• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

CPU 100% en meer problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

derpeck

Beste mensen,

afgelopen week heb ik internetbeveiliging van Ziggo geinstalleerd op de PC. Na installatie loopt de CPU telkens op naar 100% met het logische gevolg dat de pc vreselijk traag wordt.

Na een volledige systeemscan om te controleren of dit probleem niet veroorzaakt werd door iets anders, vond F-secure niets. De CPU blijft dus nog steeds rond 100% staan.

Opvallend is dat meteen na het opstarten al gevraagd wordt of ik een probleemrapport wil verzenden omdat fssm32.exe een probleem heeft gehad.

Als ik in taakbeheer kijk welk programma zo veel CPU gebruikt, dan zie ik dat toepassingen met "fs" in de naam veel gebruiken.

Op dit moment kan ik niet bij die PC komen omdat ik niet thuis ben, maar als jullie er meer over willen weten om zo tot een zo passend mogelijk antwoord te kunnen komen, dan hoor ik het graag en zal ik dit zo snel mogelijk melden.

Ik hoop dat er hier iemand is die mij (hopelijk snel :)) kan helpen.


Alvast bedankt.

Peck
 
Wanneer heb je die versie gedownload ?
Er is op 13 november een nieuwe versie online gezet die ook geschikt is voor Windows 7, heb je deze versie al ?

Misschien moet je misschien proberen deze versie opnieuw te installeren ?

Kan het zijn dat je vorige anti-virus pakket nog ergens actief is ?
Soms wil een antivirus pakket zich moeilijk laten verwijderen en zou het kunnen dat je 'oude' nog werkt en niet goed samenwerkt met de nieuwe.

Kun je anders wat meer info geven over je systeem, welke antivirus je hiervoor had en of het al vanaf het begin is toen je het geinstalleerd hebt dat de load op 100% staat etc.
 
Wanneer heb je die versie gedownload ?
Er is op 13 november een nieuwe versie online gezet die ook geschikt is voor Windows 7, heb je deze versie al ?

Misschien moet je misschien proberen deze versie opnieuw te installeren ?

Kan het zijn dat je vorige anti-virus pakket nog ergens actief is ?
Soms wil een antivirus pakket zich moeilijk laten verwijderen en zou het kunnen dat je 'oude' nog werkt en niet goed samenwerkt met de nieuwe.

Kun je anders wat meer info geven over je systeem, welke antivirus je hiervoor had en of het al vanaf het begin is toen je het geinstalleerd hebt dat de load op 100% staat etc.

Afgelopen week (Dus na de 13e) heb ik het gedownload. De voorgaande virusscanner op de pc was Norton. Deze heb ik door het installatieprogramma van Ziggo internetbeveiliging laten verwijderen. Systeeminfo zal ik morgen even bij elkaar sprokkelen als ik thuis ben. Dat weet ik zo niet allemaal uit mijn hoofd :)
 
Lees ook dit (is programma dat door Sicko geleverd wordt!)
Staat o.a. als negatieve eigenschap:

  • grote impact op pc-prestaties.
Waarom niet gewoon AVG of zo gebruiken, is gratis. Of ESET (gebruik ik op al mijn machines van zware pc tot zeer basic laptop), gebruikt heel weinig resources en doet het prima en is nog goedkoper -en veel beter- ook. Je kan Ziggo cancellen en de demoversie (is volledige versie) voor 1 maand testen. Zie je gelijk hoe goed die is.

Verder moet je even Googlen op een verwijder tool voor Norton. Die laat normaal bij deinstallatie nog weleens wat staan.

En installeer gelijk even het programma (gratis maar goed):
Spybot Search & Destroy


P.S. Advies aan Ziggo: maak eens een deal met een goede partner, ESET bijvoorbeeld
Aangezien ik dat hier gefluisterd heb verwacht ik wel provisie!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf al bij deze klanten dit pakket verwijderd omdat het inderdaad de Pc zeer traag maakt. Na deinstallatie werkt de PC weer normaal.

Er zijn gelukkig voldoende gratis pakketten die ook prima voldoen en de pc niet traag maken. Je betaald toch per maand een bedrag voor een pakket wat niet goed werkt op elke pc en de boel vertraagd.

Nog een die gratis is van Microsoft

Microsoft Security Essentials
 
Zelf al bij deze klanten dit pakket verwijderd omdat het inderdaad de Pc zeer traag maakt. Na deinstallatie werkt de PC weer normaal.

Er zijn gelukkig voldoende gratis pakketten die ook prima voldoen en de pc niet traag maken. Je betaald toch per maand een bedrag voor een pakket wat niet goed werkt op elke pc en de boel vertraagd.

Nog een die gratis is van Microsoft

Microsoft Security Essentials


NOOIT iets van microsoft nemen! Ze krijgen hun eigen software (windoos & IE niet eens veilig) Neem gewoon een betaald pakket. Zoals ik al zei ESET bijvoorbeeld. Met je veiligheid moet je niet schipperen kan je alleen maar ellende van krijgen.
 
Afgelopen week (Dus na de 13e) heb ik het gedownload. De voorgaande virusscanner op de pc was Norton. Deze heb ik door het installatieprogramma van Ziggo internetbeveiliging laten verwijderen. Systeeminfo zal ik morgen even bij elkaar sprokkelen als ik thuis ben. Dat weet ik zo niet allemaal uit mijn hoofd :)

Het verwijderen van Norton gaat lang niet altijd goed, je kunt even zoeken naar de Norton Removal Tool en die nog eens draaien. En eventueel Fsecure verwijderen en opnieuw installeren en eens kijken of het dan beter is.
 
NOOIT iets van microsoft nemen! Ze krijgen hun eigen software (windoos & IE niet eens veilig) Neem gewoon een betaald pakket. Zoals ik al zei ESET bijvoorbeeld. Met je veiligheid moet je niet schipperen kan je alleen maar ellende van krijgen.
Ik vertrouw Microsoft ook niet al te erg als het aankomt op veiligheid. Maar dat een betaald pakket veiliger zou zijn dan een gratis pakket omdat je ervoor betaalt zie ik toch niet helemaal.
AVG, Avast, ClamAV, Antivir en ZoneAlarm zijn gratis pakketten die stuk voor stuk hun werk goed doen. Stukken beter dan een duur pakket als Norton (Symantec moet het houden bij Ghost en Norton Commander!).

Maar als je Norton laat verwijderen door F-Secure en Norton begint niet te miepen dat het niet mag, dan is het toch weg? Ik had begrepen dat die removal tool alleen nodig is als Norton gaat miepen dat-ie er niet af wil.
 
Maar als je Norton laat verwijderen door F-Secure en Norton begint niet te miepen dat het niet mag, dan is het toch weg? Ik had begrepen dat die removal tool alleen nodig is als Norton gaat miepen dat-ie er niet af wil.

De vraag van mij was of het zeker was dat er niets meer draaide van Norton. Norton laten verwijderen door F-Secure lijkt mij persoonlijk niet handig. Dat zou je beter door Norton zelf kunnen laten doen.

Maar misschien heb je tips waarom Ziggo's Fsecure de processor continue op 100% laat lopen ? Lijkt mij niet normaal, als iedereen dat zou hebben zou niemand meer Fsecure kopen, terwijl dit één van de betere anti-virus pakketten zou moeten zijn volgens verschillende tests.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan