• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo LIEGT!!! Irdeto decoders werken ook in UPC gebied

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

A-J

Als je verhuist van oud Ziggo gebied (Irdeto) naar oud UPC gebied (Nagravision) geeft men aan dat al je Irdeto (HD recorder en CI+ modules) apparatuur niet meer zal werken. Als je er niet op achteruit wil gaan moet je de nieuwe Horizon box afnemen en een nieuwe CI+ module huren.

De grap is: alle Irdeto apparatuur :arrow:WERKT GEWOON IN OUD UPC gebied totdat men je abonnement omzet naar het nieuwe veel duurder abonnement.

Ik ben net verhuist van Brabant naar Amsterdam tot mijn verbazing werkte alle apparatuur perfect, tot men al mijn Smartcards deactiveerde op de dag dat ik over ging naar het nieuwe abonnement. Als ik een smartcard van een Brabantse vriend gebruik, werkt alles nog steeds perfect.

Aldus Ziggo kan ik al mijn Irdeto apparatuur (1 HD recorder, 2 CI+ modules en 3 smartcards, met een gezamenlijke nieuw waarde van meer dan €700,-)) niet meer gebruiken. Nu ben ik verplicht om een abonnement dat meer dan €100,- per jaar duurder is af te nemen.

Ik heb vele keren met Ziggo gebeld voor een oplossing. Liefst om gewoon mijn oude smartcards weer te activeren, de Horizon box terug te nemen en mijn oude abonnement weer actief te maken. Tot op heden is dat niet gelukt. (Bij interesse hou ik jullie op de hoogte)

:pompom:GA JE VERHUIZEN NAAR OUD UPC:pompom: gebied laat je dus niet gelijk afschepen met een duurder abonnement omdat Ziggo zegt dat je apparatuur niet meer werkt.

Als iemand tips heeft hoe dit op te lossen zodat alle klanten van Ziggo welke gaan verhuizen er profijt van hebben, reageer vooral.
 
wat je aanhaalt is al eens geplaatst op dit forum en al bekent.
niet echt liegen maar een beetje om de waarheid heen draaien.
je kunt dus niet meer terug naar je oude abo. waarom denk je dat ze zoveel moeite doen met acties om mensen over te halen naar een nieuw abo?
het liefst stoppen ze vandaag nog met de oude ziggo abonnementen, maar wie slim is blijft dit lekker aanhouden.
 
Zorg dat je een dossier aanmaakt, nogmaals schriftelijk met ziggo communiceren en bij geen resultaat de geschillencommissie inschakelen.
 
Je hebt hier als oud ziggo abonnee gewoon een heel sterke zaak irdeteo werkt hier sinds de fusie inderdaad en men had je gewoon administratief moeten verhuizen naar UPC gebied.
Een overstap is niet nodig en moet dus niet geadviseerd worden.
De help desk heeft hier gewoon geblunderd en moet het zonder meer recht zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt hier als oud ziggo abonnee gewoon een heel sterke zaak irdeteo werkt hier sinds de fusie inderdaad en men had je gewoon administratief moeten verhuizen naar UPC gebied.
Een overstap is niet nodig en moet dus niet geadviseerd worden.
De help desk heeft hier gewoon geblunderd en moet het zonder meer recht zetten.

De helpdesk heeft niet geblunderd, het zijn gewoon de voorwaarden van ziggo, als je van een upc gebied naar een ziggo gebied verhuist, dan veranderd er niets aan je abonnement, maar als je van ziggo gebied naar een upc gebied verhuist wel, ze willen het liefst iedereen aan een upc abonnement hebben. Het is namelijk upc, maar ze noemen het ziggo.
 
Dat is niet juist waarom denk je dat we hier nu irdeto codering hebben sinds de fusie niet voor nieuwe Ziggo en oud UPC abonnees maar voor de mensen met een oud ziggo contract.
Deze oude ziggo contracten blijven gewoon intact waar je ook woont en daar mag niet aan getoornd worden door middel van verkeerde voorlichting

Dus een blunder maar houden ze vast aan hun standpunt en herstellen ze het niet dan wordt het misleiding want je mag de zaken niet anders voorstellen als de werkelijkheid.

Trouwens ook de voorwaarden van oud ziggo abonnees zijn anders dan die van nieuw ziggo en die blijven bij verhuizing gewoon van kracht al is dat naar oud UPC gebied.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien klacht ook via TV bekend maken, d bekende programma's EditieNL, Kassa en Radar. Via social media. Klagen bij Sander Dekker? Via de rechtsbijstandverzekering een klacht indienen?
 
wat je aanhaalt is al eens geplaatst op dit forum en al bekent.
niet echt liegen maar een beetje om de waarheid heen draaien.
je kunt dus niet meer terug naar je oude abo. waarom denk je dat ze zoveel moeite doen met acties om mensen over te halen naar een nieuw abo?
het liefst stoppen ze vandaag nog met de oude ziggo abonnementen, maar wie slim is blijft dit lekker aanhouden.

"Niet echt liegen" bestaat niet.
Om de waarheid heen draaien is een synoniem voor niet de waarheid spreken of liegen.
 
Dank voor alle tips zover.

Ik heb inmiddels ook schriftelijk mijn klacht ingediend. Ik ben benieuwt waar Ziggo mee gaat komen.
 
Strikt juridisch gezien verbreekt je het contract met Ziggo B.V. (Voormalig Ziggo) en ga je een nieuw contract aan met bijbehorende voorwaarden met Ziggo Services B.V. (oud UPC gebied).

Beiden maken gebruik na de naam Ziggo en bieden gelijke diensten aan. Toch zijn het oude UPC en oude Ziggo gebied 2 losstaande bedrijven van elkaar. Als klant heb je de keuze om met de voorwaarden van Ziggo Services B.V. akkoord te gaan bij aanvang van een nieuwe overeenkomst met Ziggo Services B.V. na verhuizing maar dit is niet verplicht. Gezien Ziggo B.V. geen diensten levert in het Ziggo Services B.V. gebied vervalt die overeenkomst en is inderdaad alles wat je in het Ziggo B.V. gebied had geschiedenis. Dat er op technisch vlak een en ander wel mogelijk blijkt staat hier los van. Ik ken de verdere structuur van het bedrijf niet maar ik zou het niet vreemd vinden dat het netwerk zelf in een aparte B.V.

Je hebt juridisch geen verhaal en Ziggo wel. Succes met je gelijk halen :thumb up:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan