• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wachtwoord Cisco STB Portal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb jij bij (de overigens dure) aanschaf dan garantie gekregen dat de utp (en usb) poort bruikbaar zijn dan? Ik niet.
Euhh, zoals boven aangegeven werkt deze gewoon goed. Helaas zijn de instellingen van MIJN hardware door Ziggo afgeschermd. Zodat ik niets met deze functionaliteit kan.
Ik heb ook al iemand van Scientific Atlanta uit Belgie gesproken vandaag, hij geeft aan dat de instellingen voor DHCP ook gewoon te wijzigen zijn.
 
Ik blijf deze thread volgen. Het is jouw hardware, en je bent niet verplicht hem aan de Ziggo kabel te knopen.
Er zit een ethernetpoort op welke door de leverancier niet is afgesloten. Ik geef je 100% gelijk.
 
Er zit wel ziggo firmware in. In de handleiding (die bij cisco online staat) staat dat de utp (en usb) poort niet gebruikt kunnen worden: 'gereserveerd voor toekomstig gebruik'.
Het ding is zelfs zodanig aan ziggo gekoppeld dat cisco voor service naar ziggo verwijst:
Voordat u de Cisco 8455DVB HD Personal Video Recorder (PVR) ter reparatie terugstuurt, dient u eerst contact op te nemen met de Ziggo Klantenservice

Als je het daar niet mee eens bent, dan heb je volgens mij 2 opties:
- je zet er zelf firmware op waarbij de utp poort wel bruikbaar is
- je brengt hem terug naar de winkel omdat het apparaat niet aan jouw verwachtingspatroon voldoet.
 
Er zit wel ziggo firmware in. In de handleiding (die bij cisco online staat) staat dat de utp (en usb) poort niet gebruikt kunnen worden: 'gereserveerd voor toekomstig gebruik'.
Het ding is zelfs zodanig aan ziggo gekoppeld dat cisco voor service naar ziggo verwijst:
Voordat u de Cisco 8455DVB HD Personal Video Recorder (PVR) ter reparatie terugstuurt, dient u eerst contact op te nemen met de Ziggo Klantenservice

Als je het daar niet mee eens bent, dan heb je volgens mij 2 opties:
- je zet er zelf firmware op waarbij de utp poort wel bruikbaar is
- je brengt hem terug naar de winkel omdat het apparaat niet aan jouw verwachtingspatroon voldoet.
Volgens mij ben ik niet helemaal duidelijk, Ik wil geen nieuwe firmware van Ziggo oid. Het apparaat werkt prima (dus ook de Ethernet poort). Ik wil alleen MIJN instellingen kunnen veranderen van MIJN hardware. Dit staat helemaal los van Firmware. Zie hier voor extra uitleg wat firmware is: https://nl.wikipedia.org/wiki/Firmware
 
Volgens mij ben ik niet helemaal duidelijk, Ik wil geen nieuwe firmware van Ziggo oid. Het apparaat werkt prima (dus ook de Ethernet poort). Ik wil alleen MIJN instellingen kunnen veranderen van MIJN hardware. Dit staat helemaal los van Firmware. Zie hier voor extra uitleg wat firmware is: https://nl.wikipedia.org/wiki/Firmware
Jongens wat een geneuzel "Het is mijn apparaat dus wil ik overal bij kunnen" Je wilt dus ook dat je alle kanalen gratis kunt kijken omdat het allemaal binnenkomt op het apparaat?

Mijn vraag, wat wil je bereiken met die UTP poort? Dat ding heb je gekocht om tv mee te kijken, toch niet om te internetten? Dat heeft Ziggo ook hoor, moet je internet bestellen, krijg je een modem in bruikleen met een werkende UTP poort. Als je bestanden over wilt zetten op je Pc dan had je de Humax 5050 moeten kopen en niet de Cisco.

En als je netwerk engeneer bent weet je net als ik dat je je gebruikers niet van alles wilt laten instellen op je netwerk.Dit is vragen om problemen, of mogen jou klanten ook alles configureren op de door jou beheerde routers omdat zei die voor duizenden euro's hebben aangeschaft?
 
Jongens wat een geneuzel "Het is mijn apparaat dus wil ik overal bij kunnen" Je wilt dus ook dat je alle kanalen gratis kunt kijken omdat het allemaal binnenkomt op het apparaat?
Nee, ik heb al een abonnement met alle kanalen.

Mijn vraag, wat wil je bereiken met die UTP poort? Dat ding heb je gekocht om tv mee te kijken, toch niet om te internetten? Dat heeft Ziggo ook hoor, moet je internet bestellen, krijg je een modem in bruikleen met een werkende UTP poort. Als je bestanden over wilt zetten op je Pc dan had je de Humax 5050 moeten kopen en niet de Cisco.
Goede vraag, ik wil deze best wel eens toelichten:
Ik heb juist voor de Cisco gekozen omdat hun platform heel erg flexibel is. Er is een heleboel functionaliteit die momenteel niet in gebruik is. Ik wil oa. kijken of er de mogelijkheid bestaat om de DHCP server instellingen te wijzigen zodat deze volledig in mijn thuisnetwerk is geïntegreerd. Ook wil ik kijken of ik de SSH poort weer kan inschakelen. Dit gaat samen met de webserver die er nu al op draait hopelijk wat mogelijkheden geven op remote access.(SOAP verbinding iemand?) Ik begrijp dat dit een hobby project is. Ook begrijp ik dat als er structurele verandering aan dat kastje worden gemaakt dat Ziggo hierop de garantie laat vervallen en zelfs de support (hoewel die er nu niet is).

En als je netwerk engeneer bent weet je net als ik dat je je gebruikers niet van alles wilt laten instellen op je netwerk.Dit is vragen om problemen, of mogen jou klanten ook alles configureren op de door jou beheerde routers omdat zei die voor duizenden euro's hebben aangeschaft?
Goed punt! Dat kan natuurlijk ook niet.(Tenzij ze dit echt willen, maar dan krijgen ze geen ondersteuning op hun aanpassingen) Maar ik vraag toch ook niet om bij de instellingen van mijn (lease) Ziggo internet modem te kunnen. De Cisco wil ik als hobby project configureren. Zoals hierboven aangegeven snap ik best dat Ziggo geen support kan leveren op een aangepaste decoder. Maar om geen support te leveren voordat ik er aan begonnen ben?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet bijna zeker dat Ziggo helemaal niet wil dat je de ontvanger in je eigen netwerk kan integreren. Stel je voor: kun je straks opnames naar je PC krijgen, terwijl ze net zo veel moeite gedaan hebben om in de firmware alle functionaliteit daarvoor te disabelen.
Zal dus bijna zeker daarom bewust beleid zijn.

Oh, en de discussie 'het is toch mijn apparaat': Ziggo dwingt hun firmware af bij het gebruik van hun netwerk. Zul je vast ergens in de algemene voorwaarden van Ziggo wel akkoord meegegaan zijn.
 
Ik weet niet hoe de term Firmware in deze thread verzeild is geraakt, maar deze is eigenlijk totaal irrelevant. Het gaat hier om wijzigingen aan te brengen aan de configuratie van het apparaat. Deze staat los van de firmware. De enige reden dat ik kan bedenken dat Ziggo niet wil meewerken is dat de configuratie pagina ook toegang geeft tot het beheren van firmware images (net als in veel modems). Maar dat is een wilde gok.
 
Ik weet niet hoe de term Firmware in deze thread verzeild is geraakt, maar deze is eigenlijk totaal irrelevant. Het gaat hier om wijzigingen aan te brengen aan de configuratie van het apparaat. Deze staat los van de firmware. De enige reden dat ik kan bedenken dat Ziggo niet wil meewerken is dat de configuratie pagina ook toegang geeft tot het beheren van firmware images (net als in veel modems). Maar dat is een wilde gok.

Niet zo gek lijkt me. Ziggo heeft in haar versie van de Cisco firmware bewust alle netwerk mogelijkheden gedisabled is al eerder gebleken op dit forum.
Dit zal ongetwijfeld ook dit als gevolg hebben.
Zal me daarom niets verbasen dat je door de huidige firmware van de Cisco niet bij die settings kan komen.

Snap trouwens niet hoe je kunt stellen dat firmware irrelevant is. De firmware bepaald nml de GUI en mogelijkheden om de configuratie aan te passen. In dit geval dus waarschijnlijk door het domweg niet mogelijk te maken.
Nogmaals: al eerder is hier aangegeven dat de originele niet door Ziggo aangepaste Cisco firmware WEL netwerkaccess had (net zoals dual recording en hoogstwaarschijnlijk gebruik van de USB poort).
 
Als ik eerlijk ben denk ik niet dat Ziggo aanpassingen heeft gemaakt aan de firmware. Puur omdat ze de kennis hiervoor niet in huis hebben. Ze zullen eerder op één apparaat in de configuratie alles hebben ingesteld. Vervolgens de firmware plus de configuratie als een image bestand opslaan. En alle nieuwe apparaten hiermee uitgegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan