Overweeg je een grotere harddisk te plaatsen?


  • Totaal aantal stemmers
    519
  • Opiniepeiling gesloten .
Hallo mensen,

Het zijn de gekke britten gelukt om ook de 1TB van Western Digital te plaatsen in de iHDR5050C, nou zat ik even te kijken op de site van WD en zag dat er ook nog een 2 TB beschikbaar is in deze serie.
Bij die Britten gaat het om de Foxsat HDR, kortgezegd de satelliet uitvoering van onze Humax 5050.

In principe kan iedere sata schijf van maximaal 1TB in de Humax geplaatst worden. Hoewel schijven die niet voor dit doel gemaakt worden veel te warm worden. Ook Samsung en Hitachi hebben speciale schijven hiervoor.

Het gaat om deze:
https://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=615

Nou was mijn vraag; is het ook mogelijk om deze te plaatsen in de iHDR5050C ??
Dat is al regelmatig uitgeprobeerd op die Engelse forums, maar helaas schijnt meer dan 1TB niet te werken.
 
In principe kan iedere sata schijf van maximaal 1TB in de Humax geplaatst worden. Hoewel schijven die niet voor dit doel gemaakt worden veel te warm worden. Ook Samsung en Hitachi hebben speciale schijven hiervoor.

Word de ST31000322CS ook te warm dan?
En wat voor schijven hebben samsung en hitachi te bieden dan?
Heeft trouwens Toshiba ook HDD's voor deze decoder even tussendoor?

En weet iemand trouwens ook of ik de 320GB na gebruik in kan bouwen in mijn PS3? :mrgreen: (Tja als hij toch overblijft..)

BVD en groeten,
Eeuwe Boonstra
 
Word de ST31000322CS ook te warm dan?
En wat voor schijven hebben samsung en hitachi te bieden dan?
Heeft trouwens Toshiba ook HDD's voor deze decoder even tussendoor?

En weet iemand trouwens ook of ik de 320GB na gebruik in kan bouwen in mijn PS3? :mrgreen: (Tja als hij toch overblijft..)

De ST31000322CS wordt niet echt warm. Zover ik kan voelen.
Samsung en Hitachi hebben ook PVR schijven. Bv in de Samsung P850R zat de Samsung DB35 schijf.

Als ik jou was, maar dat is persoonlijk, zou ik gewoon voor de ST31000322CS gaan. Zit je gewoon safe en hij werkt prima.

In de PS3 zit een 2,5 inch hdd. De schijf in de 5050 is een 3,5 inch. Dus zal niet passen helaas.
 
Okee, thx. In eerste instansie ging ik ook gewoon voor de Seagate.

Ja, was toevallig net onderzoek aan het doen w.b.t. de HDD v/d PS3. Dat word een Toshiba met 500 GB ;)

Dank u!

Groeten
 
Word de ST31000322CS ook te warm dan?
Nee, die is speciaal hiervoor gemaakt en blijft even koel als de 320GB versie.
En wat voor schijven hebben samsung en hitachi te bieden dan?
Samsung: https://www.samsung.com/global/business/hdd/productSubType.do?group=72&type=59&subtype=79
Hitachi: https://www.hitachigst.com/portal/site/en/products/cinemastar/5K1000/

De overgebleven 320GB gebruik ik als externe harddisk. Hij is in de Humax al op de juiste wijze geformatteerd. Niet dat ik die extra ruimte nodig heb, maar het voordeel van een externe harddisk is dat je de opnames mee kunt nemen naar iemand anders met een Humax 5050. :wink:
 
Nee, die is speciaal hiervoor gemaakt en blijft even koel als de 320GB versie.
Samsung: https://www.samsung.com/global/business/hdd/productSubType.do?group=72&type=59&subtype=79
Hitachi: https://www.hitachigst.com/portal/site/en/products/cinemastar/5K1000/

De overgebleven 320GB gebruik ik als externe harddisk. Hij is in de Humax al op de juiste wijze geformatteerd. Niet dat ik die extra ruimte nodig heb, maar het voordeel van een externe harddisk is dat je de opnames mee kunt nemen naar iemand anders met een Humax 5050. :wink:

Okee thx voor je goede antwoord. Ik heb ff op je gestemd, net zoals GolfTouch.

Ik ken niemand met ook nog een 5050C, want ik ben nog maar 16 en geen van mijn vrienden inteseert zich voor HD Hi-Fi, door een tekort van budget.

Als het schip met geld binnenkort weer loon gestort heeft en ik verder geen andere prioriteiten heb, koop ik een Seagate 1TB.

Zijn er trouwens ook mensen op het forum die een andere HDD in de 5050C gebouwd hebben dan de Seagate?

Groeten,
Eeuwe Boonstra
 
Heb ik nog een vraag,
Binnenkort laat ik een LC computer bouwen, maar omdat ik niet echt geïntreseerd ben in veel GB, dacht ik dat ik evt. de std. HDD van de Humax kan gebruiken.

Is dit ook het geval? Of is de std. HDD beveiligd o.i.d.?

Groeten
 
...dacht ik dat ik evt. de std. HDD van de Humax kan gebruiken...
Ja, dat kan.

De harde schijf is op geen enkele wijze beveiligd.
Je moet hem wel opnieuw formatteren voor Windows omdat hij als ext2 is geformatteerd.

Verwacht alleen geen snelheidsmonster. ;)
 
Ja, dat kan.

De harde schijf is op geen enkele wijze beveiligd.
Je moet hem wel opnieuw formatteren voor Windows omdat hij als ext2 is geformatteerd.

Verwacht alleen geen snelheidsmonster. ;)

Okee, nouja we kunnen later altijd voor een snellere kijken mocht hij niet bevallen ;)
 
Ff een vraagje tussendoor:
Ik zit me te oriënteren op een PVR en ik las dat je een externe haddisk aan kunt sluiten op de Humax.

Kan de Humax dan alle bestandsformaten lezen? (Bijvoorbeeld gedownloade films van Usenet).
Met andere woorden: kan ik m'n Western Digital mediaplayer weer wegdoen?

Excuses als deze vraag al eerder gesteld is, maar het valt niet mee om als nieuweling op PVR-gebied alles te kunnen begrijpen/overzien.
 
Terug
Bovenaan