• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

CI+ werkt goed op Sony Bravia KDL-40W5500

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb 2 modules geprobeerd (zaten er goed in), had thuis al 3 kaarten, alledrie geprobeerd en uiteindelijk die nieuwe ook maar geactiveerd.

Denk dat ik sony maar is ga bellen..

Hier is alles ok, ook een 46w5500, direct beeld en alles perfect.
Kijk de producten van Ziggo zijn geweldig, enkel de mensen die er iets van moeten maken bij Ziggo ontbreekt het aan kennis en service.
 
Hallo-
Ook ik heb de CI+ geinstalleerd en alles werkt prima, ik heb echter twee vragen aan de mensen hier:

1. PIP/PAP, hebben jullie dat werkend gekregen? Ik kan niet kiezen tussen bijvoorbeeld het digitale kanaal en het analoge kanaal.. Any idea?
2. Geluidsverschillen bij het zappen tussen de kanalen. Ik gebruik een externe reciever voor het geluid, en bij het zappen heb je soms verschillende geluidssterktes bij enkele kanalen. Is dit in te stellen?

Iemand een idee? Alvast bedankt.

Robbert
 
Hallo-
Ook ik heb de CI+ geinstalleerd en alles werkt prima, ik heb echter twee vragen aan de mensen hier:

1. PIP/PAP, hebben jullie dat werkend gekregen? Ik kan niet kiezen tussen bijvoorbeeld het digitale kanaal en het analoge kanaal.. Any idea?
2. Geluidsverschillen bij het zappen tussen de kanalen. Ik gebruik een externe reciever voor het geluid, en bij het zappen heb je soms verschillende geluidssterktes bij enkele kanalen. Is dit in te stellen?

Iemand een idee? Alvast bedankt.

Robbert

1. PIP/PAP werkt alleen als het tweede signaal van een externe input komt aangezien de W5500 maar 1 tuner heeft. Dus met 2 televisiekanalen werkt het niet.

2. In het Xbar menu ga naar Settings, Sound, Auto Volume. Dit zou het audioniveau gelijk moeten houden op alle kanalen, ik neem aan analoog + digitaal.
 
Hallo-
Ook ik heb de CI+ geinstalleerd en alles werkt prima, ik heb echter twee vragen aan de mensen hier:

1. PIP/PAP, hebben jullie dat werkend gekregen? Ik kan niet kiezen tussen bijvoorbeeld het digitale kanaal en het analoge kanaal.. Any idea?
PIP/PAP werkt alleen als je bv een externe decoder hebt aangesloten, dus niet met analoge en digitale bron van je tv.

antwoord op je 2e vraag: is verder niet in te stellen, sommige zenders (bv sbs6) is het geluid behoorlijk sterker van. Ik heb het geluid ook via receiver angesloten via optisch kabeltje, en heb het geluid van de receiver op analoog gezet omdat ik anders het volume niet kan regelen met de A.B van de tv en moet ik steeds de A.B van de versterker gebruiken.

edit
ik zie net dat er al een antwoord op je vragen is gegeven, had ik niet gelezen. En auto volume werkt alleen als tv speaker is geselecteerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
2. In het Xbar menu ga naar Settings, Sound, Auto Volume. Dit zou het audioniveau gelijk moeten houden op alle kanalen, ik neem aan analoog + digitaal.
Dit werkt alleen als je 'tv speaker' hebt geselecteerd, en Lionhead gebruikt externe receiver dus dat werkt dan niet.
 
Ok, bedankt voor de snelle reacties. Toch enigzins teleurstellend dat het geluid van de ingebouwde tuner niet apart in te stellen is....

Thx.

Robbert.
 
Probleemloze installatie!

cam met "ziggo certified" naar de muur.
card met witte gedeelte naar de muur
cam zit ongeveer 1/3 in de tv

bestaande card werkt uitstekend (mei 2009)

Vandaag bestelde Digitale Televisie Module ontvangen. Door de diverse forumberichten was ik toch wel voorbereid op enige hobbels op mijn weg. Niets was minder waar!

Wat waren mijn stappen?

1. Digitale setup (zonder module) waardoor alle zenders herkend werden en alleen NED 1 HD, want onversleuteld, zichtbaar werd.
2. TV uit
3. Module geplaatst volgens aanwijzingen van Jojootje (:thumb up:). (In door mij ontvangen handleiding (v1.3 juni 2009) staat dit, nog altijd, foutief.)
4. TV aan. Het authenticatieproces werd gestart en na een keer bevestigen kon ik het totale digitale televisiepakket bekijken. :applause:

Volgens de handleiding moet ik nu m'n smartcard activeren, maar waarom zou ik eigenlijk? :?:
 
Volgens de handleiding moet ik nu m'n smartcard activeren, maar waarom zou ik eigenlijk? :?:
Omdat hij het anders na de preview periode niet meer doet. Door het activeren raak je de preview periode trouwens niet kwijt.
 
Niet werkende Cam module Sony 32W5500

Ik heb hetzelfde probleem ervaren bij de installatie van de cam module
op mijn Sony 32W5500
Alleen Ned 1 en het Ziggo info kanaal waren te ontvangen.

Probleem was niet een verkeerd geplaatste Cam module maar een Bug in de installatie procedure van Sony .

Ik heb het probleem als volgt kunnen oplossen;

Eerst de Tv terug gezet naar fabrieks instellingen.
(dit kun je in het instellingen menu selecteren)
Na enige tijd start het instalatie menu vanzelf op en vraagt om de taalkeuze.
Doorloop zowel de digitale als de analoge zenderzoekloop
(geef natuurlijk wel de juiste netwerk ID en de frequentie in)
Hierna vraagt de Tv of je de power saving modus wil gebruiken.
ANTWOORD hier JA op.
(Als je hierop nee antwoord werkte de cam module bij mij dus niet)
Sluit de installatie normaal af en zet de tv uit.
Plaats de Cam module op de juiste manier.
Start de Tv op
Als het goed is begint het indentificatie proces van de Cam module, dit kan effe duren, 10% 20% enz enz gedurende deze tijd geen toetsen indrukken.

Klaar.

Het is overigens normaal dat er elke keer dat je de tv aanzet het indentificatie proces wordt doorlopen, alleen duurt dit niet zo lang als bij de eerste keer.

Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan