakelen tot je op het display ORIG ziet staan.
- TV weer aanzetten.

Bij mij schakelt de HDMI uitgang van de Humax dan steeds om naar de resolutie van de uitzending. Is het beeld dan beter bij jou op de SD kanalen ?

Ik heb zelf overigens geen last van wazige beelden bij SD, dus ik vermoed dat het komt door de verwerking in de TV. Ik heb een HD-ready JVC.
Oud 13 oktober 2008, 21:04
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schrijver Bekijk bericht

ik had al eerder beloofd hier naar te kijken, ben er nog niet aan toegekomen
Oud 13 oktober 2008, 23:44
Pazuzu's schermafbeelding
Pazuzu Pazuzu is offline
Junior Member

DTV: Samsung 360 (HD), Humax HD
Standaard

Om in die "Origi" stand te komen kun je de t.v. rustig op het HDMI kanaal van de decoder laten staan en je hoeft je toestel zeker niet uit de zetten.

Je laat hem gewoon op het HDMI kanaal van de decoder staan en trekt de HDMI stekker achter uit de decoder.
Dan met de resolutie knop de decoder in de "Origi" stand zetten en vervolgens de HDMI kabel weer achter in de decoder duwen.

Had bij mij geen effect, SD blijft minder scherp dan het zou moeten zijn.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten