• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Modem naar powerline

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rfhripa

Ik heb z3 volgens Ziggo 150 mbit
Ik haal maar 85 mbit.

Nu vroeg een van de medewerkers van ziggo om vanuit de modem de
Kabel rechtstreeks aan te sluiten op een laptop.
Ook hierbij maar 85 mbit.

Ik gebruik de ubee modem alleen als modem, en heb er een netgear op aangesloten. Ook maak ik gebruik van powerline modules en heb maar 30 mbit
aan snelheid.

Nu wil ik het volgende doen.

Kan ik de kabel vanuit de modem rechtstreeks aansluiten op de powerline modules hierdoor gaat het signaal rechtstreeks naar de powerline ipv eerst naar de router en dan naar de powerline.

Alleen ik heb dan geen internet wat doe ik fout?
 
Dit doe je fout



Heeft die netgear en laptop wel Gigabit aansluitingen.
Of zijn het 100 Mb aansluitingen?

als ik mijn laptop aansluit op werkt het wel is de aansluiting van een powerline dan anders?

Netgear 4500 / powerline TP-Link TL-PA4010 Starter Kit / laptop hoe kan ik dat controleren?
 
Mogelijk moet je je even verdiepen in de techniek die powerline gebruikt.

Je beantwoord niet de vraag over het type netwerkaansluiting van je laptop danwel netgear.
Oke inmiddels wel gedeeltelijk. De netgear 4500 heeft gigabit aansluitingen.

Staat er ergens in de handleiding van de netgear iets over de kleur van de lampjes van de netwerkpoorten bij gigabit en 100 mbit
Op die manier kun je dan makkelijk zien met wat voor snelheid je laptop is aangesloten.

Als dat een 100 mbit verbinding is, dan is de 85 mbit die je gemeten hebt zo een beetje het maximum wat je gaat halen.
 
Netgear 4500 / powerline TP-Link TL-PA4010 Starter Kit / laptop hoe kan ik dat controleren?
 
1 gbps staat er tussen staat op automatisch
 
De TP-PA4010 heeft maar een 100Mbit/s poort... Je zal dus maximaal 85Mbit/s over je Powerline verbinding kunnen halen.

Als je je PC direct op het Ubee modem aansluit, welke snelheid haal je dan? Moet je wel je Ubee restarten, je PC krijgt dan een publiek IP.
Als dit werkt en je haalt nog steeds ~85Mbit/s, dan ligt het of aan je PC (te oud, te langzaam), of aan de Ziggo verbinding.
Als het nu wel snel is, dan ligt het aan je Netgear.
 
even lezen :frons:

klopt, maar dit stond er direct onder:
"Ik gebruik de ubee modem alleen als modem, en heb er een netgear op aangesloten"

Zeker omdat de ubee in bridge modus staat is het handig om dit 100% zeker te weten :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan