• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

EPG op Philips incompleet en ook nog iets over de compatibiliteit...

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Henk,

Ik snap wat je bedoelt, maar op dit mooie fora wordt bij een bepaalde uitzending telkens de vraag gesteld of de uitzending zelf werkelijk in HD is of dat er upscaling plaats vindt.
(Bijvoorbeeld het draadje van 'Rail Away').
Maar hoe zou je dat moeten zien dan? De info over b.v. Dolby gaat volgens mij ook alleen maar uit van wat de zender aan informatie meestuurt, niet of het ook echt 5.1 of zo is. Ik zou ook wel graag willen zien of een uitzending 720p, 1080i of 1080p (zijn die er al) is, maar weet ook niet waar je dat kunt zien. Vroeger hadden we een stereolampje op een tuner. Dat ging aan als een uitzending in stereo was. Op een bepaald moment hebben de omroepen besloten altijd het stereosignaal mee te zenden, onafhankelijk of de opname nou wel of niet in stereo was; en volgens mij is dat nu nog steeds de praktijk. Het zou me niet verbazen dat dit ook soort "technieken" ook toegepast wordt bij HD-uitzendingen. Ik neem tenminste niet aan dat bv. alle reclameboodschappen op Ned 1 HD ook al echt in HD zijn (zeker de wat oudere niet). Maar wat heeft dit nog met het hoofdonderwerp van dit forumdeel (CI+) te maken? Misschien moeten we deze discussie elders voortzetten, zo daar al behoefte aan is.
 
Dit verhaal lijkt inderdaad off-topic, hoewel dat aan de moderators is om te beoordelen.

Het kwam ter sprake omdat bijv. de Humax IR Fox decoder veel meer info weergeeft dan de Philips EPG.

Edit: Volgens Philips Support is het niet op de TV te controleren of een uitzending daadwerkelijk HD is of dat het upscaled is.

Op zich wel jammer want ik vind het wel leuk om te weten of er steeds meer uitzendingen in echt HD worden uitgezonden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
EPG Philips EPG

Zoals we weten is de EPG in de Philips TV niet helemaal volledig. Ik had dit ook aan Philips voorgelegd, 2x, en uiteindelijk krijg ik dit antwoord, waarvan vooral de rood gemarkeerde zin erg interessant is natuurlijk.
Geachte heer van der Veen,

U heeft ons gevraagd hoe u volledige EPG zal kunnen ontvangen op onze tv.

Ik heb voor u navraag gedaan bij een van onze product experts en deze geeft aan dat de volledige EPG bij een signaal van Ziggo enkel werkt wanneer u de smartcard in de tv invoert met de speciale, door Ziggo ontwikkelde, module.
Indien u een andere module gebruikt of een externe ontvanger zult u kans lopen geen volledig ingevulde EPG lijst te krijgen.
Nu wil ik hier niet de compatibiliteitsdiscussie hier opnieuw / ook starten, maar misschien kan iemand met een werkende Ziggo CAM in een Philips tv eens kijken of de EPG dan inderdaad vollediger is. (Ik denk zelf van niet, omdat het EPG signaal volgens mij onversleuteld verzonden wordt).

Beste heer van der Veen,

Als je een software upgrade uitvoerd (deze staat op de Philips site) kan heb je een volledige EPG (gisteren gedaan).

Gr.Jan
 
Ik weet niet of het al eerder/ergens anders is gemeld, maar je kunt de EPG-lijst helemaal naar eigen wens samenstellen.
(Guide - Options - Voorkeurzenders)

Ik heb eerst een boel zenders uit de EPG-lijst gehaald en vervolgens mijn favoriete zenders weer toegevoegd.
(Ter verduidelijking: Je kunt dus ook de zenders met een hoger kanaalnummer dan 73 toevoegen)

Kortom? Vooralsnog een prima workaround voor het maximale aantal (50 stuks) EPG-entries.
Op deze manier blijft de EPG-lijst ook lekker compact.

---

Edt: Volgens een medewerker van Philips Support is het met de Philips EPG niet mogelijk om uitzendingen te programmeren.
Dit kan met de Humax IR Fox wel en dat vond ik wel handig.

Edit 2: Het blijkt toch mogelijk te zijn om met de Philips EPG te programmeren:
EPG - (Toekomstig programma kiezen) - Info - Instellen - Sluiten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste heer van der Veen,

Als je een software upgrade uitvoerd (deze staat op de Philips site) kan heb je een volledige EPG (gisteren gedaan).

Gr.Jan

Op de 5604 nog altijd 50 zenders, is ook nog niet opgelost door Philips en is 1 van de punten die een Ziggo-certificering nog in de weg staat. Philips is hiermee nog bezig.
 
Ik weet niet of het al eerder/ergens anders is gemeld, maar je kunt de EPG-lijst helemaal naar eigen wens samenstellen.
(Guide - Options - Voorkeurzenders)

Ik heb eerst een boel zenders uit de EPG-lijst gehaald en vervolgens mijn favoriete zenders weer toegevoegd.

Kortom? Vooralsnog een prima workaround voor het maximale aantal (50 stuks) EPG-entries.
Op deze manier blijft de EPG-lijst ook lekker compact.

---

Edt: Volgens een medewerker van Philips Support is het met de Philips EPG niet mogelijk om uitzendingen te programmeren.
Dit kan met de Humax IR Fox wel en dat vond ik wel handig.

Dat wist ik niet, dat is natuurlijk wel een handige tip tot het definitief is opgelost, ik ga dit vanavond direct even proberen!
 
Edt: Volgens een medewerker van Philips Support is het met de Philips EPG niet mogelijk om uitzendingen te programmeren.
Dit kan met de Humax IR Fox wel en dat vond ik wel handig.
Als je bedoelt dat je kunt aangeven een melding te krijgen wanneer een bepaald programma gaat beginnen, dat kan ik op mijn 8404 sinds gisteren wel. Druk op Guide, selecteer het programma en druk op Info. Nu wordt er aanvullende info over het programma gezocht (via internet?) en is er bij veel (niet alle) programma's de mogeljkheid om een startindicatie op te geven. In de EPG verschijnt dan vervolgens een klokje bij het programma. Ik heb dat gisteren gedaan bij "De slimste" op RTL4 (22.30) en "Pauw en Witteman" op Ned 1 HD om (23.00, toen was De Slimste nog niet afgelopen, dus overlappend) en op de aangegeven tijden verscheen keurig een melding op 't scherm waarin ik kon aangegeven of ik wilde overschakelen of niet.:grin:
 
Edt: Volgens een medewerker van Philips Support is het met de Philips EPG niet mogelijk om uitzendingen te programmeren.
Dit kan met de Humax IR Fox wel en dat vond ik wel handig.

Dit kan wel hoor. Tenminste het kon wel met de vorige firmware versie (gewoon in de EPG op een programma gaan staan, druk op Options en dan kun je de herrinnering instellen. Vervolgens zul je, zodra het programma begint, een balk in beeld krijgen die je vertelt dat een ingeprogrammeerd programma begint, druk op OK om over te schakelen o.i.d.

Ik kan niet controleren of dit nogsteeds kan met de nieuwste firmware, maar ik weet 100% dat dit altijd wel mogelijk was.

Edit: Henk was me al voor ;) Het kan dus gewoon. En btw. die extra info die je ophaalt als je op info drukt wordt niet via internet opgehaald, maar gewoon van het Ziggo signaal.
 
Ik heb het ff geprobeerd en het is inderdaad mogelijk om te programmeren. (Althans, ik heb net ff een uitzending ingesteld en ik moet dus nog ff afwachten of ik alleen een melding krjig of dat de TV ook autoamtisch naar de goede zender overschakelt)

Ik heb overigens geen Net TV, dus de EPG-gegevens zullen via de kabel binnenkomen.

Edit: Stereo met Joost :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan