Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20 mei 2008, 09:02   #1
Dennisk
Junior Member
 
Dennisk's schermafbeelding
Standaard Multikabel anti virus programma F-secure

Zie zojuist dat mijn anti virus beveiliger geen updates meer krijgt en dus een foutmelding geeft dat het al langer dan 7 dagen geleden is dat de laatste update binnen is gekomen. Raar.....is Ziggo ermee gestopt of moet ik even wachten???

Wie betaald het dan als mijn computer besmet is en bijvoorbeeld niet meer functioneert? Weet iemand hier meer over?
Dennisk is offline  
Oud 20 mei 2008, 09:30   #2
BenJ
Senior Member
 
BenJ's schermafbeelding
Standaard

De mijne is keurig bij. Al geprobeerd om met het handje te forceren? Een heel enkele keer heb ik dat probleem ook wel eens gehad. Rebooten helpt dan meestal. 1 maal heb ik F-Secure opnieuw moeten installeren omdat een andere proggel de zaak had verziekt voor F-Secure.
__________________
BenJ
BenJ is offline  
Oud 20 mei 2008, 09:36   #3
Dennisk
Junior Member
 
Dennisk's schermafbeelding
Standaard

Heb al handmatig een update binnen proberen te halen. Haalt helemaal niets uit. Dan zal ik het maar moeten deinstalleren en opnieuw moeten installeren kijken of dat helpt.
Dennisk is offline  
Oud 20 mei 2008, 09:47   #4
Dennisk
Junior Member
 
Dennisk's schermafbeelding
Standaard

Oja ik kan hem niet verwijderen want de service pagina is nog niet online. Dus moet nog even wachten.

Heb net Ziggo gesproken en die vertelde dat hij gister online had moeten komen maar door een storing niet is gebeurd. Nog even wachten dus.
Dennisk is offline  
Oud 21 mei 2008, 11:35   #5
jknip
Junior Member
 
jknip's schermafbeelding
Standaard

Het F-secure programma van Multikabel is gisteren automatisch omgezet naar Ziggo. (Ik heb wel op ja geklikt voor de update) Na de installatie bleek dat ik geen licenties meer had. Dat komt waarschijnlijk omdat ik door problemen met mijn laptop enige malen opnieuw heb geïnstalleerd.
De counter moet even op 0 gezet worden zodat ik al mijn PC's weer van een licentie kan voorzien. (3 stuks)
De helpdesk van Multikabel deed dat binnen enkele seconden nadat ik hierom telefonisch had verzocht.
De nieuwe helpdesk kan de licentiecounter (nog) niet verzetten en weet ook niet wanneer dat wel kan.
Daardoor zal ik over enige dagen geen updates (= geen optimale bescherming) meer hebben.
Terug naar mijn oude Multikabel versie is geen optie omdat dat weer een nieuwe installatie is, en de counter is al op 5.
Waarom heeft Ziggo zijn zaakjes niet op orde vóórdat de geforceerde update wordt aangeboden??????
Wat moet ik nu? Abbo opzeggen op de security? Norton o.i.d. kopen voor de dagen,weken maanden of jaren dat dit gaat duren?
jknip is offline  
Oud 21 mei 2008, 23:15   #6
tja
Senior Member
 
tja's schermafbeelding
Standaard

Avira gebruiken? Die is klein, goed en gratis, alleen niet Nederlands.

Engels:
http://www.free-av.com

Duits:
http://www.free-av.de
tja is offline  
Oud 26 mei 2008, 16:17   #7
qton
Member
 
qton's schermafbeelding
Standaard

Je abbo opzeggen op security is lastig, je kan hem alleen maar bestellen.

Heb nog niet gevonden waar dat wel kan.

Bij extra diensten kan je hem alleen bestellen.

Kan ook zijn dat hij nog niet omgezet is door Multikabel.

Bij mijn Ziggo staat hij niet.

Hebben jullie dat ook?
qton is offline  
Oud 26 mei 2008, 20:57   #8
jknip
Junior Member
 
jknip's schermafbeelding
Standaard

Vandaag weer met de helpdesk gesproken. Kreeg na enige tijd een (ex)multikabel persoon die wist dat wat ze vroeger wel konden doen, nu niet meer kan. Daarvoor moet eerst naar Finland (geboorteland van F-secure) moesten bellen. Vroeger kon Mulitkabel dat zelf in een paar seconden n.l. zelf de counter resetten, waarna je alle in gebruik zijnde PC weer van je licentie kan voorzien.
Men zou mij vandaag of morgen terugbellen. Ik heb nog 1 dag voor mijn nu 4 PC's.
Adviezen om een ander programma te kopen had ik natuurlijkzelf ook al bedacht. Maar hoe Ziggo Security afzeggen? Ik ben er tamelijk tevreden over en een ander programma is weer voor een jaar minimaal. 4 licenties voor 4 pc's is een behoorlijke uitgave.
Gratis programma's zijn minder goed en voor mij geen optie
jxm
jknip is offline  
Oud 26 mei 2008, 21:40   #9
CeeS
Legend (✝ 2016)
 
CeeS's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jknip Bekijk bericht
Ik heb nog 1 dag voor mijn nu 4 PC's.
Als je licentie verloopt zal de virus-scanner niet stoppen met werken, alleen de updates komen dan vermoedelijk niet meer binnen, dus het is wel iets minder veilig, maar je bent nog niet onbeschermd. Maar lastig is het wel, hoop dat het snel opgelost wordt.
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
CeeS is offline  
Oud 26 mei 2008, 23:26   #10
tja
Senior Member
 
tja's schermafbeelding
Standaard

Als je tijdelijk wat anders wilt, deze is gratis:

http://www.free-av.com

Is alleen wel in het Engels...

Gebruik hem hier al jaren naar tevredenheid.
tja is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl