• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Over gestapt en belazerd door Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

MCNCOMPUTERS

Het volgende:

In 2006 hebben wij een aansluiting laten doen bij Multi-Kabel. Dat in 2007 overging naar Ziggo. waar wij geen verdere info over kregen, of dit aan Ziggo ligt of aan Multi-Kabel laat ik in het midden maar de overstap en de pakket keuze is gewoon door gevoerd zonder daar ook maar enige info over te krijgen als klant.

Inmiddels zijn we van Ziggo al 3 x van pakket veranderd. Eerst het Z1 pakket, daarna een Z3. Nu zitten we in een Office Basic pakket.

De reden hiervoor is alsvolgt;

Ik wilde een vast IP adres hebben voor mijn verbinding omdat we een zaak hebben en een server, geen gedoe met DNS ect ect. Dus ik bel met Ziggo klantenservice. Uit het gesprek blijkt dat voor ons Office Basic een goed pakket zou zijn, ook met vaste IP adressen !!!! (aldus de medewerkster)

Enkele weken later komt de installateur, die overigens voor niks kwam. Met een nieuwe Cisco router (die we al hadden). Dus geeft hij aan dat hij niet veel hoeft/kan doen. Ik vertelde hem over het vaste IP adres. waarop de monteur aangeeft dat er op een Office Basic geen vaste IP adressen zit.
nadat deze monteur weg was heb ik Ziggo weer eens gebeld, waarom er gezegd word dat er een vaste IP adres gekoppeld kon worden aan ons pakket, terwijl dit dus helemaal niet waar is.

Ook werd er vermeld dat bij het Office Basic pakket on demand tv zit. Leuk voor de vrouw als er zo nu en dan geen moer op tv is een on demand op te zetten. Helaas gaat dit niet, omdat wij een oude Humax decoder hebben. Dus zou er een ander interactive decoder moeten komen.

Dat is mogelijk. Prima kan deze dan worden opgestuurd. Ook dat was mogelijk voor een bedrag van 159,00 euro.
Ik word een beetje pissig aan de telefoon. Ik stap dus over van een particulier pakket naar een zakelijk pakket met andere mogelijkheden, maar de decoder waar de mogelijkheden mee geactiveerd worden moet ik kopen.
Ik kreeg nog te horen dat een gratis decoder alleen voor nieuwe klanten is. Ik heb het voor belachelijk uitgemaakt. iemand die al 5 jaar klant is wordt met een lul verhaal in het riet gestuurd, voorgelogen over de pakketten en kan boven op een duurder pakket ook nog eens fluiten naar een goede service en dienst.

Ja maar meneer u krijgt toch 4 maanden gratis, werd mij nog even verteld. Het gaat mij al helemaal niet om de 4 maanden gratis. Het gaat erom dat ik ben voor gelogen over pakketten die bepaalde zaken aan konden en dat deze achteraf niet kunnen. Dat er middel extra aangeschaft moeten worden omdat je al vaste klant bent.

Om het verhaal nog gekker te maken, vroeg ik nog welk pakket ik moest hebben om een vast IP adres te krijgen. Dit zou dan gaan om het Internet Plus pakket. Dus verstandig dat ik even vraag wat hierbij komt? Zegt de mevrouw in kwestie, dat er 8 vaste IP adressen zijn en dat de verbinding 60 MB zal zijn.

Dus ik zit nu op een 120 MB verbinding, om een vast IP adres te krijgen verlies ik dus 50MB en betaal er meer voor.

Kan iemand mij nu nog eens uitleggen waarom ik eigenlijk nog bij Ziggo zit en niet al over gestapt ben naar Lybrand of KPN met een 120MB/120MB.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet verstandig om je klantnummer op een openbaar forum te plaatsen. :shock:
 
Erger dan wat het is kan het toch niet zijn.....
Wat wilde ze gaan doen, mijn rekeningnummer wijzigen. Graag hoor want tot dat deze troep is opgelost betaal ik geen stuiver
 
Ook bij KPN heb je geen vast IP adres zonder daar fors voor te betalen. IP adressen zijn nu eenmaal schaars en dus duur.

Eens uiteraard dat het slecht is dat de helpdesk je verkeerd heeft voorgelicht.
 
Ook bij KPN heb je geen vast IP adres zonder daar fors voor te betalen. IP adressen zijn nu eenmaal schaars en dus duur.

Eens uiteraard dat het slecht is dat de helpdesk je verkeerd heeft voorgelicht.

het gaat mij niet om betalen. Het gaat erom dat er gezegd word dat er een vast IP adres word geleverd en dit blijkt geenszins het verhaal te zijn.

Schaar is overigens ook onzin, want met de IPV6 is dat probleem inmiddels al achterhaalt
 
Erger dan wat het is kan het toch niet zijn.....
Wat wilde ze gaan doen, mijn rekeningnummer wijzigen. Graag hoor want tot dat deze troep is opgelost betaal ik geen stuiver

Lijkt me wel als iemand namens jou opeens allemaal bestellingen bij Ziggo doet. Niet dat alleen een klantnummer daar voldoende voor is, maar het helpt al een stukje op weg in ieder geval.

En niet betalen is meestal niet de meest handige oplossing. De enige die je daar mee hebt ben je zelf door de incassokosten die er dan bijkomen.

Handiger is wel betalen, maar direct opzeggen en/of een claim indienen voor restitutie.
 
Schaar is overigens ook onzin, want met de IPV6 is dat probleem inmiddels al achterhaalt

Behalve dat Ziggo nog geen IPv6 uitgeeft voor zover ik weet. En je bovendien als bedrijf met alleen een IPv6 adres voor het gros van je klanten niet bereikbaar bent.
 
Lijkt me wel als iemand namens jou opeens allemaal bestellingen bij Ziggo doet. Niet dat alleen een klantnummer daar voldoende voor is, maar het helpt al een stukje op weg in ieder geval.

En niet betalen is meestal niet de meest handige oplossing. De enige die je daar mee hebt ben je zelf door de incassokosten die er dan bijkomen.

Handiger is wel betalen, maar direct opzeggen en/of een claim indienen voor restitutie.

Het verhaal ligt inmiddels al bij de media ook. Radar en Tros. Dit loopt namelijk al etterlijke maanden. En werkt dat niet dan slepen we Ziggo voor de rechter met valse voorlichting en bedrog.
 
Behalve dat Ziggo nog geen IPv6 uitgeeft voor zover ik weet. En je bovendien als bedrijf met alleen een IPv6 adres voor het gros van je klanten niet bereikbaar bent.

Ik zei ook niet dat wij IPV6 hebben maar dat IP adressen op zijn. Klopt onder IPV4.
 
Gewoon in gebreke stellen, even van op de hoogte brengen en gewoon niet betalen. Incassokosten komen bij een duidelijke verkeerde voorlichting toch op hun conto. Rechtsbijstand/ advies is heel handig in dit soort situaties. Ik zou gewoon het hele pakket opzeggen. XS4ALL en KPN bieden dergelijke pakketten ook aan.
Wat ik mis in zaken als deze dat Ziggo zich erg passief opstelt. Iets proactiever past meer bij goed zakendoen. Helemaal met een business account.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan