• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bug&Wishlist

Status
Niet open voor verdere reacties.
"Off Topic"
Het is een computer die met linux werkt.

En dat wist ik dus niet dat deze Humax op embedded linux werkt. Heb je ook nog een linkje voor me voor wat meer info over deze Humax & (embedded) linux?

Gert.
 
De Humax 5050C draait wel een vorm van Linux/Unix? (net als mijn Panasonic televisie trouwens) gezien het feit dat de schijf EXT3 geformatteerd wordt.
Het zal in ieder geval een door Humax aangepaste versie zijn.
 
De Humax 5050C draait wel een vorm van Linux/Unix? (net als mijn Panasonic televisie trouwens) gezien het feit dat de schijf EXT3 geformatteerd wordt.
Het zal in ieder geval een door Humax aangepaste versie zijn.

Het feit dat ext3 (opensource) gebruikt wordt zegt natuurlijk nog niets over het os van de 5050 zelf. Het zou zomaar kunnen dat de 5050 een vorm van embedded linux draait maar ik heb daarover (na een snelle zoekpoging) nog niets kunnen vinden.

Gert.
 
Ga daar in ieder geval maar van uit. Bij mijn weten en wat ik zo kan vinden d.m.v. Googlen draaien de Humax ontvangers allemaal op een vorm van (embedded?) Linux/Unix.
Ik kan er alleen geen harde bewijzen voor vinden. ;)
 
Kunnen we dan niet beter een topic maken met alle wishes van de opvolger? ;) Kunnen we die topic zo doorspelen aan humax/Copaco NL

Bij deze een wish:
* Snelle processor
 
OK. Ik begrijp het dilemma. Betreft hier alleen wensen voor een firmware update in samen hang met de originele 320 Gb HD. Bij deze combinatie is er niks mis met de toegangstijd. Ik interpreteerde het te ruim en dacht aan de volgende versie.

Met je toelichting aan het eind niet helemaal eens. Mijn wish komt er op neer dat de boekhouding al klaar staat (minimaal de eerste pagina), voordat ik 'm opvraag. Als ik dan op een keer de inhoud opvraag, kan de boekhouding in de achtergrond alvast de HD gaan uitpluizen terwijl de eerste index getoond wordt. Als ik dan voor PgUp / PgDn kies dan staat dat ook al klaar. Beet je pro-activiteit mogen we wel verwachten van de volgende generatie. Juist bij het groter van de schijf worden een mooie feature, wenste ik mezelf. Lijkt me ook niet al te veel rekenkracht te hoeven vergen of geheugen, als ik naar m'n eigen PC kijk staat de processor ie 98% van de tijd uit zijn neus te eten.
Analoog aan de boekenkast....ik zou natuurlijk niet hoeven te wachten totdat iemand vraagt om 'Kuifje in Tibet' om vooraf een index te maken van wat er allemaal in de boekenkast staat. Hoeft de processor ook alleen maar de wijzigingen bij te werken.
Het is maar een wish.

Ben voor de rest heel erg tevreden hoor!! Beschouw 'm Humax de beste koop van 2009.

p.s. Is het geen idee om een wensenlijst op te starten voor de volgende generatie?

Ik denk niet dat de prestaties waar je op doelt veel te maken hebben met een vermeende ontoereikende processorkracht. De vergelijking met een grotere schijf in een computer met een oudere processor die Joop maakt gaat dan ook maar zeer ten dele op. Bij een schijfcapaciteit die - ruwweg - driemaal zo groot is als de capaciteit van de originele schijf kan het dan - bij eenzelfde snelheid van de schijf - driemaal zo lang duren voordat alles geïndexeerd is. Duurt het in je beleving echter nóg veel langer, dan moet je de oorzaak toch echt bij de schijf zoeken, die presteert dan wellicht toch wat minder dan gewenst. De prestaties van de schijf hebben in ieder geval grote invloed op de snelheid van de PVR als geheel.
 
Bedankt voor je reactie. De snelheid van index schijfgegevens is niet zooooo dramatisch veranderd. Maar ik dacht: ik zit nu op 50% van de 1 Tb en gevoelsmatig gaat het me nu te lang duren, zeker als er nog meer bij komt en de 1 Tb wordt standaard. Daarom maar een wish ingestuurd.

Kijk het gaat om een apparaat met in principe maar enkele functies. Achter de 'media'-button zit een standaard faciliteit. Waarom kan de Humax niet alvast anticiperen op het moment dat de gebruiker de knop indrukt? Nee, eerst indrukken en dan gaat meneer/mevrouw pas nadenken. Zeker bij groter worden van het aantal bestanden dacht ik aan wat meer gebruikers vriendelijkheid (lees presentatie snelheid).
"PC"-technisch kan je je afvragen waar gaat het over: 1Tb=1000 bestanden (elke opname bestaat geloof ik uit 3 deel bestanden). Peanuts zou ik zeggen.
Maar meer dan een wens is het niet, ik kan er mee leven :-P
Net zo als met het lange wachten dat een programma eindelijk gewist is.

Als wish voor een toekomstige HDR?
a. Naast USB een snellere poort voor bestands overdracht. (2e externe SATA?)
b. Bestandsoverdracht in de achtergrond.
 
Kunnen we dan niet beter een topic maken met alle wishes van de opvolger? ;) Kunnen we die topic zo doorspelen aan humax/Copaco NL
Lijkt me een uitstekend idee.
Gelijk uitvoeren dus EwaXB, dan kunnen de volgende berichten daar naar toe, want die zijn hier off-topic.

Bij deze een wish:
* Snelle processor

Als wish voor een toekomstige HDR?
a. Naast USB een snellere poort voor bestands overdracht. (2e externe SATA?)
b. Bestandsoverdracht in de achtergrond.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan