• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

LCD tv geeft geen beeld/ontvangst??

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rich-art

Ik heb een nieuwe LG lcd tv (LG M2794D) gekocht. Maar als ik de antenne/kabel plug van mijn standaard analoge Casema abbonement erin steek geeft de tv een melding dat ie niets kan vinden. Hang ik aan de zelfde kabel een CRT-tv dan doet ie het prima???
Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt.
Oh en in de ekomst ga ik wel ff kijken voor zo'n decoder. Maar nu eerst beeld op mijn splinternieuwe LCD tv!
 
Ik heb een nieuwe LG lcd tv (LG M2794D) gekocht. Maar als ik de antenne/kabel plug van mijn standaard analoge Casema abonnement erin steek geeft de tv een melding dat ie niets kan vinden. Hang ik aan de zelfde kabel een CRT-tv dan doet ie het prima???
Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt.
Oh en in de ekomst ga ik wel ff kijken voor zo'n decoder. Maar nu eerst beeld op mijn splinternieuwe LCD tv!

Raadpleeg de handleiding van de TV voor het instellen van de analoge kanalen. Wellicht probeer je nu via een ingebouwde DVB-T tuner naar kanalen te laten zoeken en dat gaat uiteraard niet werken via Ziggo.
 
@Riparius: Toen het zo 1-2-3- niet lukte heb ik uiteraard de handleiding geraadpleegd. Maar daar kwam ik niet verder mee. Deze tv zoekt namelijk zelf naar zowel analoge als digitale kanalen.
 
@Riparius: Toen het zo 1-2-3- niet lukte heb ik uiteraard de handleiding geraadpleegd. Maar daar kwam ik niet verder mee. Deze tv zoekt namelijk zelf naar zowel analoge als digitale kanalen.


Weet je wel zeker dat het typenummer klopt? Zoeken naar handleidingen bij LG Nederland levert namelijk alleen een monitor op met dit typenummer, geen TV.
 
Ja hoor, type nummer klopt. (M2794D)
En als je kijkt zie je op de achterzijde ook een gewone kabel aansluiting.
 
Ja hoor, type nummer klopt. (M2794D)
En als je kijkt zie je op de achterzijde ook een gewone kabel aansluiting.

OK. Ik zie nu in de handleiding dat het inderdaad gaat om een TV, hoewel dit apparaat op de site van LG bij het zoeken naar handleidingen wordt aangeduid als 'monitor'.

Controleer even in de setup of wel het juiste land is ingesteld. Overigens geeft de handleiding aan dat je ook handmatig de zenders zou moeten kunnen programmeren.
 
Bedankt voor je snelle hulp...
De land instelling is juist en via de handmatigeafstelling geeft de tv ook geen teken van leven. Een dvd-speler via scart werkt prima.
 
Bedankt voor je snelle hulp...
De land instelling is juist en via de handmatigeafstelling geeft de tv ook geen teken van leven. Een dvd-speler via scart werkt prima.

Probeer eens handmatig één analoge zender te programmeren waarvan je de frequentie kent (zie overzicht analoge frequenties op de site van Ziggo). Niet vergeten hierbij systeem BG (PAL B/G) te selecteren.
 
Tja, ook dat heb ik reeds geprobeerd. Overigens kan ik geen frequentie instellen maar alleen kanalen. Als ik bijvoorbeeld kanaal 22 (Ned1) probeer gebeurt er ook niets.
Lastig he. Denk dat ik morgen LG maar eens ga bellen.
 
Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat het apparaat niet goed werkt en dat de tuner defect is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan