Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)

Mededelingen

Humax iRHD-5000 (HD-Tuner) Ervaringen, vragen en opmerkingen over de iRHD-5000 High Definition kabel ontvanger van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 juli 2008, 22:49
HRJ's schermafbeelding
HRJ HRJ is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Complete
DTV: Humax 5050/5200/CI+/HB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daantje3 Bekijk bericht
kun je er mee opnemen dan?
Ik heb er een dvd recorder aangekoppeld via de scart. Als de timer niet werkt, neemt ie ook niet op !!
Oud 25 juli 2008, 13:52
DT-Score's schermafbeelding
DT-Score DT-Score is offline
Junior Member

Standaard

Gezien de problemen die ik had, nl. niet op het scherm passend RGB-signaal van bovendien matige kwaliteit en de lip-sync problemen bij Dolby Digital in HD, ben ik met het apparaat teruggegaan naar de winkel. De technicus daar was het met mij eens dat het niet goed was en heeft copaco gebeld. Daar werd toegegeven dat deze ontvanger niet volledig getest is (dat mogen wij inderdaad doen). Toen hij dat hoorde was hij op z'n zachtst gezegd "not amused". Dit was hem niet eerder verteld en hij ging er dus vanuit dat hij zijn klanten een goed product verkocht en dat is ook het enige dat hij wil.

Omdat hij geen alternatief had, heeft hij aangeboden mij het aankoopbedrag terug te geven. Ik heb dat maar geaccepteerd want ik heb weinig trek meer om weer op een update te gaan zitten wachten die er wellicht nooit komt. Ik heb daar mijn lesje wel geleerd met dat apparaat van Siemens. Het betekent wel dat weer verder moeten met de Undetermined scrambling error.....
Oud 25 juli 2008, 15:35
daantje3's schermafbeelding
daantje3 daantje3 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: regelmatig
DTV: humax IRHD 5000C
Standaard test

bij de decoders werd door copaco ook een formulier geleverd dat het een test serie is en of je het formulier in wil vullen . ik heb dat gedaan en werd vervolgens gemaild door copaco dat ze mij gaan bellen hoe dat hij bevalt , ik denk dat de winkelier het had kunnen weten maar niet het formulier heeft meegegeven.
Oud 25 juli 2008, 19:58
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DT-Score Bekijk bericht
Gezien de problemen die ik had, nl. niet op het scherm passend RGB-signaal van bovendien matige kwaliteit en de lip-sync problemen bij Dolby Digital in HD, ben ik met het apparaat teruggegaan naar de winkel. De technicus daar was het met mij eens dat het niet goed was en heeft copaco gebeld. Daar werd toegegeven dat deze ontvanger niet volledig getest is (dat mogen wij inderdaad doen). Toen hij dat hoorde was hij op z'n zachtst gezegd "not amused". Dit was hem niet eerder verteld en hij ging er dus vanuit dat hij zijn klanten een goed product verkocht en dat is ook het enige dat hij wil.

Omdat hij geen alternatief had, heeft hij aangeboden mij het aankoopbedrag terug te geven. Ik heb dat maar geaccepteerd want ik heb weinig trek meer om weer op een update te gaan zitten wachten die er wellicht nooit komt. Ik heb daar mijn lesje wel geleerd met dat apparaat van Siemens. Het betekent wel dat weer verder moeten met de Undetermined scrambling error.....
Deze ontvanger is wel volledig getest. Er was alleen enige gereserveerdheid mbt hdmi werking bij bepaalde TV schermen, dit is ook zo verteld naar de retailers en de klanten. Het enquete formulier is ook bedoeld om informatie te krijgen over het hdmi gebruik. De reactie van de retailer is op z'n minst vreemd, want hij zou volledig op de hoogte moeten zijn. Ons zijn geen problemen bekend t.a.v. RGB. De RGB signalen zijn gewoon getest.
Oud 25 juli 2008, 21:13
DT-Score's schermafbeelding
DT-Score DT-Score is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Deze ontvanger is wel volledig getest. Er was alleen enige gereserveerdheid mbt hdmi werking bij bepaalde TV schermen, dit is ook zo verteld naar de retailers en de klanten. Het enquete formulier is ook bedoeld om informatie te krijgen over het hdmi gebruik. De reactie van de retailer is op z'n minst vreemd, want hij zou volledig op de hoogte moeten zijn. Ons zijn geen problemen bekend t.a.v. RGB. De RGB signalen zijn gewoon getest.
De lip-sync problemen waren identiek bij HDMI, CVBS en RGB. Zowel op mijn plasma als op de CRT van de retailer. Conclusie: dit ligt 100% aan de ontvanger. Nogmaals: alleen bij Dolby Digital geluid op de HD kanalen.

Als het getest is, betekent dat dan dat het niet passende beeld binnen de norm valt? Dat lijkt mij sterk. Ik had foto's op dit forum gezet om te laten zien wat ik bedoel: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...2407&showall=1
Oud 25 juli 2008, 22:45
picard's schermafbeelding
picard picard is offline
Member

Standaard

De decoder staat erg traag op; ook vanuit standby-stand (ik schakel via een stekkerblok normaal alles uit) . SD beeld is veel beter dan van de Ir-Fox. Ik kijk op een Panasonic 32lx70 lcd. Zappen blijft traag. Mijn vriendin heeft nog een Nokia decoder. Deze zapt aanmerkelijk sneller. Met HDMI geen problemen tot dusverre. Alleen eergisteren op Ned 1HD een 4:3 beeld ondanks dat de tv op automatisch staat en de decoder op beeldvullend. Gewone Ned 1 was wel 16:9. Het was tijdens de Tour.
Kwam er wel achter dat via HDMI teletext via de tv afstandsbediening niet mogelijk is, maar dit heeft niets met de decoder te maken.
Ik ben tot dusverre erg tevreden over de decoder. Helaas minder over Ziggo. AtHome was toch beter. En wat ze nu weer flikken met het voetbalkanaal! Hoog tijd voor de OPTA!!! (En dat gaat ook wel gebeuren)
Oud 26 juli 2008, 09:54
borry52's schermafbeelding
borry52 borry52 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Max + volop bellen..
DTV: Quantis CI+1.3,Horizon 7401, Humax iHDR5050, Humax iRHD5000
Standaard

Ik lees iedere keer dat er geklaagd wordt dat via HDMI geen teletext mogelijk is en dat is ook wel logisch.
Bij de meeste TV’s , en misschien ook wel allemaal , is HDMI een monitorfunctie.
Dat betekend dat de interne TV ontvanger wordt uitgeschakeld en dan heb je ook geen teletext ontvangst.
Bij Scart ligt dat anders omdat Scart niet alleen als ingang maar ook als uitgang fungeert.
Oud 26 juli 2008, 12:48
Ziggo Official

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door picard Bekijk bericht
De decoder staat erg traag op; ook vanuit standby-stand (ik schakel via een stekkerblok normaal alles uit) . SD beeld is veel beter dan van de Ir-Fox. Ik kijk op een Panasonic 32lx70 lcd. Zappen blijft traag. Mijn vriendin heeft nog een Nokia decoder. Deze zapt aanmerkelijk sneller. Met HDMI geen problemen tot dusverre. Alleen eergisteren op Ned 1HD een 4:3 beeld ondanks dat de tv op automatisch staat en de decoder op beeldvullend. Gewone Ned 1 was wel 16:9. Het was tijdens de Tour.
Kwam er wel achter dat via HDMI teletext via de tv afstandsbediening niet mogelijk is, maar dit heeft niets met de decoder te maken.
Ik ben tot dusverre erg tevreden over de decoder. Helaas minder over Ziggo. AtHome was toch beter. En wat ze nu weer flikken met het voetbalkanaal! Hoog tijd voor de OPTA!!! (En dat gaat ook wel gebeuren)
De ontvanger start langzaam op omdat gebruik gemaakt wordt van een energie besparende mode en van een linux OS. Deze ontvanger is de eerste ontvanger die voldoet aan de europese richtlijnen voor power consumption in standby mode.
Oud 26 juli 2008, 12:51
Ziggo Official

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door borry52 Bekijk bericht
Ik lees iedere keer dat er geklaagd wordt dat via HDMI geen teletext mogelijk is en dat is ook wel logisch.
Bij de meeste TV’s , en misschien ook wel allemaal , is HDMI een monitorfunctie.
Dat betekend dat de interne TV ontvanger wordt uitgeschakeld en dan heb je ook geen teletext ontvangst.
Bij Scart ligt dat anders omdat Scart niet alleen als ingang maar ook als uitgang fungeert.
HDMI is zeker geen monitorfunctie. Het probleem is echter dat hdmi geen data kanaal kent voor de teletekstdata.
Oud 26 juli 2008, 13:40
HRJ's schermafbeelding
HRJ HRJ is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Complete
DTV: Humax 5050/5200/CI+/HB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
De ontvanger start langzaam op omdat gebruik gemaakt wordt van een energie besparende mode en van een linux OS. Deze ontvanger is de eerste ontvanger die voldoet aan de europese richtlijnen voor power consumption in standby mode.
Kan die energie besparende mode niet gepaard gaan met sneller opstarten ?
Door het langzame opstarten laat ik de tuner nu gewoon aanstaan en wordt
het tegenovergestelde bereikt. Waarom niet gewoon een aan/uit knop op het
apparaat ?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten