• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Uitportering (zonder verzoek van houder telefoonnummer)

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mstoffer

KPN heeft uitporteer verzoek gedaan bij Zeelandnet. Ziggo verzorgt de digitale telefonie bij Zeelandnet.
Ziggo heeft dus mijn nummer uitgeporteerd terwijl alle gegevens behalve het telefoonnummer niet kloppen.
Ik ben hierdoor mijn vaste telefoonnummer kwijt geraakt van 11 april tot 15 mei.
Wie heeft meer van dit soort ervaringen??
 
Waardoor ben je je telefoonnummer kwijt geraakt? Heeft iemand (per ongeluk) jou telefoonnummer opgegeven? Of adresgegevens? Als je middels PB je postcode+huisnummer stuurt, zal ik kijken of ik een oorzaak kan vinden.
 
Vaag, normaal gesproken is de controle op naam/nummer strikt en daarna krijg je dan een brief thuis. Krijg je die brief en is de aanvraag onjuist, dan kan je het dan nog tegenhouden.

Overigens zou het niet raar zijn als er bij telefoonnummers met iets anders ter controle gewerkt zou gaan worden. Bij het porteren van een mobiel nummer moet je bijvoorbeeld het nummer van je huidige simkaart opgeven, bij het overschrijven van de auto heb je de meldcode nodig, bij het verhuizen van een domeinnaam een tokencode, etc. Zo raar zou het dus niet zijn om ook een pincode oid te koppelen. Kan dan gewoon via Mijn Ziggo inzichtelijk worden gemaakt en als je dan bijv. de KPN belt om jezelf te laten porteren, kan je eerst even die code opzoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan