• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Conversie van bestanden van en naar Humax 5050c

Status
Niet open voor verdere reacties.
Te vroeg gejuicht...

Ik was vanavond bezig met een heel klein vakantiefilmpje, iets van twee minuten of zo. Heb het omgezet van Avi naar TS. Maar daarna gaat er iets mis in de "tool". Ipv een HTM bestand krijg ik een NTS en een TS01....en dan sluit de tool ineens af. Als ik opnieuw begin gebeurt er weer hetzelfde. Wat doe ik fout??

:sad:
 
mediabestanden

ik heb een humax ihdr 5050 c en wil graag dat ik bestanden van de humax naar mijn pc kopieer en andersom
ik heb alles verbonden via internet met een router.dat werkt allemaal goed.
wie kan mij helpen ik kom er niet uit, las bij de humax dat je op de pc iets moet doen maar weet niet wat en hoe
 
HD TS bestanden/films

Hallo,

Ik wilde even laten weten dat ik de Tool van Hillpet echt helemaal SUPER vindt. Ik kijk nu regelmatig HD TS bestanden op mijn Humax en die zien er echt erg goed uit.

Ik codeer een mkv mbv Mediacoder naar een TS bestand. En die zet ik dan mbv de Hillpet tool om.

Wat me wel opgevallen is. Als je een film codeert in formaat 1920/1080, dan ziet de Humax het niet goed als breedbeeld film, hij ziet de film dan als 4/3, die kun je wel stretchen in je humax en dan ziet het er goed uit, maar als je een film naar formaat 1920/1040 omzet, dan ziet hij hem goed als breedbeeld film.

Keep up the good work Peter !!!

Groet Leo
 
Ik was vanavond bezig met een heel klein vakantiefilmpje, iets van twee minuten of zo. Heb het omgezet van Avi naar TS. Maar daarna gaat er iets mis in de "tool". Ipv een HTM bestand krijg ik een NTS en een TS01....en dan sluit de tool ineens af. Als ik opnieuw begin gebeurt er weer hetzelfde. Wat doe ik fout??

:sad:

Hi Joy,

Moeilijk te zeggen. De tool maakt alleen de *.ts01 aan bij een conversie van 188->192 bytes packets en vv, en bij sommige van de tests. Gebruik je de laatste versie v2.20 ?

Het helpt als je het vinkje voor een logfile aanzet, en de textfile naar mij mailt (gezipt als die groot wordt).

Groeten,

-Peter-
[email protected]
 
Hillpet tool

Beste Forum leden,

En hoe komen we aan de "hillpet tool" ? :sad:
 
Beste Forum leden,

En hoe komen we aan de "hillpet tool" ? :sad:

Ik heb een lijst van beta gebruikers, waarvan ik hoop dat ik enige feedback krijg van de problemen waar mensen tegenaan lopen. Ik heb nog 2 serieuze hobbels die nog genomen moeten worden:

1) HD content kan ik wel de missende bestanden regenereren, maar na 1x afspelen op de 5050c krijg ik een 2e keer geen video meer. :evil:

2) Ik mis nog wat puzzelstukjes uit de hmt file, waardoor de aangepaste en/of nieuw aangemaakte event info niet in het INFO scherm op de 5050c verschijnt. Niet onoverkomelijk, maar wel irritant, omdat ik de info uit een bestaande hmt file correct eruithaal.

Verder komen er nog klachten uit het beta veld dat de tool OF geen NTS bestand aanmaakt, OF helemaal crashed bij sommige TS files. Er zijn vele tools in omloop welke SPTS bestanden kunnen genereren uit willekeurige A/V content, maar niet allemaal doen dit strikt volgens de MPEG norm.

Het zou leuk zijn om deze issues op te lossen voordat ik de tool helemaal rondstuur.

Als er mensen zijn die echt niet meer kunnen wachten (of letterlijk met raad en daad willen helpen) stuur me een mailtje, dan houd ik je op de hoogte.

Cheers,

-Peter-
[email protected]
 
Sorry Hillpet dat je van mij geen feedback krijgt. Ik heb naast mijn Humax 5050C een mediastreamer dus de noodzaak van het tooltje, hoe handig ook, is voor mij niet zo van belang. ;)

[EDIT]
Bedankt voor de negatieve reputatiepunten! :schater:
Hillpet succes met de verdere ontwikkeling.... :D
[/EDIT]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb af-en-toe dat het tooltje vastloopt (zo'n microsoft send / don't send venster). Het lijkt voornamelijk voor te komen na het genereren van de nts, alvorens te beginnen met de hmt. Ook gehad tijdens het genereren van de nts, halverwege.

De videos zet ik om met VLC of met Mediacoder. Ik zit nog erg te klungelen met de te keizen instellingen voor zowel video als audio.

Geprobeerd in Windows XP SP3 en Windows 7. In W7 loopt hij veel vaker vast, ook soms bij het slepen van een bestand naar de "TS input filename"

Klinkt allemaal negatief, maar dat is het niet, want als ik dezelfde actie nogmaals probeer, gaat het meestal wel goed en oh wat ben ik dan blij!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan