• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

beeld weg (op zwart) geluid blijft ..1sec steeds :-{

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

CeGeBe

Hallo
Mijn Hmx 5000C laat steeds vaker een sec Ong. het beeld op zwart gaan
maar het geluid gaat door..
En soms heb ik ook het groene knipperlicht zweem .. maar alleen bij aanzetten.

Wie weet wat tedoen ..
Sftware is up to date ik heb 47% signaal een 100% kwal. staat er.
Maar het weg vallen gebeurd steeds vaker..

Getest met 2x n HDMI met Scart en RGB.. maar het beeld blijft uitvallen.
Zou mn Hmx echt stuk zijn ?? :shock:

Chris :frons:
 
zwart beeld af en toe

Beste Mensen,

Ik heb een HUMAX iRHD-5000c !!!!

Sinds ik begin juli de update van Ziggo heb geinstalleerd krijg ik zeker 7 x op een avond 2 a 3 sec een zwart beeld.
Dit gebeurt bijna op elke zender, ik kijk b.v. naar Ned 3 en dan wordt plotseling het beeld zwart 2 a 3 sec dan gaat het weer 50 min goed en krijg ik weer een zwart beeld!!!!
Wat kan hier aan gedaan worden, ik zag op het forum van Ziggo dat er meer problemen zijn.


M.v.g. Wim Vullings
 
Op welk V-Format hebben jullie de decoder staan?
Ik had het namelijk ook, mijn decoder stond op 1080i en dus ook elke avond tv een seconde op zwart, geluid loopt wel door en dit dus een paar keer per avond!!!!!!!!!
Decoder op 720 P gezet en het probleem is verdwenen!!!!!!!!!
 
Heb gisteravond gekeken nadat ik het op v-format 720p gezet had, en inderdaad geen zwart beeld meer, ben een tevreden mens nu,
Dankje

Dit ga ik uit proberen, want ik heb hem inderdaad op v-format 1080i staan

Op welk V-Format hebben jullie de decoder staan?
Ik had het namelijk ook, mijn decoder stond op 1080i en dus ook elke avond tv een seconde op zwart, geluid loopt wel door en dit dus een paar keer per avond!!!!!!!!!
Decoder op 720 P gezet en het probleem is verdwenen!!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook Ik heb het 720P truukje ondekt...

MAAR dan gaan we wel een rare wereld in.. toch
Ik betaal voor een HD decoder maar HD doet ie niet..
Dan had ik ook minder kunnen betalen voor een normale toch..
Hij moet het gewoon doen op 1080i en niet op "zet maar op 720" anders werkt het niet

Ik ga hem dus terug sturen .. ik betaal niet voor geNEPT teworden
Dus weer een ZIGGO sigaar uit eigen doos.. :no:
 
Als jij Ned 1,2 ,3 HD eurosport hd erop zet dant springt de decoder automatisch naar 1080i kijk maar eens voor informatie op de decoder!!!!



Ook Ik heb het 720P truukje ondekt...

MAAR dan gaan we wel een rare wereld in.. toch
Ik betaal voor een HD decoder maar HD doet ie niet..
Dan had ik ook minder kunnen betalen voor een normale toch..
Hij moet het gewoon doen op 1080i en niet op "zet maar op 720" anders werkt het niet

Ik ga hem dus terug sturen .. ik betaal niet voor geNEPT teworden
Dus weer een ZIGGO sigaar uit eigen doos.. :no:
 
Als je daarin gelijkt hebt ... waarom zegt mn Humax dan als ik Ned 1 kijk en op beeld format druk .. dat ik hij 720P staat...
Wat er onderin beeld staat is toch wat er UITGEZNDEN word .. toch niet wat ik aan beeld en geluid heb ingestelt..
Er staat ook onderin op NED 1 dat het Dolby geluid is.. maar dat gebruik ik niet "staat niet op Dolby mn Humax" dus staat het er wel maar is het niet

Dus ik denk dat er wel mooi 1080I onderin beeld staat maar mn beeld is gewoon 720P..
Want !! als ik mn HUMAX op 1080I zet heb ik ook op NED 123 zwart beeld.
Terwijl die op 1080I binnen komt..

Dus blijft mijn idee dat mn Humax geen 1080I aan kan ..

Chris
Als jij Ned 1,2 ,3 HD eurosport hd erop zet dant springt de decoder automatisch naar 1080i kijk maar eens voor informatie op de decoder!!!!
 
Dus blijft mijn idee dat mn Humax geen 1080I aan kan ..

Chris

Hallo CeGeBe,

Het zou ook de combinatie kunnen zijn vanje TV / Humax / type HDMI kabel dat er op 1080i geen beeld is. Welke TV heb je (full hd/hd ready)?

Als je de Humax op ORIGINAL zet als beeld uitvoer (v-format), worden dan alleen de HD zenders zwart (de kanalen die echt 1080i uitzenden)?

Heb je de laatste versie van de software in je humax? (als bij menu installatie 'software update' te selecteren is dan niet, moet versie 1.00.09 zijn)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan