• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax IRHD-5000 HD-Tuner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zie dat sinds gisteren de update functie niet selecteerbaar/grijs is.
Dat was voorheen niet, want ik probeerde vrijwel dagelijks of er een update was.

Dit betekent dus dat ze de update functie in ieder geval "gevonden hebben", nu nog hopen dat ze er iets mee gaan doen.
 
Zie dat sinds gisteren de update functie niet selecteerbaar/grijs is.
Dat was voorheen niet, want ik probeerde vrijwel dagelijks of er een update was.

Dit betekent dus dat ze de update functie in ieder geval "gevonden hebben", nu nog hopen dat ze er iets mee gaan doen.

Je hoeft niet elke dag te controlleren of er nieuwe software is voor de Humax 5000.

Als deze er is melden we dit op dit forum maar ook de Humax 5000HD decoder meldt dit zelf. Als je de Humax 5000 aanzet en er is nieuwe software dan komt er een popup melding dat je software kunt downloaden.

Daarnaast zal er niet op heel korte termijn nieuwe software komen......
 
Daarnaast zal er niet op heel korte termijn nieuwe software komen......

Heel jammer gezien de problemen met het "SD-beeld". Zolang dit niet is opgelost, zal ik zeker deze decoder niet aanschaffen.

Ook jammer dat deze klachten kennelijk niet serieus worden genomen door Ziggo, want ik hoor er niets meer over. :oops:
 
ik heb mijn humax5000 op 720p ingesteld en via een hdmi kabel aangesloten op de panasonic 42px80.

Het beeld is scherper dan mijn vorige samsung sd-decoder maar geeft hierdoor meer digitale ruis.

Wat wel echt een probleem is dat ik bij bepaalde zenders linksboven meerdere witten pixels heb alsof deze buiten beeld vallen??

Dit is dus niet op alle zenders en verdwijnt niet met verschillende zoom-functies van de humax decoder?

Heb ik hier te maken met een sporadisch humax probleem?>
 
Sinds kort heb ik ook deze decoder aangeschaft om eens de verschillen met de Samsung HD decoder te vergelijken. Ik heb ook inderdaad de vermindering van beeldkwaliteit kunnen constateren bij het omschakelen van 576i naar 720P. De kwaliteit gaat hierdoor een stuk achteruit. Erg jammer want nu moet je schakelen om de mooiste beeldkwaliteit te krijgen, die overigens verder erg fraai is.
 
Momenteel heb ik nog een Humax IR Fox-c decoder en een Alphacrypt Classic beide in combinatie met een Sony Bravia 40w4500. De kwaliteit is vrijwel gelijk, maar de Fox ondersteunt geen HD kanalen. Verder is de tuner van de Sony niet echt gebruiksvriendelijk, de Humax is daar vele malen beter in.

Ik ben van plan de Alhpacrypt weer om te ruilen voor de Humax 5000C decoder, zodat ik nog steeds HD kanalen kan ontvangen, maar weer het plezier en het gebruiksgemak heb van een Humax.

Aangezien er op dit moment nog weinig in HD wordt uitgezonden vraag ik me wel af of ik er in beeld op vooruit ga als ik de 5000c gebruik in plaats van de IR Fox C. De ervaring met SD beeld zijn erg wisselend lees ik.

Is er een verschil te zien tussen de SD uitzendingen via de IR Fox C en de 5000c (mits je de 5000c optimaal instelt voor SD zoals hier op het forum te lezen is) of ben je met de FOX C kwa beeld net zo goed (of zelfs beter af) los van de HD kanalen?

Hoe is het verschil in kwaliteit t.o.v. de Samsung HD decoder?
 
Indien je geen gebruik gaat maken van de hd-kanalen zie ik geen meerwaarde om op dit moment van decoder te gaan wisselen.

Ik heb het voornamelijk voor filmnet-hd genomen en mijn antenne ingang van de sd-decoder was lam geworden:)

Door het wat softere beeld van de sd-decoder lijkt het beeld wat smoother nu met de hd-decoder zie je de mindere kwaliteit van het aangebodene signaal beter wat zich vertaalt en digitale ruis op de achtergrond.
 
Hotzenwalder,

Er zitten niet zo heel veel verschilen in de twee decoders, alleen de Humax geeft een beter beeld op SD uitzendingen door met de resolutieknop terug te schakelen naar 576P maar het kan zijn dat jij de verschillen met jouw TV niet ervaart. Ik zou zeker wel kiezen voor een HD decoder want vanaf april volgend jaar zenden Ned. 1, 2 en drie en waarschijnlijk NET5 uit in HD welke vrij zijn te ontvangen.
 
Hotzenwalder,

Er zitten niet zo heel veel verschilen in de twee decoders, alleen de Humax geeft een beter beeld op SD uitzendingen door met de resolutieknop terug te schakelen naar 576P maar het kan zijn dat jij de verschillen met jouw TV niet ervaart. Ik zou zeker wel kiezen voor een HD decoder want vanaf april volgend jaar zenden Ned. 1, 2 en drie en waarschijnlijk NET5 uit in HD welke vrij zijn te ontvangen.

Uiteindelijk wil ik ook wel aan de HD decoder. Waar ik me met de FOX-C nog aan stoor is dat de kwaliteit op mijn Full HD slechter is dan op mijn oude trouwe 4:3 CRT toestel. Ik had bij andere mensen met HD TV's wel gezien dat de SD uitzendingen vaak niet om aan te zien waren, maar dacht dat het vooral lag aan Digitenne. Had gedacht dat het met Ziggo beter zou gaan. Je ziet echter nog steeds blokjes rond de logo's en bij sommige zenders zoals MTV is het helemaal een feest van blokjes. Dat moet toch beter kunnen.

Het terugschakelen met de resolutieknop, moet dat bij elke SD zender opnieuw of onthoudt de Humax het bij overschakelen naar een andere SD zender?

Ik zal proberen om de 5000C op proef mee te krijgen, zodat ik de verschillen goed kan testen. De Alphacrypt gaat sowieso terug aangezien de Sony te miniem is in zijn tuningmogelijkheden. Elke keer opnieuw de zenders sorteren is een hel.

Waarom treuzelen we in Nederland weer zo met het invoeren van HD content? Alle recente series uit Amerika zijn in HD en steeds meer sportevenementen... krijgen we nu weer het drama dat we met breedbeeld hadden? :roll:
 
Waar ik me met de FOX-C nog aan stoor is dat de kwaliteit op mijn Full HD slechter is dan op mijn oude trouwe 4:3 CRT toestel.

Ik lees wel vaker dit soort berichten maar dit hoort gewoonweg niet. Ook niet met een SD decoder, dan moet er iets anders aan de hand zijn. Heb je goede antenne bekabeling? (Hirschmann) Of zitten er splitters tussen de antenneaansluitingen? Gebruik je een afgeschermde SCART kabel? Veel mensen weten dit niet maar is erg belangrijk bij digitale televisie omdat dit storingsgevoeliger is. Als dit allemaal ok is zou er slechte verbindingen kunnen zijn in de 'buurtkast' waar de tv signalen verdeeld worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan