• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Post hier als U de nieuwe modem/snelheid hebt maar niet aan de verwachting voldoet

Status
Niet open voor verdere reacties.
536834933.png


Alles-in-1 extra. Sinds vrijdag 7 augustus een docsis 3 modem, echter download snelheid is niet hoger geweest dan ca. 23 Mb/s. Upload is vanaf het begin wel in orde. Toch maar terug naar alles-in-1 plus ?

Update: Het lijkt erop dat de 54 Mb wireless netwerkadapter in mijn laptop de boosdoener is. Ik zal een 300N adapter aanschaffen.
URL%5D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
sinds een aantal weken Touchstone docsis 3.0 modem, absurd lage snelheden
Voorheen Z3I gebruiker en altijd een strakke maximale download.
Helaas is het nu meer dan bagger, fluctuaties in de snelheid, maximaal 20 Mbit down.
Bellen ..., meerdere malen, heeft weinig nut.

Langzamerhand alles getest, alles vervangen. Zonder router getest.
I give up, bij Ziggo weten ze het ook niet meer (best aardige lui, dat dan wel weer)

Mooi 'alles-in-een extra pakket :censored:

postcode 7545 , enschede
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is er iemand die meer van de HD medewerkers en een monteur te horen heeft gekregen dat er een nieuwe update van de firmware komt in augustus voor de Arris 702 modems en dat dan (in ieder geval mijn probleem) opgelost zou moeten zijn?

Ik heb sinds juni het nieuwe modem, maar het heeft nooit goed gewerkt, 2 maal monteur langs geweest en steeds weer is uiteindelijk het oude modem weer aangesloten. Daarnaast ben ik het nu zat om de HD te blijven bellen, kost een vermogen op deze manier. De laatste monteur heeft het signaal op prima waardes weten te krijgen, kabels gecontroleerd, alles doorgemeten, alles goed, maar het nieuwe modem weigert een stabiele upload snelheid te geven waardoor de browser of 10 minuten doet over het downloaden van een simpele pagina of gewoon weg timeouts geeft. De laatste monteur heeft dit zelf ook allemaal gezien en zijn Ziggo laptopje rechtstreeks aangesloten en had hetzelfde probleem dus. Hij en de mensen die hij bij Ziggo belde konden er weinig aan doen. Uiteindelijk is het oude modem dus weer aangesloten en moest de monteur tegen mij zeggen dat er ergen in augustus een nieuwe firmware komt voor het modem wat het probleem zou moeten oplossen...

Tuurlijk, het is pas 11 augustus, maar of ik kan ineens niet meer een search doen of er is nergens info over de zogenaamde firmware update...

Op 1 september, als het nog niet is opgelost, bel ik de klantenservice op en vraag ik dat als ik nu Ai1+ neem op mijn postcode of ik dan 20/3 krijg, als ze mij dat kunnen garanderen dan ga ik over naar Ai1+, heb ik dezelfde snelheid als nu maar ben ik wel 15 euro per maand minder kwijt. Vind het belachelijk dat men niet meer info geeft aan hun klanten, maar onder tussen wel steeds brieven blijft sturen dat ik zo snel mogelijk het nieuwe modem moet aansluiten en het oude terugsturen ( de 1e keer dacht ik dat dat betekende dat ze het opgelost hadden, niet dus! )....

Alysa
 
Is er iemand die meer van de HD medewerkers en een monteur te horen heeft gekregen dat er een nieuwe update van de firmware komt in augustus voor de Arris 702 modems en dat dan (in ieder geval mijn probleem) opgelost zou moeten zijn?

Ik heb sinds juni het nieuwe modem, maar het heeft nooit goed gewerkt, 2 maal monteur langs geweest en steeds weer is uiteindelijk het oude modem weer aangesloten. Daarnaast ben ik het nu zat om de HD te blijven bellen, kost een vermogen op deze manier. De laatste monteur heeft het signaal op prima waardes weten te krijgen, kabels gecontroleerd, alles doorgemeten, alles goed, maar het nieuwe modem weigert een stabiele upload snelheid te geven waardoor de browser of 10 minuten doet over het downloaden van een simpele pagina of gewoon weg timeouts geeft. De laatste monteur heeft dit zelf ook allemaal gezien en zijn Ziggo laptopje rechtstreeks aangesloten en had hetzelfde probleem dus. Hij en de mensen die hij bij Ziggo belde konden er weinig aan doen. Uiteindelijk is het oude modem dus weer aangesloten en moest de monteur tegen mij zeggen dat er ergen in augustus een nieuwe firmware komt voor het modem wat het probleem zou moeten oplossen...

Tuurlijk, het is pas 11 augustus, maar of ik kan ineens niet meer een search doen of er is nergens info over de zogenaamde firmware update...

Op 1 september, als het nog niet is opgelost, bel ik de klantenservice op en vraag ik dat als ik nu Ai1+ neem op mijn postcode of ik dan 20/3 krijg, als ze mij dat kunnen garanderen dan ga ik over naar Ai1+, heb ik dezelfde snelheid als nu maar ben ik wel 15 euro per maand minder kwijt. Vind het belachelijk dat men niet meer info geeft aan hun klanten, maar onder tussen wel steeds brieven blijft sturen dat ik zo snel mogelijk het nieuwe modem moet aansluiten en het oude terugsturen ( de 1e keer dacht ik dat dat betekende dat ze het opgelost hadden, niet dus! )....

Alysa
ik heb daar nog niks over gehoord (heb zelf ook het nieuwe modem staan
en ervaar ook erg veel fluctuaties in de verbinding
wel zijn de snelheden nu redelijk op pijl :-)
 
De meeste mensen halen de snelhied niet, maar denk dat het 9 van de 10 keer niets met Ziggo te maken heeft.....velen vergeten dat de 'WAN to LAN' snelheid zeer laag is van bepaalde routers......ook ik heb eerst een half uurtje staan schelden toen mijn snelheid maar 26MBit down / 1MBit up was na het aansluiten van mijn nieuwe docsis 3.0 modem in combinatie met een Alles in 1 Extra...maar na veel surfen, lezen en vooral spelen met mijn netwerk was ik er al snel achter dat het absoluut niet de modem nog ziggo is.....maar mijn router , de WRT54G V5.
Als eerste raad ik daarom ook aan om altijd te testen met je PC rechtstreeks op de docsis 3.0 modem en kijken wat die dan voor snelheid aan geeft......natuurlijk moet je ook hier rekening houden met of je een redelijk up to date pc heb en of al je drivers up to date zijn, met onderandere netwerk drivers.

De doorvoer snelheid van mijn router, 'WAN to LAN' zou in max 54MBit moeten wezen.....dus denk maar niet dat je met een 10/100MBit router dan ook maar ooit 100MBit zou halen, want dat kan je vergeten.......toch heb ik hem vrij in de buurt gekregen van die 54MBit door er een nieuwe firmware op te zetten (mijne is gehacked en draait Linux in plaats van VxWorks.....heb er dan ook DD-WRT op staan) en te spelen met de instellingen van de router zelf...(zoals IP filter Setting, maximaal ports zo laag mogelijk te zetten, kon niet lager als 256 connecties en mijn processor ietsje te overklocken).....nu draai ik uiteindelijk met een 46.18MBit down en 4.62MBit up.....ben dus zeer tevreden.

537445139.png
 
Inmiddels heb ik vandaag opnieuw contact gehad met de technische dienst. We degelijk zijn er problemen met het 3.0 platform.
In ieder geval, mijn problemen liggen niet aan de router, die gebruik ik niet
 
Het is de laatste maand echt prut hierzo. DNS server problemen (zie andere thread) en een upload die ik hiervoor beter en meer constant had.



speedtest1n.jpg


En die upload is voor mij het belangerijkste. Draai een server waarmee ik mijn zelfgeprogrammeerde internet database / administratie software test. Maar als mijn upload bagger is, is mijn verbinding vanaf werk belabberd. En als de upload zo is, is mijn telefoon ook flakey... Geen gehoor vanaf een kant etc...

Bij de helpdesk zouden ze me een pakketje opsturen, met daarin connectie spullen (nieuw filter?? Bedrading??). Heb tot heden nog niets mogen ontvangen. En helpdesk bellen kan ik niet ? Wel lekker rustig zo zonder telefoon.

Zucht...

Arjan
 
Het is de laatste maand echt prut hierzo. DNS server problemen (zie andere thread) en een upload die ik hiervoor beter en meer constant had.



speedtest1n.jpg


En die upload is voor mij het belangerijkste. Draai een server waarmee ik mijn zelfgeprogrammeerde internet database / administratie software test. Maar als mijn upload bagger is, is mijn verbinding vanaf werk belabberd. En als de upload zo is, is mijn telefoon ook flakey... Geen gehoor vanaf een kant etc...

Bij de helpdesk zouden ze me een pakketje opsturen, met daarin connectie spullen (nieuw filter?? Bedrading??). Heb tot heden nog niets mogen ontvangen. En helpdesk bellen kan ik niet ? Wel lekker rustig zo zonder telefoon.

Zucht...

Arjan

Arjan, heb je een router op je modem aangesloten? Zoja haal eens de spanning van je modem en router af en sluit dan eerst de modem weer aan en daarna de router.......had namelijk het zelfde probleem, maar na de spanning eraf gehaald te hebben was dat opgelost.
 
Nou Ziggo ziet het modem niet online....

Gelukkig kan ik nog wel interrnetten via Adsl, zou zo maar twee dagen kunnen duren voor de volgende afdeling het probleem op heeft gelost..
 
Ik heb sinds deze een Docsis 3.0 modem van Ziggo ontvangen. Hierover ben ik erg teleurgesteld. Ik haal nu een lagere snelheid als met mijn oude modem...

Ik heb een Alles-in-1 Extra pakket en zou dus 50 mbit/s moeten halen.



 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan