Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)

Mededelingen

Humax iRHD-5000 (HD-Tuner) Ervaringen, vragen en opmerkingen over de iRHD-5000 High Definition kabel ontvanger van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 augustus 2008, 12:12
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cooknl Bekijk bericht
Op mijn samsung heb ik 60% signaal op mijn nieuwe Huma 18% en dat alles met de zelfde aansluitkabel, zoals gebruikt ook met de samsung.
Het signaal-sterkte getal zegt eigenlijk helemaal niets, je kunt met 18% best nog een goed signaal hebben. Ik heb kanalen minder dan 10% en nog een prima plaatje.

Maar het zou kunnen dat je signaal net op het randje zit en de samsung daar iets beter mee omgaat.

Hier geldt ook het standaard verhaal:
Test eerst eens je ontvanger direct op je AOP (waar je kabel je huis binnenkomt) met een onverdachte korte kabel.

Natuurlijk kan er altijd een technisch probleem in je nieuwe ontvanger zitten, maar voor je hem terugstuurt zou ik toch even de standaard-testjes bij TV-ontvangst doen.
Oud 4 augustus 2008, 12:37
cooknl's schermafbeelding
cooknl cooknl is offline
Member

Ziggo Internet: hd bundel ubee
DTV: humax irhd 5100c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Het signaal-sterkte getal zegt eigenlijk helemaal niets, je kunt met 18% best nog een goed signaal hebben. Ik heb kanalen minder dan 10% en nog een prima plaatje.

Maar het zou kunnen dat je signaal net op het randje zit en de samsung daar iets beter mee omgaat.

Hier geldt ook het standaard verhaal:
Test eerst eens je ontvanger direct op je AOP (waar je kabel je huis binnenkomt) met een onverdachte korte kabel.

Natuurlijk kan er altijd een technisch probleem in je nieuwe ontvanger zitten, maar voor je hem terugstuurt zou ik toch even de standaard-testjes bij TV-ontvangst doen.
Hi CeeS,

Yep heb ik allemaal gedaan, zit echt in de tuner, heb hem vanmorgen dus terug gestuurt naar de winkel en die hebben belooft peromgaande een nieuwe te sturen.

Zeer goede service van de satshop. Toen ik hem kocht was ie ook in 1 dag na aankoop hier thuis, dus alleen maar happy met die mensen.

Kan alleen niet wachten tot de vervanger arriveert, maar goed we blijven positief.

Rob
Oud 5 augustus 2008, 05:54
Humaxfan's schermafbeelding
Humaxfan Humaxfan is offline
Senior Member

Ziggo Internet: online 20MB
DTV: Humax IRHD-5050
Standaard

Voor de mensen die de Humax graag willen kopen ? Maar er niet of slecht aan kunnen komen. Hier een paar webshops die de Humax op voorraad hebben.

https://www.goedkopen.nl/index.php?p...id=4124&cat=51 157,-- euro

https://www.cardwriter.nl/nl/pd1216893435.htm 156,95 euro

https://www.satshop.nl/catalog/produ...cb992730818a75 169,-- euro
Oud 5 augustus 2008, 10:18
passie34's schermafbeelding
passie34 passie34 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: z3
DTV: humax ihdr-5400
Standaard Humax IRHD-5000 op de pioneer PDP-5090

Heb sinds vorige week ook de IRHD-5000 en moet zeggen dat deze veel bedienvriendelijker is dan de Samsung H360 die ik eerst had. Ook veel sneller zappen en een mooiere EPG. Op de Pioneer PDP-5090 zie je elk detail en wat mij opvalt is dat ik met de Humax nu de max. scherpte (+15) gebruik op de Pioneer bij SD uitzendingen terwijl dat met de Samsung (+10) veel lager lag. Kan dit softwarematig niet veranderd worden zodat de standaard scherpte wat hoger ligt bij SD uitzendingen op de Humax. Bij Blu-ray spelers kun je dit namelijk instellen vandaar.

Wat mij ook handig lijkt is dat deze automatisch de goeie resolutie kiest. Lijkt mij ook een kwestie van Software omdat deze functie wel in het menu zit als je de HDMI stekker eruit trekt.

Bij HD uitzendingen is het beeld superieur !!
Oud 5 augustus 2008, 15:46
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door passie34 Bekijk bericht
Wat mij ook handig lijkt is dat deze automatisch de goeie resolutie kiest. Lijkt mij ook een kwestie van Software omdat deze functie wel in het menu zit als je de HDMI stekker eruit trekt.
Je kunt dit wel op automatisch zetten door een HD kanaal voor te zetten en vervolgens je TV om te schakelen naar zijn eigen ontvanger, dus niet de HDMI ingang te selecteren. Daarna kun je met de afstandbediening van de humax de selectie op auto zetten (kun je zien op het display van de humax). Als je daarna weer naar hdmi ingang van je tv schakelt werkt deze wel automatisch daarna. Echter soms verliest hij de auto setting, ik ben er nog niet achter wanneer. Dus met een software update zou dit moeten kunnen werken. Wanneer de HDMI verbinding werkend is, kun je hem niet op auto-zetten lijkt het.
Oud 5 augustus 2008, 15:55
henco's schermafbeelding
henco henco is offline
Junior Member

DTV: samsung hdtv
Standaard

Hallo
heb sinds zaterdag ook de humax irhd-5000
ging goed in het begin goed beeld makkelijke bediening
ten opzichte samsung hd
maar nu valt mij op dat op de hd zenders het beeld vaak even bevriest en dit op verschillend hd zenders
iemand dit ook al waargenomen?
Oud 5 augustus 2008, 16:17
cooknl cooknl is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henco Bekijk bericht
Hallo
heb sinds zaterdag ook de humax irhd-5000
ging goed in het begin goed beeld makkelijke bediening
ten opzichte samsung hd
maar nu valt mij op dat op de hd zenders het beeld vaak even bevriest en dit op verschillend hd zenders
iemand dit ook al waargenomen?
Henco
Dit wat jij beschrijft had ik ook EN ik had 10 of meer kanalen die erg blokkerig waren. Toen heb ik ontdekt dat de signaal sterkte in mijn HUMAX VEEL lager was dan met de samsung. De Humax signaal wees aan 18% en de Samsung wees aan 60%. Mijn Humax was dus defekt. Deze is nu terug gestuurt en krijg donderdag de vervanger.

kijk effe naar je signaal sterkte

Rob
Oud 5 augustus 2008, 16:26
henco's schermafbeelding
henco henco is offline
Junior Member

Standaard

Hallo Rob

Ja dat is het nou ik had met de samsung 75% signaal

en met de humax+/-60% signaal en 100% kwaliteit
en dat is toch raar
maar het is toch zo
verder gebruik ik goede kabels en connectors
en kijk via hdmi
Henk.
Oud 5 augustus 2008, 16:58
cooknl cooknl is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henco Bekijk bericht
Hallo Rob

Ja dat is het nou ik had met de samsung 75% signaal

en met de humax+/-60% signaal en 100% kwaliteit
en dat is toch raar
maar het is toch zo
verder gebruik ik goede kabels en connectors
en kijk via hdmi
Henk.
Hey Henk,

Van wat ik hier gezien hebt heeft iedereen MINDER signaal op de Humax, dat is op zich niet verkeert zolang je 100% qualiteit hebt.

Dus ga er maar vanuit dat het normaal is je HUMAX doet het gewoon goed.

Rob
Oud 5 augustus 2008, 17:17
henco's schermafbeelding
henco henco is offline
Junior Member

Standaard

Nou alleen de hapering op de hd kanalen nog zien op te lossen!!
Henk
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten