Hikjes in beeld/geluid bij de Horizon

Heb je wel of geen last van hikjes in beeld van je Horizon ? (lees eerst bericht #1)


  • Totaal aantal stemmers
    336
Ik heb sinds de laatste upgrade ook ineens "hikjes" in het geluid op sommige zenders. Het signaal is prima.
 
Het is vandaag (3 December 2016) weer op alle door mij gekozen zenders een drama met hiks in beeld en geluid. Ook de AB reageert alleen waaneer hij zelf zin heeft. De hele handel (incl. modem) maar weer eens geheel stroomloos gemaakt en weer aangesloten.
Dit neemt dan weer zo'n dikke 15 minuten tijd in beslag, die niet aan de zaken besteed kunnen worden waar dit apparaat voor ontworpen is, n.l. TV kijken zonder storing, maar ook nadat er weer beeld was, waren de hiks in beeld en geluid nog steeds aanwezig. Tijdstip was tussen 17:00 en 19:00 uur.
Naarmate de avond vorderde, namen deze ongemakken af, en nu (+/- 23:00 uur) is het vrijwel niet meer aanwezig op de zender die nu opstaat. (SBS6 en RTL4)

Het ligt dus niet aan mijn installatie en/of kabels, want die kunnen zichzelf niet herstellen gedurende de avond.
Maar van de zijde van Ziggo blijft het muisstil....
 
Ik zou me nog kunnen voorstellen dat er meer storing is op bepaalde tijdstippen, maar als ik een opname terugkijk en na 'n hikje in het geluid 'n stukje terugspoel en dan op dezelfde plaats geen hikje te bekennen is, dan weet ik zeker dat het aan het apparaat zelf ligt.
Vóór de update had ik er geen enkele keer last van, na de update echter wel, dus mijn conclusie is dat het aan de update moet liggen.
 
Een kleine crosspost met mijn ervaringen na de update. Zelfs de opnames die ik voor de update gemaakt heb worden niet zonder geluidsonderbrekingen afgespeeld. Spoel je hem even terug is het geluid op de plek van de onderbreking goed. Er zit dus iets niet lekker in de Horizon Mediabox na de laatste update. Ook reageert de mediabox een stuk slechter op de afstandsbediening.

Ik heb gisteren de box als terug gezet naar fabriekinstellingen. Ook heb ik mijn modem, router etc. al een paar keer opnieuw opgestart. Tot nu toe helpt niks.

Mij maken ze niet wijs dat deze update de heilige graal moet zijn. Ik heb de Horizon Mediabox sinds ik hem gekregen heb altijd zonder problemen kunnen gebruiken. Okay, hij was wat traag maar alles wat het ding moest doen deed het zonder morren en beeld- en geluidsstoringen. Met andere woorden ik ben niet blij en ik geef het nu op met zoeken naar een oplossing in mijn eigen netwerk. Het heeft mij al teveel tijd en moeite gekost. :giveup: Dus Ziggo aan het werk om de kwaliteit van de box weer op orde te brengen. :mrgreen:

Ik heb mij moeten inhouden om de afstandsbediening niet tegen de muur kapot te gooien zo gefrustreerd raak ik hier van. Dan ben ik ondertussen blij dat ik ook nog een htpc heb waarop ik tenminste wel films, series etc. kan kijken zonder haperingen en andere ellende.

Net de Horizon Mediabox weer even van de stroom gehad en nu lijkt hij weer redelijk vlot te reageren. Het is net of er een cache volloopt en dat er daarna een geheugengebrek ontstaat waardoor de box niet meer lekker loopt en dus geluid gaat skippen, commando's domweg negeert etc. Eigenlijk teveel om op te noemen. Ik heb nog nooit zoveel kunst en vliegwerk hoeven ondernemen om lekker tv (terug) te kunnen kijken en dan ook nog niet eens vlekkeloos. Ik ben bijna geneigd om de Humax 5200C maar weer van de slaapkamer te halen maar daar betaal ik geen €4,00 per maand voor.
 
Een kleine crosspost met mijn ervaringen na de update. Zelfs de opnames die ik voor de update gemaakt heb worden niet zonder geluidsonderbrekingen afgespeeld. Spoel je hem even terug is het geluid op de plek van de onderbreking goed. Er zit dus iets niet lekker in de Horizon Mediabox na de laatste update. Ook reageert de mediabox een stuk slechter op de afstandsbediening.

Ik heb gisteren de box als terug gezet naar fabriekinstellingen. Ook heb ik mijn modem, router etc. al een paar keer opnieuw opgestart. Tot nu toe helpt niks.

Mij maken ze niet wijs dat deze update de heilige graal moet zijn. Ik heb de Horizon Mediabox sinds ik hem gekregen heb altijd zonder problemen kunnen gebruiken. Okay, hij was wat traag maar alles wat het ding moest doen deed het zonder morren en beeld- en geluidsstoringen. Met andere woorden ik ben niet blij en ik geef het nu op met zoeken naar een oplossing in mijn eigen netwerk. Het heeft mij al teveel tijd en moeite gekost. :giveup: Dus Ziggo aan het werk om de kwaliteit van de box weer op orde te brengen. :mrgreen:

Ik heb mij moeten inhouden om de afstandsbediening niet tegen de muur kapot te gooien zo gefrustreerd raak ik hier van. Dan ben ik ondertussen blij dat ik ook nog een htpc heb waarop ik tenminste wel films, series etc. kan kijken zonder haperingen en andere ellende.

Net de Horizon Mediabox weer even van de stroom gehad en nu lijkt hij weer redelijk vlot te reageren. Het is net of er een cache volloopt en dat er daarna een geheugengebrek ontstaat waardoor de box niet meer lekker loopt en dus geluid gaat skippen, commando's domweg negeert etc. Eigenlijk teveel om op te noemen. Ik heb nog nooit zoveel kunst en vliegwerk hoeven ondernemen om lekker tv (terug) te kunnen kijken en dan ook nog niet eens vlekkeloos. Ik ben bijna geneigd om de Humax 5200C maar weer van de slaapkamer te halen maar daar betaal ik geen €4,00 per maand voor.


Je bent niet de enige, hier ook sinds de update last van, inmiddels 4de monteur ingeplanned;

huisinstallatie is perfect en getest door tenminste 3 monteurs nu.
tv vervangen
dus ligt echt aan de horizon
inmiddels ook al 2 nieuwe boxen gehad, same issue ;)


wat bijzonder is, neem het eens op als het gebeurt. Ik ben tot de conclusie gekomen, dat ten tijden van de beeldhikjes, het beeld van een andere zender weergegeven wordt (+/- 500 msec)

overigens de geluid hikjes en wegvallen geluid heb ik ook. ook wordt de horizon heeel traag ten tijden dat het zich voor begint te doen. en heb ook al een reboot gehad.


mvg

bart
 
Wat ik me afvraag is het de oudste (Samsung) Horizon SMT-G7400
inclusief analoge uitgangen die problemen geeft of de opvolger (Samsung) Horizon SMT-G7401 met alleen digitale uitgangen. Tot op heden geen last gehad vanaf de update met de Samsung SMT-G7401.


Groetjes Frank
 
Wat ik me afvraag is het de oudste (Samsung) Horizon SMT-G7400
inclusief analoge uitgangen die problemen geeft of de opvolger (Samsung) Horizon SMT-G7401 met alleen digitale uitgangen. Tot op heden geen last gehad vanaf de update met de Samsung SMT-G7401.


Groetjes Frank
7401 ook, ik heb die.
 
Wat ik me afvraag is het de oudste (Samsung) Horizon SMT-G7400
inclusief analoge uitgangen die problemen geeft of de opvolger (Samsung) Horizon SMT-G7401 met alleen digitale uitgangen. Tot op heden geen last gehad vanaf de update met de Samsung SMT-G7401.


Groetjes Frank


Frank,


me oude G7400 had er last van maar ook inmiddels mijn 2 nieuwe 7401 hebben er last van (inmiddels dus inderdaad al 2 nieuwe horizons gehad van de monteurs. Wederom ondersteund dit mijn vermoedde dat het aan de firmware ligt.


Ik ga straks mijn horizon eens even ressetten en hem niet in me thuisnetwerk hangen, ivm de opmerkingen van de gebruikers uit de testgroep. wellicht bied dit dan eventueel soelaas.




mvg


Bart
 
Frank,


me oude G7400 had er last van maar ook inmiddels mijn 2 nieuwe 7401 hebben er last van (inmiddels dus inderdaad al 2 nieuwe horizons gehad van de monteurs. Wederom ondersteund dit mijn vermoedde dat het aan de firmware ligt.


Ik ga straks mijn horizon eens even ressetten en hem niet in me thuisnetwerk hangen, ivm de opmerkingen van de gebruikers uit de testgroep. wellicht bied dit dan eventueel soelaas.




mvg


Bart
Ik krijg binnen enkele dag ook de 3e box ivm met dezelfde problemen. ondemand menu's zijn ook sinds afgelopen weekend erg traag en loopt vaak vast. ook tvgids liep gelijk vast toen ik die opende. Fabrieksinstellingen hielp ook niet. Bij ziggo kunnen ze signaal van de box sinds 3 dec niet meer controleren zei Anne Ziggo, oorzaak zou defecte box of signaal probleem kunnen zijn. Nu maar hopen dat de nieuwe box het wel goed doet maar ben er bang voor.
 
Stop een 1.3 cam met smartcard in je tv.
Dat werkt prima, tenminste , als de tv niet als te oud is.
Je hebt dan Ziggo interactief, wat probleemloos werkt.
Neem er een Humax 5200 bij en je bent helemaal klaar.
Misschien kun je ook nog en harde schijf aan de tv hangen, voor extra opname"s.
 
Terug
Bovenaan