• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

geluid synchronisatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sloos

Gebruik deze decoder al geruime tijd, maar sinds kort zijn er problemen met de beeld/geluid synchronisatie. Ned 1, 2, 3 werken prima, maar bij de commercielen en filmnet lopen geluid en beeld niet synchroon.
Vreemd genoeg is dat te herstellen door de RF kabel los te koppelen uit de decoder en dan weer aan te sluiten. Maar zodra ik dan weer van zender wissel is het probleem terug en loopt het geluid achter op het beeld.
Het wisselen van de Coax kabel verandert hier niets aan.
Heeft iemand een suggestie?
Bij de kanalen waarbij dit probleem optreedt staat de sterkte in het menu 'signaalontvangst' op 16%, bij alle andere kanalen op 52%
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik sluit me graag aan bij de opmerking van sloos en hoop dat er snel iemand een oplossing heeft.
Programma's worden wel correct opgenomen, dus later afspelen gaat wel goed. Altijd goed gewerkt en nu ineens niet meer ???
 
Heb er zelf geen ervaring mee, maar de oplossing schijnt te zijn om de kabelontvanger als laatste aan te zetten. Dus eerst TV aan, eventueel versterker etc, en als laatste dus je kabelontvanger.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan