Verdwenen oproepen TROS Radar ITV

Status
Niet open voor verdere reacties.

xahmol

Forum Gebruiker
Berichten
6.626
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Eh, licht het aan mij, of zijn hier de berichten over de Radar oproep verdwenen?
Kennelijk een actie van de mod, wellicht is een toelichting nuttig?

De oproep was nml zeker wel ontopic hier lijkt me.
 
Eh, licht het aan mij, of zijn hier de berichten over de Radar oproep verdwenen?
Kennelijk een actie van de mod, wellicht is een toelichting nuttig?

De oproep was nml zeker wel ontopic hier lijkt me.

Beste xahmol,

Klopt, een actie vd mod ja. En je hebt gelijk dat het wel even netjes was geweest als de mod een opmerking hd achtergelaten waarom het bewuste bericht was verwijderd.

In ieder geval was de reden in mijn ogen erg logisch: om vervuiling van de diverse topics te voorkomen. Vanaf nu is het geheel dus netjes te volgen/voort te zetten via deze thread:

https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20809

Sorry mod dat ik nog eenmaal publiekelijk reageer, maar ik vind dat xahmol gelijk heeft als hij zegt dat er wel even een korte reactie had mogen staan in de diverse topics, waarom het bericht verwijderd is en waar men verder kan discussieren over de problemen met ITV en TROS Radar.

Groeten,

Koen
 
Tja, de mod heeft natuurlijk altijd gelijk, maar ben het in dit geval wat minder eens met het argument vervuiling van topics. Alle topics waar je poste gingen nml al over vastlopen van de Cisco en niet werken van iTV dus mijns inziens waren je postings volstrekt ontopic en geen vervuiling.
Iig had op zijn minst een mod toelichting geplaatst kunnen worden (wat normaal ook gebeurd, dus des te meer reden waarom ik verbaasd was).
 
Jullie hebben helemaal gelijk dat het wel zo netjes is om een berichtje achter te laten als er is gemodereerd. Maar.....
Enig idee hoe vaak dat gebeurt? Veel meer dan wenselijk. Hoe denken jullie dat de topics er gaan uitzien? Op "slechte dagen" is er op iedere 50 posts wel één waar wat mee gebeurt. Als de mod daar een verklaring bij gaat posten, dan volgt daar een reactie op, niet alleen van de poster, maar ook van anderen.

Mensen vinden het nu eenmaal niet plezierig als ze "op de vingers worden getikt". Ervaringen van ons uit het verleden leren dat zoiets dan ook regelmatig gebeurd. Vervolgens komt de mod ook weer met zijn reactie. Dus heb je zo maar minstens 3 posts staan over 1 moderatie.

Daarom hebben we al diverse keren gevraagd (en staat ook in de forum regels) om niet in de topics te reageren op moderatie maar desnoods in een PB te doen. We beseffen echt wel dat we ook maar gewone mensen zijn die net zo goed fouten kunnen maken. Als iemand gelijk heeft dan herstellen we het gewoon weer.

In dit topic doe ik nu in wezen mee, met wat we eigenlijk willen voorkomen. Bedenk ook eens hoe ontzettend veel extra effort er gaat zitten als iedere moderatie op voorhand gaat worden gerechtvaardigd en bediscussieerd, terwijl dit in de forumregels al is "afgedekt". Is er verschil van inzicht dan staan we zeker open voor argumenten of toelichting, maar nogmaals wel graag via PB. Als men zich zorgen zou maken dat de mods het hiermee "buiten het daglicht" willen houden, want dat verwijt krijgen we ook wel, dan heb je zelfs nog de mogelijkheid om iets openlijk aan de kaak te stellen in het subforum over het forum, waarnaar ik deze discussie ook heb verplaatst.

NB. Gebruiker @KoenH is trouwens wel geïnformeerd over het verwijderen van zijn posts.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jullie hebben helemaal gelijk dat het wel zo netjes is om een berichtje achter te laten als er is gemodereerd. Maar.....
Enig idee hoe vaak dat gebeurt? Veel meer dan wenselijk. Hoe denken jullie dat de topics er gaan uitzien? Op "slechte dagen" is er op iedere 50 posts wel één waar wat mee gebeurt. Als de mod daar een verklaring bij gaat posten, dan volgt daar een reactie op, niet alleen van de poster, maar ook van anderen.

Mensen vinden het nu eenmaal niet plezierig als ze "op de vingers worden getikt". Ervaringen van ons uit het verleden leren dat zoiets dan ook regelmatig gebeurd. Vervolgens komt de mod ook weer met zijn reactie. Dus heb je zo maar minstens 3 posts staan over 1 moderatie.

Daarom hebben we al diverse keren gevraagd (en staat ook in de forum regels) om niet in de topics te reageren op moderatie maar desnoods in een PB te doen. We beseffen echt wel dat we ook maar gewone mensen zijn die net zo goed fouten kunnen maken. Als iemand gelijk heeft dan herstellen we het gewoon weer.

In dit topic doe ik nu in wezen mee, met wat we eigenlijk willen voorkomen. Bedenk ook eens hoe ontzettend veel extra effort er gaat zitten als iedere moderatie op voorhand gaat worden gerechtvaardigd en bediscussieerd, terwijl dit in de forumregels al is "afgedekt". Is er verschil van inzicht dan staan we zeker open voor argumenten of toelichting, maar nogmaals wel graag via PB. Als men zich zorgen zou maken dat de mods het hiermee "buiten het daglicht" willen houden, want dat verwijt krijgen we ook wel, dan heb je zelfs nog de mogelijkheid om iets openlijk aan de kaak te stellen in het subforum over het forum, waarnaar ik deze discussie ook heb verplaatst.

NB. Gebruiker @KoenH is trouwens wel geïnformeerd over het verwijderen van zijn posts.

De standpunten lijken mij duidelijk. Mijn advies aan de mod voor een volgende keer is: even bericht onderbrengen bij betreffende topic en in het voirge topic een verwijzing maken naar de verplaatings, zoals nu gedaan over dit onderwerp. Scheelt verbaasde reacties van medegebruikers, die ineens de reactie 'kwijt' zijn.

En ter bevestiging: Ja, ik was keurig netjes per PB op de hoogte gesteld van de verwijdering.

Wat mij betreft is deze discussie nu gesloten.
 
@mod: prima, kan ik mee leven.

Mijn reactie was met name uit verbazing dat plots een bericht van mij (als reactie op het bericht van Koen) ook was gewist en ik vervolgens alleen kon gissen waarom. Maar zal voortaan starten met een PB omdat ik toch al bijna zeker wist dat het moderatie was.

Over de terechtheid van de moderatie zal ik niet verder discussieren omdat ik het er mee eens bent dat dat wel het forum vervuild (en het bovendien ook weer niet zo'n halszaak is).
 
Ik heb al aardig wat kilometers op diverse fora en mijn opvatting (en de opvatting van de meeste moderators die ik tegenkom) is de volgende:
Een forum is geen democratie. Als er modererende actie (verwijderen, verplaatsen, wijzigen, waarschuwen of bannen) plaatsvindt, dan mag je er vanuit gaan dat dit weloverwogen en niet zonder reden gebeurd is, daar zijn de moderators namelijk voor. Moderators zijn er namelijk in het belang van het forum in het algemeen, niet voor de gebruikers.
Als er vervolgens gediscussieerd gaat worden over ingrijpen van de moderators (zeker per geval) werkt dit natuurlijk averechts.

Er zijn echter wel fora die een speciaal subforum of topic hebben voor opmerkingen over onterecht verwijderde of gewijzigde berichten, maar uiteraard alleen als de forumleiding (Admins+Mods) daar het nut van inzien. Ik zie dat in dit subforum ("Ziggo gebruikersforum") veel van dit soort topics langskomen. Misschien een idee om zo'n verzameltopic te plaatsen, waarin gebruikers eventueel commentaar kwijt kunnen? (zoals op tweakers.net het topic met "kleine mismoderaties").
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan